Gå til innhold

forskjellen på fk og ft?

Ranger emnet


turbojonas

Anbefalte innlegg

vis någen isje tar litt ironi så kan de stenga bedriften! isje mitt problem d vel. uansett så e eg me på att fk å ft e lige, d skreiv eg jo for flerne poster siden. d e bare feil å sei att fk e lavtrykksturbo, d forstår de fleste oppegåannes turbomennesker

 

joda,men volvo kaller det jo for det selv..er jo en lavtrykks-turbomotor og ikke et lavtrykksturbo-aggregat som det er umulig å få til å ladde mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vis någen isje tar litt ironi så kan de stenga bedriften! isje mitt problem d vel. uansett så e eg me på att fk å ft e lige, d skreiv eg jo for flerne poster siden. d e bare feil å sei att fk e lavtrykksturbo, d forstår de fleste oppegåannes turbomennesker

DEN HAR JO LAVT TURBOTRYKK!!!! ERGO LAVTRYKKTURBO!!!!!! Går det ann å bli mere tjukk i hue??????

Kanskje skrive på bokmål så folk forstår deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis någen isje tar litt ironi så kan de stenga bedriften! isje mitt problem d vel. uansett så e eg me på att fk å ft e lige, d skreiv eg jo for flerne poster siden. d e bare feil å sei att fk e lavtrykksturbo, d forstår de fleste oppegåannes turbomennesker

 

Jeg er enig med deg at det kanskje er litt rart å kalle FK for "lavtrykksturbo". De fleste andre "lavtrykksturbomotorer" har tilnærmet samme komp som en sugemotor. Audi og Saab feks.

 

Men det er jo ingen vits å gå helt berserk for det.

 

FT er jo egentlig lavtrykksturbo det også i mine øyne. Får jo liksom ikke følelsen av at det er noe skikkelig turbomotor med originalturboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da 2 kjeninger her oppi bodø den ene har en 940 md en ft å den andre har en med fk bege har like tening å bensin ciper å likt efektanleg å nesten same luftfilter å bege kjører 0.8 bars lade tryk før å si det sån så går di bege like got så forslene kan da ikke være veldigstore !!!!!!

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@S90R:Rais haim du irretære mæg ditt raohål. skal skrive bokmål ja. vet du hva forskjellen er på en lavtrykksturbo, og en høytrykksturbo? (tenker ikke på kun ft/fk, men sånn generelt)

vis du ikke vett dette bør du lese litt elementær turboviten, å det virker det dom om du må

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@S90R:Rais haim du irretære mæg ditt raohål. skal skrive bokmål ja. vet du hva forskjellen er på en lavtrykksturbo, og en høytrykksturbo? (tenker ikke på kun ft/fk, men sånn generelt)

vis du ikke vett dette bør du lese litt elementær turboviten, å det virker det dom om du må

Hehe... Gammel er du egentlig? 13? 14??? Selvom du sitter og spiller mye GT4, så gjør det deg ikke til noe bil- geni da;) :fuckme2:

Men du kan jo ta deg en tur, så kan vi ta en diskusjon over en drink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK OG FT ER SMIKK LIKE P U N K T U M.. noen som fremdeles ikke er enige kan de gå hjem, og til deg jonas, det er ingenting mer å snakke/krangle om, og ironi å slike ting har ikke så mye på et forum å gjøre da det er vanskelig å forstå ironi som en leser.. hjerner er like, turboer er like, ALT

Merkelig at Volvo har to forskjellige delenummer på turboene til FT/GT og FK/GK motorene. Forøvrig så er det på FK/GK motorene brukt Mitsubishi turboer, mens FT/GT motorene er levert med både Mitsubishi og Garret turboer. Så langt jeg kan finne ut i hvertfall....

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at Volvo har to forskjellige delenummer på turboene til FT/GT og FK/GK motorene. Forøvrig så er det på FK/GK motorene brukt Mitsubishi turboer, mens FT/GT motorene er levert med både Mitsubishi og Garret turboer. Så langt jeg kan finne ut i hvertfall....

 

Glenn

 

-kommer som vanlig ann på årsmodellen. 740TIC fikk og mitsu turboer de siste årene... Ikke noe å "hoppe i taket" for det vel?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@S90R:Rais haim du irretære mæg ditt raohål. skal skrive bokmål ja. vet du hva forskjellen er på en lavtrykksturbo, og en høytrykksturbo? (tenker ikke på kun ft/fk, men sånn generelt)

vis du ikke vett dette bør du lese litt elementær turboviten, å det virker det dom om du må

 

 

 

Er det mulig å være så kverulant? s90r jobber som bilmekaniker og har antageligvis skrudd på flere fk/ft motorer, enn du noen gang blir til å få øye på..

 

Tror han har en god del meire peil en deg, og ikke skriv med dialekt, ser ut som en 5 åring, rusa på saft og bokstavkjeks klar for å kverulere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fullt mulig å være så kverulant ja. jeg forstår virkelig ikke hvorfor dere ikke forstår hva jeg mener.. jeg reiner med att S90R vet forskjellen på høytrykksturbo å lavtrykksturbo, å derfor burde han som er bilmekaniker og verdensmester og allt vite hva jeg mener, men nei.

 

@S90R

kansje eg treffe deg på rudskogen, å då ska du ver sikker på att eg ska spandera drinken (altså øl der eg komme fra), å kveruleringå ;)

 

du må bare tro ka du vil om alderen min, men de fleste 13 åringer har ikke hatt 8 biler!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då ser d ud så b230ft har rett, å eg har feil. d ser ut så di har sama turbo, altså sama spool-up, og begge er "høytrykksturboer". gronnen t att eg meinte di hadde forskjellige tubaer e att når folk seie lavtrykksturbo så meine di ein turbo på lavt trykk, men d e på ein måde feil. lavtrykksturbo å høytrykksturbo e to forskjellige ting. lavtrykksturbo komme inn på ca 2000 rpm, å levere isje liga høgt trykk, mens høytrykksturbo komme på ca 3000 å levere høgare trykk. derfor trodde eg att dår va lavtrykksturbo i den fk å høytrykksturbo i ft. fekk sitt på ein b230fk i dag, men klarte isje tyda nr heilt. ska se videre på någen flerne i mårå.

 

@b230ft, eg tippe bilforum på bryne hadde sakt akkoratt d sama

 

 

Jeg ser jo det glenn! les hele posten før du sier sånnt.

får ta det enda en gang. FK OG FT ER LIKE; UTENOM WASTEGATEN.

Det jeg mener er at grunnen til att jeg tvilte var att folk sier att fk er lavtrykksturbo og at ft er høytrykksturbo, når i virkeligheten begge har lik turbo (høytrykksturbo). (hva svenskene kaller motorene for, er for meg revnende likegyldig, da jeg er norsk og bor i norge)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at Volvo har to forskjellige delenummer på turboene til FT/GT og FK/GK motorene. Forøvrig så er det på FK/GK motorene brukt Mitsubishi turboer, mens FT/GT motorene er levert med både Mitsubishi og Garret turboer. Så langt jeg kan finne ut i hvertfall....

 

Glenn

 

Det har jo hele tiden vært presisert at de TIDLIGE ft motorene har garret turbo og fikk mitsu turbo etterhvert..Har selv hat et lass slike motorer så jeg vet hvordan det er..

 

turboene er levert komplett med wastegate ifra volvo,så selvsagt har de forskjellig delenummer når de har forskjellig klokke :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fullt mulig å være så kverulant ja. jeg forstår virkelig ikke hvorfor dere ikke forstår hva jeg mener.. jeg reiner med att S90R vet forskjellen på høytrykksturbo å lavtrykksturbo, å derfor burde han som er bilmekaniker og verdensmester og allt vite hva jeg mener, men nei.

 

@S90R

kansje eg treffe deg på rudskogen, å då ska du ver sikker på att eg ska spandera drinken (altså øl der eg komme fra), å kveruleringå ;)

 

du må bare tro ka du vil om alderen min, men de fleste 13 åringer har ikke hatt 8 biler!

 

Tror vi avslutter diskusjonen før jeg hopper ut av skjermen din og klorer ut øya dine! Diskusjonen din ang. definisjonen høytrykk vs. lavtrykk turbo får du ta med resten av bil- verden :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår