hc_TK Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Jeg kommer sikkert til å bli skutt for dette :)Det går lissom litt frem av postene, både her og i andre tråder at Morel er så overlegent i forhold til andre merker, og her mener jeg folk bør følge litt mer med.. Uttalelsene kommer gjerne fra folk som enten har kjøpt sitt første anlegg, eller som har montert sitt forrige feil, men når man har kjøpt nytt anlegg av Pål så får man gjerne med litt tips om montering, og vips så er det MYE bedre enn alt annet. Jeg har selv hørt både Morel og Focal, og er ikke voldsomt imponert av noen av de, jeg synes de plasserer seg på nivå med mye annet i samme prisklasse. Det meste dreier seg om lyden, og hva bestemmer lyden? jo det er kombinasjonen av hovedenhet, forsterker, komponentsettet og til en viss grad kablene, for å ikke snakke om ørene som hører :) Hvorfor er det ingen her som har prøvd f.eks Fusion eller Infinity i større grad? Er det ingen som tør? eller er det bare det at selgerene her ikke presser hardt nok på akkurat de merkene som gjør at folk havner på f.eks Morel? Misforstå meg rett, ingenting galt med verken Morel eller Focal, men overlegne er de ikke. Og Pål er forøvrig en person som er veldig hyggelig og innehar mye kunnskap :) Få en lyttetest, og gjør opp din egen mening om det etterpå. Og kundebehandling er like viktig, men burde ikke være avgjørende for ett kjøp, dvs du får nok den samme behandlingen uansett hvem av bilstereoforhandlerene du kontakter her på forumet. Sånn er det å drive med bilstereo i norge. det er fortsatt et litt lite marked for det, men det begynner jo å bli bedre. Jeg syntes også det er alt for mye fokus på enkelte merker, og det er derfor jeg heller vil plukke elementer beregnet til stuebruk, men som også passer utmerket til bil. Man betaler ikke så mye for navnet men for lyden og man får noe som ikke alle andre har! JEg vil prøve å vise at man faktisk kan velge ut i fra hva man hører med ørene og ikke det andre sier. Har ikke hørt noe morel selv, men jeg har hørt av mange at diskantene fort blir litt for myke og udetaljerte. 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Jøss!!!!! Her skal jeg si det kom mange tilbakemeldinger. Kanskje ikke alle var anbefalinger av frontsett da. Har i løpet av de siste dagene snakket med forskjellige personer som selger enkelte av de merkene som er nevnt i denne tråden, og har fått en del nyttig informasjon. Har fortsatt ikke bestemt meg for hva det blir, men finner nok ut av det til slutt. Morel og Hertz er dem det står i mellom hittil, men hvis noen har evt. andre forslag å komme med er jeg takknemmelig for det. La dette bare ikke bli en tråd full av diskusjoner å krangling om hvem sine produkter som er best. Mvh. Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Og gi faen i all teknisk dill å dall! Skjønner ikke det dere skriver alikevel.. Fyren har fått svar på det han lurte på og videre diskusjon er bare tull. Konklusjonen er enkelt... prøv å få deg en erfaring med de merkene du er intr. i. Forhandler av produktet bør kunne hjelpe deg med det! Lytt å finn frem til din favoritt! Jeg brukte desverre 7 år med diverse drit å møkk og diverse "gullmerker" før jeg fant mitt merke :) Rett å slett fordi jeg hørte på alle andre og tok meg aldri tid til å høre på greiene før jeg handlet. Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Da anser vi denne tråden for avsluttet, BoraMan har fått svar på det han lurte på :=) Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg