Gå til innhold

Spørsmål til tunere:D

Ranger emnet


G60 Racing

Anbefalte innlegg

Nå som alt av turbo delene er på plass, er valgets kval her om jeg skal gå for en rallye cooler eller om jeg skal kjøpe en universal.

jeg vill ha en stor cooler, synes acoupe sin blir i minste laget selv om den egentlig holder...

kom gjerne med tips og ha kjøle effekt også litt i bak hodet da dere svarer.

Takk!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en passe stor. Er ikke rallyecooleren uforholdsmessig dyr? Får vel en universal til å passe like bra til en billigere penge. Og den er til gjengjeld heller ikke 15år gammel.. ;) Det er vel begrenset hvor stor intercooler du kan ha på en corrado?

Skal du ha den i grillen forran radiatoren så får du muligens problemet med å få trykkrøra forbi radiatoren. Det problemet fikk iallefall jeg på passaten min. Så jeg må ha den nede i fangeren, men der er det så stor plass at jeg skal ha en skikkelig god og stor en.. :) Den til acoupe er stor nok til en G60, men en større kjøler skal jo gi kaldere luft, og det er jo i bunn og grunn vi vil ha. En større intercooler vil gi mer turbolag, iogmed at det er mere luft som skal fylles på.

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man har en ny intercooler som flower bedre, er det marginalt hva man får med en veldig stor en i forhold til en som acoupe har. husk, det er sjelden over 20 grader i dette landet, intercoolere er ikke sååå effektive. intercoolere er laget for spania, usa osv.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp. det er grenser for hvor stor den er før den bare fører til effekttap og ekstra vekt. Synes ikke det ser så dritfett ut å ha en svær fmic på disse bilene uansett jeg.

 

Sant. Ville tenkt litt praktisk jeg. IC som tåler 700hk til en 1.8 8V G60 er vel å smøre litt tjukkt på. Greit at den tåler endel bar og har stor kjøleflate, men hva hjelper det? Det vil føre til responstap/effekttap/vekt/plass. Velg noe som passer til ditt oppsett

Jeg sier: Velg slik at ting synkroniserer

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor alle tror min intercooler er så liten, den fyller ut det midterste hullet i en rs-fanger akkuratt..synes da ikke det er så fryktelig lite?

Min holder vel til 270hk eller noe...får vel ikke såå mye mer effekt på en 8v motor?

Helt sant acoupe, hjelper ikke med større, kan bare oppleve mer turbolag etc, pga en liten turbo må fylle opp alle rør og en IC som er beregnet at en mye større turbo med mer flow skal fylle opp! Men men, stor cooler ser kult ut da! :popcorn

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra med den orginale G60/Rallye cooleren er at den har både god flow og passer akkurat i str i fronten på en Golf/corrado, maks flate for kjøling.

 

Hvilken str er det på den du kjøpte?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at en intercooler med større sideareal vil ha ett mindre trykkfall enn én med nøyaktig like store celler, men færre av dem (lufta har altså flere like like store celler å komme seg igennom = mindre motstand)? Lag som en følge av volumforskjellen er imidlertid ikke mulig å komme unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår