maxis Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 etter hva eg har forstått hadde første utgavene av fk garret tuba i likhet med ft, men etterhvert jekk de over t mitsu.. samme styrbox, forskjellig programmering, de har same delenr pga? b230 ft fikk mitsu-turbo tidlig 90 ifølge vadis,kanskje så tidlig som i 91 også,når b230 fk kom på markedet så slengte de jo ikke på noe gammelt de hadde liggende..men derimot en mitsu 13c ifra starten-samme som på ft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JK_Racing Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Meg og b230ft har ein liden krangel gåannes.. han seie att fk og ft e HEILT lige, udenom att fk kjøre me ca 0.35 bar, å ft kjøre me ca 0.65 bar. Sånn så eg har forstått d så har fk og ft forskjellige turboer (en lavtrykksturbo --> raskere spool-up, og en høytrykksturbo --> ladetrykk på ca 3000 som vanlig) og forskjellige hjerner. fekk dette bekrefta av folk så jobbe på volvo, men d jalp isje. så eg lure på ka folk her har å sei om sagen? spar meg for "eg tror d e likt/ulikt osv osv.." på forhand takk Fk er Lavtryks turbo og FT er høytrykk for å si det sånn, Ft har også underspyling til stempler å råder, er ikke sikker på om FK motoren har underspyling. Si i fra om jeg tar feil der. Siter It's better to be first in hell, than secound to heaven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Meg og b230ft har ein liden krangel gåannes.. han seie att fk og ft e HEILT lige, udenom att fk kjøre me ca 0.35 bar, å ft kjøre me ca 0.65 bar. Sånn så eg har forstått d så har fk og ft forskjellige turboer (en lavtrykksturbo --> raskere spool-up, og en høytrykksturbo --> ladetrykk på ca 3000 som vanlig) og forskjellige hjerner. fekk dette bekrefta av folk så jobbe på volvo, men d jalp isje. så eg lure på ka folk her har å sei om sagen? spar meg for "eg tror d e likt/ulikt osv osv.." på forhand takk Du får ta å spørre deg selv om hvor du har det fra at det er forskjellige turboer da. Først må du finne ut hva turboen i en FT heter, så finner du ut hva turboen i en FK heter. Fikke det bekrefta av folk som jobber på volvo? Hva er det de jobber med for noe? Det er ikke værre enn å se i VADIS. ALT utenom wastegateaktuatorn er likt. Styreenhetene er også like. Samme nr -> samme innhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 fk/ft er identiske, bortsett fra lavere ladetrykk på fk'en, grunnet ulik wastegate. Hjernene og alt annet er lik.. de "eldre" ft'ene har garret t025 turbo, mens de alle fk har mitsu 13c turbo, samt de nyere ft har også mitsu 13c turbo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 forstår dere nå hvorfor jeg sier at gutta på bilforum(volvo stavanger) er en gjeng KVAKKSEALVERE(oi donald duck utrykk:D) skal finne frem en del skriftlig nå å ta med ned der så skal jonas få peke på karen som mener de er så forskjellige så kan han forklare..så får vi se.. maxis: okei, men ja jeg har sett FT*er fra 91 med 13c vifta, så kan stemme det du sier der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Jeg sa at det med Garret tubaen på fk var jeg ikke sikker på selv så. Men b230ft, treffer jeg deg på byen spanderer jeg en halvliter så kan vi diskutere videre ! cheers Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Fk er Lavtryks turbo og FT er høytrykk for å si det sånn, Ft har også underspyling til stempler å råder, er ikke sikker på om FK motoren har underspyling. Si i fra om jeg tar feil der. ALLE b230 motorer ifra biler solgt i 1993 og vider har underspyling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 då ser d ud så b230ft har rett, å eg har feil. d ser ut så di har sama turbo, altså sama spool-up, og begge er "høytrykksturboer". gronnen t att eg meinte di hadde forskjellige tubaer e att når folk seie lavtrykksturbo så meine di ein turbo på lavt trykk, men d e på ein måde feil. lavtrykksturbo å høytrykksturbo e to forskjellige ting. lavtrykksturbo komme inn på ca 2000 rpm, å levere isje liga høgt trykk, mens høytrykksturbo komme på ca 3000 å levere høgare trykk. derfor trodde eg att dår va lavtrykksturbo i den fk å høytrykksturbo i ft. fekk sitt på ein b230fk i dag, men klarte isje tyda nr heilt. ska se videre på någen flerne i mårå. @b230ft, eg tippe bilforum på bryne hadde sakt akkoratt d sama Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 de nyeste ft motorene er de beste,og da ER DE IDENTISKE med en fk bortsett ifra wastegateklokka..dette vet jeg ifølga vadis samt jeg har hatt ca 15 slike motorer selv! lure litt på kossen du vett dette i fra vadis, når FK tubaen å FT tubaen har forskjelligt delenr, å d står absolutt ingenting om wastegaten i di respektive hårfønerene...? (edit: har våre å lurt litt i vadis eg og...) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Alt på disse motorene er likt. Untatt wastegateklokka. Mitsu turboen tror jeg kom i 94. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 ja då e d avklart..lure på om eg ska ner t deg i mårå og jonas så kan han gamle knarken så låg inni den på bukken å holdt på me interiøret(som forresten snakkte som han hadde monopol på vette!) få forklara meg forskjellanne, som ifølge han va veldig store.. og han andre halvnakken så låg neri pedalboksen på den v70'ien som ifølge de hadde trimma flerne sånne å hade jaffal monopol på vette når d kom t de, han kan få forklara ka de store forskjellanne på hjernen e, som han meinte.. nok en gang alle dåkkår volvofolk fra stavanger, hold dåkk vekke fra de på bilforum på forus, eg fatte ikkje at d ska konne ver muligt å ver så inkompotente så den jengen der nere e!(de kan for all del sikkert glimta en gang inni mellom de og, ikkje d eg seie..) men eg miste hvertfall mer og mer respekt for de kver gang eg går ud dørå.. *jonas, vetche eg koss de du jobbe e, mye muligt de kan sin jobb, men syns jaffal han gamle knarken bør slutta å drømma om ting så e udfor sitt felt, jaffal når han står å pisse i motvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Jeg sa at det med Garret tubaen på fk var jeg ikke sikker på selv så. Men b230ft, treffer jeg deg på byen spanderer jeg en halvliter så kan vi diskutere videre ! cheers om du vil kjøba drikka t meg seie eg ikkje nei:D men lide vits hvis du ska fortsetta å kvervulera med tomme påstander.. forresten, d med at hjerne blir blanke når du nappe an ud, e rektigt på en bitteliden måde(regne me den og e sånn hvertfall) at den 0stilles itte omgivelsanne på nytt, men samme programvare.. ka bil du kjøre sa du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 om du vil kjøba drikka t meg seie eg ikkje nei:D men lide vits hvis du ska fortsetta å kvervulera med tomme påstander.. forresten, d med at hjerne blir blanke når du nappe an ud, e rektigt på en bitteliden måde(regne me den og e sånn hvertfall) at den 0stilles itte omgivelsanne på nytt, men samme programvare.. ka bil du kjøre sa du? Kjører en volvo 360 b200k for øyeblikket, men venter på en 92 mod volvo 240 b230f som jeg har "kjøpt" ... har og en skropel kadett gsi som venter på oppkobling av ledningsnett :) Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 alt er likt bortsett fra wg Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 ro deg ner ronni. når folk går rondt å kalle b230fk for lavtrykksturbo e d isje rart folk går på ein smell, d jor eg. eg trodde d va lavtrykksturbo, å d e gronnen t att me diskutere dette. men d e jo ein heilt vanlige høytrykkstuba i b230fk. @maxis: sett ein fk hjerne i ein ft motor å se ka så sjer..? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.