Gå til innhold

Quattro slår alle i skibakken

Ranger emnet

Kverna

Anbefalte innlegg

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Teller det noe at audi er fortunge når man kjører rett fram?

nei

og når man svinger så er man avhengig av motor, dvs gi gass i svingen og flytt tyngdepunktet bakover.

Det er teknikk å kjøre quattro.

Jeg har aldri opplevd at noen har holdt følge gjennom svingen med bilen min på snøføre, untatt andre audier.

Og selv om bakhjulstrekk høres så bra ut i svingene pga av godt tyngdepunkt så har jeg aldri opplevd at noen holder følge med bilen min gjennom svinga på snøen, selv når jeg kjører pent.

Og tro meg, mange rwd biler som har prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller det noe at audi er fortunge når man kjører rett fram?

nei

og når man svinger så er man avhengig av motor, dvs gi gass i svingen og flytt tyngdepunktet bakover.

Det er teknikk å kjøre quattro.

Jeg har aldri opplevd at noen har holdt følge gjennom svingen med bilen min på snøføre, untatt andre audier.

Og selv om bakhjulstrekk høres så bra ut i svingene pga av godt tyngdepunkt så har jeg aldri opplevd at noen holder følge med bilen min gjennom svinga på snøen, selv når jeg kjører pent.

Og tro meg, mange rwd biler som har prøvd

Og kan fortsatt prøves, noen som stiller opp mot min bil i fetsund svingene, en dag det snør? Mr. Deej som sjafør.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ganske fin plassering av maskineriet da..

Sier ikke jeg klarer kjøre fra, men sku gladelig stilt opp..

Så fikk vi sett hva som skjedde og tatt det som menn.. :afro

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at en Nissan Patrol som vi vet at er en rendyrket terrengbil, kommer kortere opp bakken tyder på at det er arrangert... Og dermed faller testens troværdighet i grus (eller snø, om dere vil...)

Vi vet jo ingenting om dekkvalg til dem forskjellige. Patrol er vel også ganske

tung bil?

Og så har kanskje akselerasjonen der det er slakk bakke en del og si for

momentet bilen bærer med seg når det begynner og bli bratt?

Synst selv og at det virket litt løye at Patrol ikkje kom lenger en den gjorde.

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja motoren bak og bakhjulstrekk er det jo mange i f.eks Rally-VM som har. Er nok best det... :shake

Det var noen som hadde det før det ble forbudt med "one of" biler som var spesiallaget for kjøringa. Disse superrallybilene forsvant med Gruppe B. Man har nå i ettertid måtte basere seg på produksjonsbiler og et stramt regelverk. Midtmotor (Dog med 4wd) var jo poppis i grubbe B; Ford RS200, Lancia Delta S4, MG Metro 6R4 og Peugot 205 T16 EVOII. Bare Sportquattro S1 hadde motoren foran. Lancia Stratos hadde midtmotor og bakhjulstrekk, men det var før 4wd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om utfallet da.. Impreza og Evo hadde vunnet like glatt begge 2. Som Terminator så fint sier; Audi Quattro er det jo mange i f.eks Rally-VM som har. Er nok best det..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare blande meg litt:) Her var det vel snakk om at det var mange med RWD som hadde prøvd å henge på og hverken Impreza eller Evo går under den kategorien så vidt jeg vet hvis det ikke har skjedd noe rart jeg ikke har fått med meg:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår