Solberg- Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Synest det er koseligt med mer og mer fotobokser eg... du har alltid så lure kommentarer du :D Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 100%lovlig både annskaffe og i BRUK..stemmer dette? såklart stemmer det, men ville heller ha kjøpte TOMTOM ONE og lagt inn fotoboks basen man får gratis på tomtomforumet jeg :D da har du gpskart og fotoboks varsler i samme boks :) Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Nei faen tror jeg setter på Eric Burdon & The Animals - We got to get out of this place. å en ting til, neste gang jeg blir stoppet kl 8 om morgen av snut praktikanter som øver med jedi sverdet :ratatatat sitt og forteller meg at jeg hadde 64 i 60 sonen. . . da smeller det faen meg :drive2 Skal ta å skru ut motoren av bilen imorgen og montere Symaskin motor, da blir den Norske stat, biltilsynet, forsikrings selskapet, politet, eu, naboen, han gamle fyrn me saaben og resten av de som liker og kontrollere alt endelig fornøyd. Jeg skal være skyldig km/h når jeg kjører forbi fotobokser. :cab :fingers: Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Jeg skal være skyldig km/h når jeg kjører forbi fotobokser. :cab :fingers: tenk om oss fikk penger om oss kjørte under grensa da? :crazysant Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 de trekker 5% fra på fotobokser, og med de digitale fotoboksene er de stilt så lavt som 85... jeg har fått 2x bøter for 88 i 80-sonen... men er jo bare å betale, er jo ikke fotoboksen som bryter loven... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eva Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 er din egen feil for at du brøyt fartsgrensa .. Ehh.. Ånei!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webgeek Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 såklart stemmer det, men ville heller ha kjøpte TOMTOM ONE og lagt inn fotoboks basen man får gratis på tomtomforumet jeg :D da har du gpskart og fotoboks varsler i samme boks :) Funker dette på alle tomtom eller bare TomTom Go One? Siter 1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue http://www.speedjunky.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fastra Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Funker dette på alle tomtom eller bare TomTom Go One? Er ikke sikker på om det funker på alt, men jeg har hvertfall tomtom 5 og har lagt inn fotoboks lista på pda'en min, funker som bare det =) sier ifra i god tid med stemme at det er fotoboks kommende og hva fartsgrensa er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webgeek Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Er ikke sikker på om det funker på alt, men jeg har hvertfall tomtom 5 og har lagt inn fotoboks lista på pda'en min, funker som bare det =) sier ifra i god tid med stemme at det er fotoboks kommende og hva fartsgrensa er Ok. Er forhandler av tomtom så dette må prøves...;) Siter 1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue http://www.speedjunky.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Jeg er en storsinnet person som vet at det er for J.. å vente på trege biler når du har det travelt en Fredags kveld... :lol :lol Ja, ikke sant? :D Har selv blitt blinket to ganger på samme kveld (Innen en time faktisk, en på vei til Hamar og en på returen). Første runde hadde 96 i 80 sone å forkynne, mens den andre fortalte meg at jeg lå i 116 i 80 sone. Det ble en svindyr bil jeg hentet, men sånn er livet... HELDIGVIS var dette før de nye reglene om bøtesatser og prikker tredde i kraft. Kan ikke si at jeg slapp unna billig av den grunn da. Men jeg vil benytte sjansen til å kritisere det sinnsyke lyset disse boksene har å fare med. Du blir faen meg helt blind i 5-10 minutter etter et slikt blink. For ikke å snakke om min automatiske refleks som innebærer å stirre rett på de akkurat i det jeg passerer. Hadde et ganske lamslått uttrykk på bildene kan man si. Sinnsykt. LoL? 90 i 80 sonen?fet bot? på slettene til halden er det fotobokser over allt, de blinker ikke før vi har passert 100km/t i 80 sonen... Først og fremst, på veien inn til Halden er det 70-sone, ikke 80. Forutsatt at det er veien fra E6 inn til "sentrum" du tenker på. E6 derimot har 80-sone. Jeg skulle egentlig spørre om jeg virkelig kunne ha 100 helt inn til byen, men jeg kommer nok aldri til å teste det, så spørmålet er i grunn litt bortkastet. :D Er det forresten rekord i antall fotobokser pr. km. i Norge (Ca. 1 pr. 3-4km forresten, kan sjekke distansen mer nøyaktig neste gang jeg passerer)? Sinnsykt det og... Har ikke vanskelig for å tro det da, det er jævlig mange. Disse boksene kom etter at jeg fikk min skrekkopplevelse på veien opp til Hamar, og det er vel unødvendig å si at jeg har vært fartsgrense-nazi der fotobokser er tilstedeværende etter det... Ligger som regel 10 over, men det er jo bare for å kompansere for feilvisning i speedometer og feilmarginen i boksene, men uansett... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eonVR6 Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Som Jeremy clarkson så fint sa det! Quote And to make sure this happens you’re limited to 4mph and the roads are littered with forward-facing speed cameras that go off in a burst of blinding red light so intense it can strip all the paint off the front of your car. They don’t take your licence for speeding over there. They take your sight. I triggered one in the middle of a blizzard and it was like I’d driven through an acid trip. I was so disoriented I had to pull over and get a colleague to drive, and that was a shame because we were in the new Mercedes M-class. And I was rather enjoying it. Siter X`er: Din mor og en del Vr6`er Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Har blitt tatt av fotobokser 2 ganger. Dumme meg som sender meldinger mens jeg kjører. Du får hvertfall ikke prikker. Da må du kjøre i minst 96. Jeg vil heller ha større bøter enn prikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Er ikke så mye vits i og invistere i en sånn gps-fartsmåler opplegg når man vet hvor boksene ligger? Bedre og invistere i en skikkerlig GPS med skjerm og snacks. Noen som vet om det er fartsbokser intrigrer i disse? Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Er ikke så mye vits i og invistere i en sånn gps-fartsmåler opplegg når man vet hvor boksene ligger? Bedre og invistere i en skikkerlig GPS med skjerm og snacks. Noen som vet om det er fartsbokser intrigrer i disse? Ingen som jeg vet om.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Er ikke så mye vits i og invistere i en sånn gps-fartsmåler opplegg når man vet hvor boksene ligger? Bedre og invistere i en skikkerlig GPS med skjerm og snacks. Noen som vet om det er fartsbokser intrigrer i disse? Jeg har jobbet som sjåfør i 6 år. Kjører mellom 40-55000km i året. Vet hvor alle boksene i Bergen er. Alikevell har jeg blitt tatt 2 ganger pga at jeg skriver meldinger og ser på mobilen når jeg kjører. Jeg vurderer å kjøpe en sånn gps greier for å ikke bli tatt flere ganger. Har råd til bøtene. Er prikkene jeg ikke vil ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg