Gå til innhold

Prosjekt 8" skjermhus i corolla

Ranger emnet

samejon

Anbefalte innlegg

Har satt inn skjerm i min corolla 98 mod og tenkte kanskje noen andre ville få en ide her kanskje. Ble greit fornøyd med dette selv utenom at jeg ble dritt lei av å pusse fordi jeg ikke hadde bra nok verktøy til dette. Så en annbefaling til alle som tenker på å bruke glassfiber og sparkel: Skaff pussemaskin...ikke gidd å tenke på å bare bruke en slipekloss eller sette noe på en drill (så det blir som en dremel) Selv ble jeg dritt lei når jeg brukte drillen så det endte med at jeg valgte å trekke den i filt istede for å lakkere som var den egentlige planen. Her kommer to bilder fra når jeg hadde kuttet bort litt av det originale over der cd-spilleren skal stå. Og første lag med polyester og glassfiber var lagt på.

boksunderveis.jpg

boksunderveis2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer resten av bildene da skjermen er ferdig i bilen. Vil også få benytte annledningen til å takke Morel Pål for all hjelp! Dette er en utrolig dyktig og hyggelig person. Han lærte meg og Woodbeach hvordan vi skulle få dette best og lærte oss det vi trenge om glassfiber bygging! Han skal ha æren for at jeg har denne skjermen i bilen!

DSC00048.jpg

DSC00050.jpg

DSC00051.jpg

DSC00049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, er det ikke samejon! :) Så det er corolla som gjelder nå eller?! Stilig utført hele skjermopplegget, det må jeg si! Men hvordan festet du det egentlig?Må vel nesten feste det ganske bra, hvis ikke så er det vel lett for at den blir stjelt...?

Hilsen en som nettopp har fått igjen penger på forsikringa og kjøpt seg ny spiller etter innbrudd!! :D hehe

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det vet du Fred Stian ;) Corolla er tingen :P Den er festet bra nok. Er ikke lett å forstå hvordan den sitter fast...for hele den saken jeg har støpt på er blitt skrudd fast i dash'n. Hvor mye måtte du ut med for det å få ny spiller da? Hadde kvittering og full pakke da altså... Godt å høre at du fikk igjen penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, Samejon: Har du brukt solide skruer da? Brukt noe skinner/beslag under dashen da? Tenk om det kommer en rusa kleptopølse og bare røsker ut hele driten? Da sitter du i beste fall igjen med fire hull i dashen. Hva med å støpe sammen hele driten eller felle den inn? Siden du alt har lagd skruehull mener jeg.. :)

EDIT: støpe sammen.. skjønner ikke åssen jeg fikk til å skrive faen der.. :biker

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel: Oops.. mulig det banneordet endret ordlyden en smule, men det var iallefall ikke ment som kritikk. Jeg sikter til det maskingeværet ditt..

Da jeg skrev forrige innlegget tenkte jeg litt høyt mtp på det Fred Stian skrev litt oppi her om innbrudd. Mye rare mennesker der ute.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne kleptopølsa kommer og SKAL ha den ut så klarer han det nok ;) Men jeg må da tro at det finnes mer spennende ting å stjele en ussel skjerm fra en stakkars corolla! Men man vet jo desverre aldri, finnes mye rare folk der ute. For tiden så er ikke skjermen i bilen for jeg har tatt ut ps2'n. Så bare jeg finner meg en tuner så kommer den nok inn igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider