Gå til innhold

forskjellen på fk og ft?

Ranger emnet


turbojonas

Anbefalte innlegg

ro deg ner ronni. når folk går rondt å kalle b230fk for lavtrykksturbo e d isje rart folk går på ein smell, d jor eg. eg trodde d va lavtrykksturbo, å d e gronnen t att me diskutere dette. men d e jo ein heilt vanlige høytrykkstuba i b230fk.

 

@maxis: sett ein fk hjerne i ein ft motor å se ka så sjer..?

 

 

Det skjer absolutt ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når delenummeret er likt, så er hjernene like.

Grunnen til at det heter LAVTRYKK og HØYTRYKK turbo, er pga ladetrykket.

 

ja der har du d ijenn. BEGGE TURBOENNE ER HØYTRYKKSTURBOER!!!!!

den eneste forskjellen er at den ene kjører på ett trykk, og den andre på ett annet. ikkeno merr!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt merkelig at du vet det, da du ikke vet når skyvet på verken FK eller FT kommer, og at de ikke holder til mer enn en god bar(er vel 1.1 1.2 kansje 1.3 den greier?) og du har div andre turboer som går god for langt over 2bar, så er det jo et definisjonsspørsmål om mitsuen er en lav eller høytrykksturbo..? og det du sier om dieslene, så er det jo logisk at draget kommer på lavere turtall da det gjør det på en vanlig pumpediesel også..så draget i en dieel ligger generelt en dellavere på turtallet enn en bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt merkelig at du vet det, da du ikke vet når skyvet på verken FK eller FT kommer, og at de ikke holder til mer enn en god bar(er vel 1.1 1.2 kansje 1.3 den greier?) og du har div andre turboer som går god for langt over 2bar, så er det jo et definisjonsspørsmål om mitsuen er en lav eller høytrykksturbo..? og det du sier om dieslene, så er det jo logisk at draget kommer på lavere turtall da det gjør det på en vanlig pumpediesel også..så draget i en dieel ligger generelt en dellavere på turtallet enn en bensin..

 

i og med att drage på ein diesel ligge på ca 2000 rpm så vil selvfølgelig dieselbiler ha turboer som slår inn på 2000 rpm.

som du seie så vett eg isje når skyve komme på fk/ft så kan d for all del ver lavtrykksturboer på både ft og fk, men i så fall så må eg le

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du forstå at wastegaten på på en fk/ft ikke blir styrt ELEKTRONISK fra hjernen, men MEKANISK av wastegateklokka?

 

vis du tar åsså bruge auanne så ser du fort att d eg skreiv hadde overhode ingenting me wastegaten å gjørr

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du og B230FT har jo fått løst opp i diskusjonen deres, B230FT har rett så dette er ikke noe mer å kverulere om... Hvis du nå skulle ha noen problemer med at det heter LAVTRYKKSTURBO OG HØYTRYKKSTURBO, så vil j anbefale deg å ta kontakt med de som bestemte at det skulle bli kalt det, og fortsette diskusjonen der... her kommer du ikke noe lenger med det du sier/påstår...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis någen isje tar litt ironi så kan de stenga bedriften! isje mitt problem d vel. uansett så e eg me på att fk å ft e lige, d skreiv eg jo for flerne poster siden. d e bare feil å sei att fk e lavtrykksturbo, d forstår de fleste oppegåannes turbomennesker

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår