maxis Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 ro deg ner ronni. når folk går rondt å kalle b230fk for lavtrykksturbo e d isje rart folk går på ein smell, d jor eg. eg trodde d va lavtrykksturbo, å d e gronnen t att me diskutere dette. men d e jo ein heilt vanlige høytrykkstuba i b230fk. @maxis: sett ein fk hjerne i ein ft motor å se ka så sjer..? Det skjer absolutt ingenting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 vis dår isje sjer någe, så e jo isje hjernene like, å då tar du jo feil når du seie att di e lige. tog du an? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 vis dår isje sjer någe, så e jo isje hjernene like, å då tar du jo feil når du seie att di e lige. tog du an? Når delenummeret er likt, så er hjernene like. Grunnen til at det heter LAVTRYKK og HØYTRYKK turbo, er pga ladetrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Når delenummeret er likt, så er hjernene like.Grunnen til at det heter LAVTRYKK og HØYTRYKK turbo, er pga ladetrykket. ja der har du d ijenn. BEGGE TURBOENNE ER HØYTRYKKSTURBOER!!!!! den eneste forskjellen er at den ene kjører på ett trykk, og den andre på ett annet. ikkeno merr! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 litt merkelig at du vet det, da du ikke vet når skyvet på verken FK eller FT kommer, og at de ikke holder til mer enn en god bar(er vel 1.1 1.2 kansje 1.3 den greier?) og du har div andre turboer som går god for langt over 2bar, så er det jo et definisjonsspørsmål om mitsuen er en lav eller høytrykksturbo..? og det du sier om dieslene, så er det jo logisk at draget kommer på lavere turtall da det gjør det på en vanlig pumpediesel også..så draget i en dieel ligger generelt en dellavere på turtallet enn en bensin.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 ja der har du d ijenn. BEGGE TURBOENNE ER HØYTRYKKSTURBOER!!!!!den eneste forskjellen er at den ene kjører på ett trykk, og den andre på ett annet. ikkeno merr! Hvorfor er dette et problem for deg? Er jo ingen andre som har et problem med dette!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 vis dår isje sjer någe, så e jo isje hjernene like, å då tar du jo feil når du seie att di e lige. tog du an? Når skal du forstå at wastegaten på på en fk/ft ikke blir styrt ELEKTRONISK fra hjernen, men MEKANISK av wastegateklokka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 litt merkelig at du vet det, da du ikke vet når skyvet på verken FK eller FT kommer, og at de ikke holder til mer enn en god bar(er vel 1.1 1.2 kansje 1.3 den greier?) og du har div andre turboer som går god for langt over 2bar, så er det jo et definisjonsspørsmål om mitsuen er en lav eller høytrykksturbo..? og det du sier om dieslene, så er det jo logisk at draget kommer på lavere turtall da det gjør det på en vanlig pumpediesel også..så draget i en dieel ligger generelt en dellavere på turtallet enn en bensin.. i og med att drage på ein diesel ligge på ca 2000 rpm så vil selvfølgelig dieselbiler ha turboer som slår inn på 2000 rpm. som du seie så vett eg isje når skyve komme på fk/ft så kan d for all del ver lavtrykksturboer på både ft og fk, men i så fall så må eg le Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Når skal du forstå at wastegaten på på en fk/ft ikke blir styrt ELEKTRONISK fra hjernen, men MEKANISK av wastegateklokka? vis du tar åsså bruge auanne så ser du fort att d eg skreiv hadde overhode ingenting me wastegaten å gjørr Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvorfor er dette et problem for deg? Er jo ingen andre som har et problem med dette!!!! ka så får deg t å tro eg har ett problem me det? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 FK OG FT ER SMIKK LIKE P U N K T U M.. noen som fremdeles ikke er enige kan de gå hjem, og til deg jonas, det er ingenting mer å snakke/krangle om, og ironi å slike ting har ikke så mye på et forum å gjøre da det er vanskelig å forstå ironi som en leser.. hjerner er like, turboer er like, ALT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 ka så får deg t å tro eg har ett problem me det? Nei, har jo lest innleggene dine... :???: :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 du og B230FT har jo fått løst opp i diskusjonen deres, B230FT har rett så dette er ikke noe mer å kverulere om... Hvis du nå skulle ha noen problemer med at det heter LAVTRYKKSTURBO OG HØYTRYKKSTURBO, så vil j anbefale deg å ta kontakt med de som bestemte at det skulle bli kalt det, og fortsette diskusjonen der... her kommer du ikke noe lenger med det du sier/påstår... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 tror noen har hatt en hard oppvektsk gitt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 vis någen isje tar litt ironi så kan de stenga bedriften! isje mitt problem d vel. uansett så e eg me på att fk å ft e lige, d skreiv eg jo for flerne poster siden. d e bare feil å sei att fk e lavtrykksturbo, d forstår de fleste oppegåannes turbomennesker Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.