turbojonas Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Meg og b230ft har ein liden krangel gåannes.. han seie att fk og ft e HEILT lige, udenom att fk kjøre me ca 0.35 bar, å ft kjøre me ca 0.65 bar. Sånn så eg har forstått d så har fk og ft forskjellige turboer (en lavtrykksturbo --> raskere spool-up, og en høytrykksturbo --> ladetrykk på ca 3000 som vanlig) og forskjellige hjerner. fekk dette bekrefta av folk så jobbe på volvo, men d jalp isje. så eg lure på ka folk her har å sei om sagen? spar meg for "eg tror d e likt/ulikt osv osv.." på forhand takk Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 står 1000 poster om dette spm. hær på volvo forumet.så ta i bruk søk så finner du svaret med en gang!!!!! Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 ft går vel på 0.55, og turbo+ utgaven med "ikke lineær" wg går opp tl 0.65 om jeg har forstått rett.. og med ft tenker jeg på 165hk motoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Fk er lavtrykksturbo... Spoler opp på veldig lavt turtall. Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 HÆÆÆÆ!?`!? kor får du egentlig d fra!?!? ka så gjør at den spole opp raskare!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 fk/ft har forsjellig turbo og programering.. "The B230FK is maximised to work with the low pressure turbo (about 7psi max) The B230FT is maximised to take advantage of the higher pressure available from the high pressure turbo (about 12 - 14psi) The effect of overboosting a low pressure turbo is to make the engine bog down when pressed. The idea of a low pressure turbo on the engine is to make it more tractable at low speeds than the higher pressure unit. Thus there is less spool-up time for the low pressure unit. If you want the extra top-end performance of the high pressure unit then change engines for the B230FT or p/ex for the a car with the B230FT already fitted. I think you will find that the performance of the low pressure turbo engine will be good enough for you to easily get happy with." Quote fra et eller anna volvo forum. Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 ka turboen hette på fk då? å på ft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 gidde ikkje dette lenger..her e den siste gangen dette har vært oppe http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102995 om d e ønskeligt kan eg godt finna fram tidligere ganger, og om du forstår lettere når d e på svenskt e d sikkert tatt opp nok av ganger på tpc forumet og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Turboen på fk vet jeg ikke.. Mens ft har mitsu TD04H eller noe slikt :) Btw: FK FT har samme ecu, bare forsjellig programering :) Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 etter hva eg har forstått hadde første utgavene av fk garret tuba i likhet med ft, men etterhvert jekk de over t mitsu.. samme styrbox, forskjellig programmering, de har same delenr pga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 trekke forresten tilbake det med turboene, for de jekk jo om kverandre akkurat så det passte de.. blei forresten roligt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Leste på et amerikansk volvo forum nettopp at Fk hadde en Garret t25 turbo. Bytter du ECU`en er det ofte du må inn og legge inn ny programering :) Så du får vel en "tom" ecu.... Nå blir det rolig fra min side hvertfall, nå legger jeg meg ! Gonatt ! :usa: Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 før du legger deg hadde deg hadde det vært fint om du utdypa det der med at ecu'n blir "tom" og at du må inn å legge inn ny prog.vare.. og det med t FK har fast G T25 stemmer ikke..kansje akkurat på den motoren, men er ikke en selvfølge.. såå...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 "Tom" da mener jeg ingen programering innlakt i Ecu`en. Volvo verkstedene har vel den rette programvaren til den og den motoren.... Det med Garret t25`en er jeg ikke sikker på selv så... Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Leste på et amerikansk volvo forum nettopp at Fk hadde en Garret t25 turbo. Bytter du ECU`en er det ofte du må inn og legge inn ny programering :) Så du får vel en "tom" ecu.... Nå blir det rolig fra min side hvertfall, nå legger jeg meg ! Gonatt ! :usa: fk har alsrig hatt noen garret t25 turbo,men derimot så ha eldre ft motoren hatt det..fk kom med mitsu 13c turbo ifra starten.. de nyeste ft motorene er de beste,og da ER DE IDENTISKE med en fk bortsett ifra wastegateklokka..dette vet jeg ifølga vadis samt jeg har hatt ca 15 slike motorer selv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.