Gå til innhold

Trim til Audi80, hvor får man kjøpt det?

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har planer om å kjøpe en "Audi 80 1.8l, 90hk".

Så jeg lurer da på hva jeg bør kjøpe til den for å få den til å gå bedre enn det den gjør originalt?

Tenker på Chip, effektanlegg og powerfilter.

Hvor får jeg kjøpt slike deler til Audi80? Og hvilke merker anbefaler dere?

Hvor mange hk tjener jeg på å montere på effektanlegg?

Og hvor mye vil jeg tjene ved å montere på powerfilter om jeg har effektanlegg påmontert fra før av? (snakker hk).

Hadde vært enormt fint om dere her på forumet kunne ha svart meg :-)

Er takknemlig for all respons :)

Mvh

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

god regel for non-turbo biler er 1000kr / hk

dvs 1 lapp for 1 hest (for de av dere som trenger det med kryddermål :))

tror ikke jeg gidder å trimme min dvaske 2.0, kanskje ett effekt anlegg for syns skyld

Får vel nevne at jeg kun vil ha seriøse svar på det jeg lurer på. :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, jeg har planer om å kjøpe en "Audi 80 1.8l, 90hk".

Så jeg lurer da på hva jeg bør kjøpe til den for å få den til å gå bedre enn det den gjør originalt?

Tenker på Chip, effektanlegg og powerfilter.

Hvor får jeg kjøpt slike deler til Audi80? Og hvilke merker anbefaler dere?

Og hvor mye vil jeg tjene ved å montere på powerfilter om jeg har effektanlegg påmontert fra før av? (snakker hk).

Hadde vært enormt fint om dere her på forumet kunne ha svart meg :-)

Er takknemlig for all respons :)

Mvh

Dette varierer jo ganske mye fra motor til motor, men det er ikke helt det store effektuttaket man snakker om med effektanlegg og filter, men kan vel anta at man tar ut en 5-10hk med filter og effektanlegg, og litt bedre respons, men det pleier ikke å være så mye merkbar effekt...

Ang. chip så varierer jo også dette mye fra de forskjellige bilene,men på denne vil jeg tro det koster mer enn det smaker,ville konsentrert meg stort sett om de de første alternativene,og heller brukt pengene som skulle gå til chip på stereo istedet;) BTW,med komplett effektanlegg fra supersprint får du skikkelig rå lyd,har lånt en slik med dette anlegget, anbefales!

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai :) Takk til dere!

Hvor får jeg kjøpt supersprint da? Og må jeg dyse opp eller noe når jeg monterer på effektanlegg?

Er temmelig grønn, har nylig fått førerkortet. Så denne Audien blir min første bil. :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eff anlegg og filter 10hk?

Dette la jeg ut som et veldig ca. i noen tilfeller stjeler kat`en ganske mye av effekten, og man merker tydelig forskjell...

Ellers, ja trimkam sammen men portet topp burde gi ca 15hk, igjen avhengig av motor

Hvor får jeg kjøpt supersprint da? Og må jeg dyse opp eller noe når jeg monterer på effektanlegg?

Supersprint får man f.eks kjøpt på bilxtra, og lurer meg på om felg-import også fører dette, litt usikker, men er jo bare til å søke;)

Effektanlegget er plug`n play, trenger ikke å bekymre deg over dyser o.l.

Kristian

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ikkje for å ødelegge posten eller noke, men eg ser at dei ikkje har effektanlegg til min. Lurte på om S2 coupè passer på min 90 quattro sedan... såg veeeeeeldi likt ut som mitt orginale på bilde :) må så klart lage litt tillpasninger med grenrøret siden det er til turbo :P

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh

Å skifte luftfilter og eksosanlegg kommer mer under kategorien "lydtrimming" og ikke effekttrimming! Det ang. 1000 kr per hk er sant, men da snakker vi om nivået 200 hk på en 1,8 8v!

Jeg skiftet kam i min Audi 80 1,8 8v forgassermotor. Den hadde i forkant 85 hk (SF med katalysator). Etter montering av trimkam fikk jeg bare 94 hk, dette pga at forgasseren ikke klarte stort mer enn dette (Keihin 1). Skiftet til en Weber DGV 32/36 og bremset bilen igjen, fikk da 108 hk, dette fortsatt uten å fjerne katalysatoren. Dette kostet 2290 for kammen og 300 for gasseren, totalt 2590. Dette vil si 112 kr per hk! Kammen er en 268 graders Veloxkam og selges av http://www.veloxmotor.com

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, ja trimkam sammen men portet topp burde gi ca 15hk, igjen avhengig av motor

Kristian

Trimkam sammen med portet topp gir 15 hk??? I såfall har man blitt svindlet!

Man kan med enkelhet oppnå en effektøkning på 15 hk med kun trimkam. Om man i tillegg porter toppen vil samlet effektøkning bli mye mer. Setter man deretter på to doble Webere er 150 hk på en 1,8 8v fullt realistisk. Videre kan man anskaffe optimalisert grenrør og freeflow eksos, hissigere kam, større ventiler med hardere ventilfjører. Effektuttak på 200 hk er da fullt mulig, men dette vil selvsagt koste en del, og vi nermer oss det tidligere nevnte 1000 kr/hk ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimkam sammen med portet topp gir 15 hk??? I såfall har man blitt svindlet!

Man kan med enkelhet oppnå en effektøkning på 15 hk med kun trimkam. Om man i tillegg porter toppen vil samlet effektøkning bli mye mer. Setter man deretter på to doble Webere er 150 hk på en 1,8 8v fullt realistisk. Videre kan man anskaffe optimalisert grenrør og freeflow eksos, hissigere kam, større ventiler med hardere ventilfjører. Effektuttak på 200 hk er da fullt mulig, men dette vil selvsagt koste en del, og vi nermer oss det tidligere nevnte 1000 kr/hk ;)

Nå brukte jeg bare jeg bare ca. estimering som en veiledning på hva som er mulig og oppnå ved skifte av kam og porting av topp, uten andre modifikasjoner.

Jeg er fullstendig klar over hva man kan oppnå på en slik motor ved div. trim, og JA, man kan oppnå 15hk ved kun skifte av kam uten andre modifikasjoner(Test i Golf extreme ), men som sagt ovenfor var dette bare ment som en veiledning, altså ivertfall 15hk ved skifting av kam og porting;)

Som sagt ovenfor, 1000kr pr.hk i trimming på N/A motorer stemmer i de fleste tilfeller

Kristian

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en 112hk(eller var det 115hk,noe sånt i allfall) motor med div snacks til salgs på vw-audi klubb sidene, men forumet der er nede for tiden! Den skal vel passe rett i din bil om jeg ikke tar helt feil..

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en 112hk(eller var det 115hk,noe sånt i allfall) motor med div snacks til salgs på vw-audi klubb sidene, men forumet der er nede for tiden! Den skal vel passe rett i din bil om jeg ikke tar helt feil..

Mye raskere å skifte til trimkam og kjøpe en billig gasser hos hoggeren. Resultat --> 110+ hk

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider