jonnis Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Hallo Audi lovers Meg og en kamerat har en diskusjon om quattro'ene.. Jeg mener at urquattro bare er et kalle navn! Stemmer dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Hallo Audi lovers Meg og en kamerat har en diskusjon om quattro'ene.. Jeg mener at urquattro bare er et kalle navn! Stemmer dette?? Det stemmer, bilens egentlige typebetegnelse er bare Audi Quattro... Og ettersom det kom flere quattroer i andre karosserier o.l. med tiden har den fått kallenavnet URquattro for å lettere skille den fra de andre modellene, dette er ikke betegnelse fra fabrikk Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 ÜR betyr vel noe som det første på tysk, altså den første (ur) quattroen. Har også dukket opp slik betegneelse på de første s4/s6`ene (urs4 og urs6 Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Hehe, takker for svar.. Eg er nemlig volvo mann og har ikke peiling på vag biler... Og kameraten min er Audi fan.. hehe Grise feit bil du har Urgolf. håper eg ser quattro'n din mye rundt i bergen til sommeren :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Hmm, har det seg ikke slik at det er en; Audi Quattro som andre sier er riktig. Men, jeg tror det var slik at betegnelse ut fra fabrikk var; Audi Quattro Coupe Turbo Skyt meg om jeg tar feil. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Hmm, har det seg ikke slik at det er en; Audi Quattro som andre sier er riktig. Men, jeg tror det var slik at betegnelse ut fra fabrikk var; Audi Quattro Coupe Turbo Skyt meg om jeg tar feil. Neida, det stemmer nok også det, står i vognkortet mitt "Audi coupe quattro turbo" litt vridd om, men den kom i hovedsak bare som Audi quattro, ivertfall det de inne på Audi senteret her i by`n mente... Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hehe, var litt morro. Gikk inn på Erling Rød å sa jeg ønsket en sjekk av bremsene på en Audi Quattro. "Hva slags quattro" fikk jeg tilbake. "En Ékte Quattro". Da forstod han fort hva jeg mente :D Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hehe, var litt morro. Gikk inn på Erling Rød å sa jeg ønsket en sjekk av bremsene på en Audi Quattro. "Hva slags quattro" fikk jeg tilbake. "En Ékte Quattro". Da forstod han fort hva jeg mente :D Hehe, konge :hello: Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 I Tyskland er vel typebetegnelsen kun "Audi quattro" (fy gutta! LITEN q! ;)) men jeg vet ikke om vognkortene inn her tillands er blitt til Audi ctq eller hva det nå var da det jo er endel som surrer mellom coupe quattro og quattro, da er det kanskje kjappere å skille de to på om det er turboutgaven eller den med sugemotor det gjelder. Vet jo om RS2 som (uten å fakes) ble importert og kalt Audi Porsche 80 Avant" eller noe slikt helt snodig noe. Dessection: hehe bra opplegg :D Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg