Gå til innhold

Quattro slår alle i skibakken

Ranger emnet

Kverna

Anbefalte innlegg

Modent.. Nå tar folk deg virkelig seriøst..

happyhappy

Veit du hva. Det var dumt. :wonder

Er vel heller det at folk bare slenger ut den samme dritten hele tiden. Er det så vanskelig å se at det er flere her som sier det samme hele tiden?

Virker som folk gjør alt de kan for å finne feil. Uansett vektfordeling osv så ser jeg stadig vekk Audier som kjører på bane og som holder helt greit følge med andre "råe" biler. Men da er kanskje Audi sjåførene bedre sjåfører enn alle andre sjåfører da, siden de faktisk klarer å hanskes med Audi`s understyring, vektfordeling og dårlige 4wd systemer. Eller? :fingers:

Edit: Mc banan. Dette er nevnt før. Og jada. nesten alle med Audi på banen har flyttet på motoren og kjører 1000hk rett på hjula med sperrer på osv osv osv. Tror nok ikke det. Er mye jobb å flytte motoren bakover. Tror ikke jeg hadde orker å gjøre det med en såpass perfekt bil som En Audi med quattro. Men det faktum at japse gutta må bytte seter, ratt, sette på spoilere og hive ut resternde interiør for å i det hele tatt holde følge etter en Audi S4 på 2tonn rundt Rudskogen osv er mektig imponerende. Spesielt når de fleste s4 osv på banekjøringene sjelden kjører mere hester enn 400hk.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Moro!:D Folk som kjører Auda på bane har jo en tendens til å flytte motoren "litt" bak da. Elller skjule understyringen med sperra bakaksel og masse hester.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Dette er trist.. Tenk å være SÅ usikker på sitt eget bilvalg at man tar HELT av når det kommer til å forsvare valget sitt..

Dere sover vel med lyset på om natta og?

Og ja.. 20 dager med lappen' date=' da er det bare å komme her og lære ikke-Audifolk å kjøre bil.

Det værste er at dere "audifanatikerene" her ikke innser at dere selv bidrar til å dra Audi lenger ned i driten..

Men for all del.. Blir flere kvalitetsbiler til resten av befolkningen!

Kos dere videre med forstillingssviktende, elektronikkhemmede, dyre flokkbilene deres.

:naaaws[/quote']

Snakk om useriøst innlegg, om jeg sover med lyset av eller på om natta vet bare jeg og moren din om. Ikke noe du skal bry deg om. Og som du kanskje så så var amplifier sitt inlegg ment til mr audi understeer himself som mente at han nærmest ble uovervinnlig med en fr bil. Han poengterte at selv med sin lille kjlreerfaring og relativt mye snø og slædding, har han enda ikke dratt ut. Hvis han klarer det, hvorfor klarer ikke alle andre det da?

Såvidt meg bekjent er ikke audi ned i dritten, det er vel isåfall "kvalitetsmerkene" som nissan, honda og toyota. Hah fjortiss biler, tror ikke at en civic er så overstyrt heller.

At audi har hatt noen problemer med forstillingene på de første a4`ene er ikke en hemmlighet, men å si at alle knirker er vel litt dramatisk? Og hemmende elektronikk hva er det? Elektronikk for å hemme en persons ville begeistring, eller er det kanskje for å temme audi eier`ns store hat for fjortisser som deg? :rockets

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro!:D Folk som kjører Auda på bane har jo en tendens til å flytte motoren "litt" bak da. Elller skjule understyringen med sperra bakaksel og masse hester.

Er ikke så mange som flytter motoren lenger bak, bilene veier jo mye så man må jo ha masse hester. Dessuten er motorene lette å trimme. Og hvis man har sperre på bakaksel..hvorfor ikke bruke det? Eller det stemmer det..er jo bare understyring uansett

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mange som flytter motoren lenger bak, bilene veier jo mye så man må jo ha masse hester. Dessuten er motorene lette å trimme. Og hvis man har sperre på bakaksel..hvorfor ikke bruke det? Eller det stemmer det..er jo bare understyring uansett

nåååh, du ble jo ikke sur engang jo!:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som klarer å finne klippet av Tiff Needell som tester Audi RS4 på bane i en gammel Top Gear episode?

sitat: "Understeer, understeer, understeer.......UNDERSTEER" :hammer

Har prøvd å finne det en stund, som et lite spark i siden til innbitte Audi fanatikere :)

Titt på denne og spark deg selv i ræva du

http://video.google.com/videoplay?docid=-5252945100827089880&q=top+gear

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audien tapte jo da blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener mitt innlegg var useriøst og sliter med det, hvorfor skrive et enda mer useriøst innlegg tilbake? Fjortiser kjører alle bilmerker, kom ikke her å si at du aldri har sett Audi'er med for mye plastikk? Bor i Audi-land selv og her går det altfor mange undermotoriserte, overplastifiserte Audikjerrer med felger så store at motoren såvidt gidder dra de rundt..

Men i dine øyne er dette akseptabelt.. Greit.. Deg om det :)

Får vel kaste MR2'en min jeg siden den bare har bakhjulstrekk, ekkel motorplassering og høy driftsikkerhet.

Forstår jo enkelte liker nyere Audi osv.. Er jo et kick å kjøre en bil du aldri vet om du kommer heelt frem med. Men dere er jo lure igrunn da.. Klæsser kjerrene fulle med playstation/masse anlegg osv.. Greit å ha noe å finne på når man venter på Viking. Kanskje derfor mange av kjerrene kommer org med mobil-tlf og? Bare reflekterer litt her.. Dessuten er det alltids kjekt ha 20" felger hvis/når noe sku skje midt utti gokk. Sikkert en eller annen bygdetulling som tar en felg eller to i innbytte mot tauing til nærmeste vw-verksted. Når du først er der og feilen lokaliseres, bør du ha litt ekstra penger i bakhånd siden det ikke akkurat er billige deler/timepriser på vw-sjappene. Greit ha en playstation, en skjerm og litt annet stash å selge unna for å få kjørbar bil igjen da. Når bilen er i orden igjen er det å ringe første og beste sjappe som tilbyr forbrukslån og låne 30k eller mer for nytt stash. Sånn går no dagan for mange.. Ikke bare Audi-folk.

Har hatt 2 Audier, så jeg er ikke heelt på jordet hva kommer til driftsutgifter..

Siste Audien var en 87mod Audi 100. God å kjøre, VELDIG understyrt såklart pga motor helt fremme i Audi-ringene og fwd. Kostet på den tilsammen 20tusen på en mnd og hadde enda ikke bil jeg kunne stole på.

Audi lager finfine statusbiler med god kjørekomfort. Likte 5'er lyden og. Bare synd den drakk over literen på mila og nektet passere 140.

Lest hele "usaklige" innlegget mitt nå? Planlegger å skrive noe provoserende tilbake? Gjør det! Er sunt å få ut frustrasjon og jeg kan tenke meg det er mange flere frustrerte audi-eiere enn den toppen på isfjellet vi ser i denne posten :D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfafa. Eneste bilene som ikke får kritikk i Top Gear er de bilene de programmlederne selv kjører.

Hvor har du det skvalderet fra? Har du i det heletatt sett på Top Gear?

Når Tiff Nedell går ut og kritiserer en bil for å være understyrt så vil jeg si med stor sikkerhet at han vet hva han snakker om. Mannen har drevet med racing i forskjellige former i over 25 år, blant annet deltatt i 14 Le Mans løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audien tapte jo da blah

Det var bare fordi han ikke hadde flyttet motoren langt nok bak. Også gikk den jo bare rett fram, massiv understyring. Hadde ikke sjangs. Desverre. Får nok Kjøpe meg en Opel.

Her er Bevis på at Audi ligger bredt http://www.audisentrum.no/filmer/2004-10-06%20Marius%20stream.wmv

Hvor har du det skvalderet fra? Har du i det heletatt sett på Top Gear?

Ja har sett på det, og ser ofte på det. De er vel ikke akkurat særlig begeistret for de fleste bilene, finner alltids en eller annen feil som er ubetydelig. Men JA AUDI UNDERSTYRER. Den faktiske grunnen til at jeg ser på Top Gear er alle de kommentarene han slenger ut i hytt å pine for å virkelig rakke ned på biler. Er litt morsomt.

Og du MR2 nytern. Synd for deg at du har kjøpt deg en bil som desverre ikke er kjørbar på vinteren grunnet sin katastrofale plassering av motor i forhold til måten forstillingen er laget på. Kan desverre ikke hjelpe deg med å oppheve kjøpet. Men at du virkelig liker biler som går rett fram eller bare snurrer er greit for meg. :titties:

Edit: enda en film av en Audi som understyrer. Se på den og bli forbløffet.

http://video.google.com/videoplay?docid=-779858370518935842&q=audi+slide

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener mitt innlegg var useriøst og sliter med det' date=' hvorfor skrive et enda mer useriøst innlegg tilbake? Fjortiser kjører alle bilmerker, kom ikke her å si at du aldri har sett Audi'er med for mye plastikk? Bor i Audi-land selv og her går det altfor mange undermotoriserte, overplastifiserte Audikjerrer med felger så store at motoren såvidt gidder dra de rundt..

Men i dine øyne er dette akseptabelt.. Greit.. Deg om det :)

Får vel kaste MR2'en min jeg siden den bare har bakhjulstrekk, ekkel motorplassering og høy driftsikkerhet.

Forstår jo enkelte liker nyere Audi osv.. Er jo et kick å kjøre en bil du aldri vet om du kommer heelt frem med. Men dere er jo lure igrunn da.. Klæsser kjerrene fulle med playstation/masse anlegg osv.. Greit å ha noe å finne på når man venter på Viking. Kanskje derfor mange av kjerrene kommer org med mobil-tlf og? Bare reflekterer litt her.. Dessuten er det alltids kjekt ha 20" felger hvis/når noe sku skje midt utti gokk. Sikkert en eller annen bygdetulling som tar en felg eller to i innbytte mot tauing til nærmeste vw-verksted. Når du først er der og feilen lokaliseres, bør du ha litt ekstra penger i bakhånd siden det ikke akkurat er billige deler/timepriser på vw-sjappene. Greit ha en playstation, en skjerm og litt annet stash å selge unna for å få kjørbar bil igjen da. Når bilen er i orden igjen er det å ringe første og beste sjappe som tilbyr forbrukslån og låne 30k eller mer for nytt stash. Sånn går no dagan for mange.. Ikke bare Audi-folk.

Har hatt 2 Audier, så jeg er ikke heelt på jordet hva kommer til driftsutgifter..

Siste Audien var en 87mod Audi 100. God å kjøre, VELDIG understyrt såklart pga motor helt fremme i Audi-ringene og fwd. Kostet på den tilsammen 20tusen på en mnd og hadde enda ikke bil jeg kunne stole på.

Audi lager finfine statusbiler med god kjørekomfort. Likte 5'er lyden og. Bare synd den drakk over literen på mila og nektet passere 140.

Lest hele "usaklige" innlegget mitt nå? Planlegger å skrive noe provoserende tilbake? Gjør det! Er sunt å få ut frustrasjon og jeg kan tenke meg det er mange flere frustrerte audi-eiere enn den toppen på isfjellet vi ser i denne posten :D[/quote']

Hehe jeg må le... klart jeg svarer med samme mynt når du skriver ett slikt innlegg. Men nok om det.

At enkelt idioter kjører rundt i fnf audi`er med masse plastikk er det ikke noe å gjøre med, men ikke alle er slik. Ang felgstørrelse så kan folk med audi dytte på store felger for de har motor til å spinne de rundt. Selv om ikke din mr2 hadde klart og akselere med 20" felger, så behøver du ikke gråte for det, bare å kjøpe seg en større bil det.

At du var uheldig med ditt bilkjøp kan jeg ikke hjelpe deg med dessverre.

Og forresten jeg er ikke frustert, men syntes det er mye generalisering her, bare fordi en fremtung audi med fwd understyrer, så behøver ikke alle gjøre det

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg heelt fint med bilen min jeg, derfor jeg ikke henger med leppa om enkelte har noe negativt å komme med om kjerra mi. Trenger ikke store felger på liten bil vet du:) Vi er alle ulike, enkelte går bare litt lenger i å forsvare valgene sine enn andre.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår