Gå til innhold

Toyota Supra MK3

Ranger emnet

Preludethomas

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe meg en -91 supra turbo targa. Vil gjerne spørre noen som har en slik bil om hvordan den er? Ikke mange som har slike er det vell? Hvordan er den å bruke om vinteren, noen typiske feil? bruker den mye bensin? ellers noe positivt om den??

Noen som vet boltsirkel?

og en ting til, jeg har lyst på amerikanske baklykter til denne, noen som vet om det er mye som må byttes da, eller er det kun lyktene? Mulig karrosseriet er annerledes også?

mvh Thomas

1996 Audi Cabriolet

1987 Volkswagen Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vurderer å kjøpe meg en -91 supra turbo targa.

Kjør på :)

Vil gjerne spørre noen som har en slik bil om hvordan den er? Ikke mange som har slike er det vell?

Er vel roughly bare marginalt fler enn det er av mkIV Supra kan jeg tenke meg :)

Hvordan er den å bruke om vinteren,

Har ikke testet mkIII Supra på vinterføre selv...men du kan jo høre med SUpra-gutta her da :) http://www.ts-ogn.no/phpBB2/index.php

noen typiske feil?

Ingen spesielle utover det som er vanlig på en såpass gammel bil :) Har hørt ting om topppakning på "greit" trimmede eksemplarer da :) (Denne bør skiftes før man tar helt av på trimm-fronten etter hva jeg har forstått :D)

bruker den mye bensin?

Den er glad i bensin så vidt jeg kan huske ja :) Men...det er verdt det! :d

ellers noe positivt om den??

Rekkesekser med turbo :D Targa er jo bare konge da! :D

Noen som vet boltsirkel?

5x114,3

og en ting til, jeg har lyst på amerikanske baklykter til denne, noen som vet om det er mye som må byttes da, eller er det kun lyktene? Mulig karrosseriet er annerledes også?

mvh Thomas

Not shure :) Igjen...hør med mkIII gutta på TS-OGN-forumet :)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell.. jeg har kjørt ørlite grann på snø med min supra(-91mod, targa, manuell, turbo) å det er rett og slett slitsomt... ratte hele tida... det er ikke noe jeg gidder å gjøre igjenn... det er jo 75% sperre også da... så den skyver jo rompa ut ganske lett...

men så er ikke jeg noen persom som gidder å ligge i 5 gir heller da... heller 5000 rpm...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell.. jeg har kjørt ørlite grann på snø med min supra(-91mod, targa, manuell, turbo) å det er rett og slett slitsomt... ratte hele tida... det er ikke noe jeg gidder å gjøre igjenn... det er jo 75% sperre også da... så den skyver jo rompa ut ganske lett...

men så er ikke jeg noen persom som gidder å ligge i 5 gir heller da... heller 5000 rpm...

Så det du sier er at det er bilen sin feil at den slipper når du er hard på gassen? Hvor så jeg forresten den "hammer-mot-hodet"-smiley'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at det er bilen sin feil at den slipper når du er hard på gassen? Hvor så jeg forresten den "hammer-mot-hodet"-smiley'en?

nope er ikke det jeg sier... men hadde jeg hatt interesse av å har en daukjørt bil hadde jeg kjøpt en likbil...

uansett så er ikke den bilen noe spesielt egnet til å kjøre når det er glatt... den bare spinner...

det er ikke noe fett å kjøre i gang i et lyskryss og begynner å spinne girer opp i 4. å eneste som skjer er at dumpen plystrer noe vanvittig...

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope er ikke det jeg sier... men hadde jeg hatt interesse av å har en daukjørt bil hadde jeg kjøpt en likbil...

uansett så er ikke den bilen noe spesielt egnet til å kjøre når det er glatt... den bare spinner...

det er ikke noe fett å kjøre i gang i et lyskryss og begynner å spinne girer opp i 4. å eneste som skjer er at dumpen plystrer noe vanvittig...

Det justerer man med høyrefoten :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell.. jeg har kjørt ørlite grann på snø med min supra(-91mod, targa, manuell, turbo)

Ørlite grann holder ikke som testgrunnlag da :D

å det er rett og slett slitsomt... ratte hele tida... det er ikke noe jeg gidder å gjøre igjenn... det er jo 75% sperre også da... så den skyver jo rompa ut ganske lett...

LOL :D Du blir ikke akkurat noe dårligere sjåfør av å lære deg å ratte bakhjulstrekker med "litt-over-snittet-antell-hester" på vinterføre vettu :D

Tja...ikke spesielt taktisk det da... Kjører du slik når motoren er kald også?!

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørlite grann holder ikke som testgrunnlag da :D

LOL :D Du blir ikke akkurat noe dårligere sjåfør av å lære deg å ratte bakhjulstrekker med "litt-over-snittet-antell-hester" på vinterføre vettu :D

Tja...ikke spesielt taktisk det da... Kjører du slik når motoren er kald også?!

nei vet du hva... jeg har sett stempler som har blitt kjørt hardt, kalde..

nei... jeg lar bilen stå på tomgang til den når driftstempratur før jeg kjører...

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider