Gå til innhold

Det feteste bil-bildet DU har tatt (Ikke MMS bilder!)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I første omgang så bad vi om DET beste bilde du la ut... mulig du føler deg støta her... men er da faktisk bilder til ca 40-45 andre brukere oxo som jeg sletta..

Da rett og slett pga bildekvalitet som sugde, dårlige motiver, flere bilder i en tråd, bilder folk la ut for å vise bilen sin isteden for å faktisk vise det beste bilde de hadde tatt osv...

og i ditt tilfelle så skal jeg være såpass ærlig at bildene er noe en 3 åring hadde selv klart å ta med mobil...

men back to topic og slutt på krangel... resten kan taes i pm til meg hvis det er noe...

Vurdert samarbeid med Gatebil el? BF hadde passet bra sammen med de ja... Nesten en litt sånn "ekslusiv" klubb som kan treffes og ha det koselig. Man eksluderer den vanlige mann. men men.

Tar meg en kjøretur i bilen min og smiler jeg ;)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta litt selvkritikk da:) Ta det beste bilbildet du har tatt så sammenligner du det med et du synes er rått i som andre har tatt så tviler jeg du ser så veldig mye likhet. Prøv å gjør litt mer flid enn å stikke mobilen ut av vinduet å ta bilde av bilen. Og ikke stå å ta bilde av bilen. Da ser en bilen slik man ville sett den om man stod der selv. Prøv å gå ned på kne eller gå høyt opp, ta bilde fra uvandte vinkler. Da blir bildet mye mer spennede. Og ikke minst, finn en kul location. Skal dere legge ut et normalt bilde som dere har tatt på gårdsplassen eller på naboens plen så legg det heller på en annen tråd. Ta et bilde som viser at dere iallfall har prøvd. Gå inn i et bilderedigeringsprogram og still litt på kontrast og farver. Jeg sier ikke dere trenger et superduperkamera for å klare dette. La dette være en tråd som viser at folk virkelig har jobbet litt for bildet dem legger ut... AMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er ett bilde jeg er relativt happy med... :P har mye å lære hva innstillinger på kameraet angår!

Her har du holdt kamera stødig til å bruke en relativt lang lukkertid! Prøv også og ta bildet mer fra siden av bilen, da får du frem mer fartsfølelse i bildet. Bra plassering av bilen i bildet og bra teknisk utført, men jeg savner fartsfølelsen! :)

Man eksluderer den vanlige mann. men men.

Her er vel ikke meningen heller at man skal legge ut "vanlige" minnebilder, men bilder med en litt høyere kunstnerisk/teknisk verdi enn f.eks. et dokumentasjonsbilde fra Gatebil eller ett hvilket som helst event.

Legger også ut ett av de beste bildene jeg har tatt, det vil si min personlige favoritt akuratt for øyeblikket!

Balle_005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun hatt en spontan photoshoot med bilen, og jeg hadde ikke med meg stativet så kvaliteten lider litt. Men det er nok fortsatt det bildet jeg mest fornøyd med så langt.

_s_bkgr_723.jpg

Så har vi dissee da, vet ikke hvordan det kvalifiserer, men det er hvertfall bilder av bilen.

dsc00662f_134.jpg

Det neste bildet skal jeg få trykket i stort format som et veggportrett til soverommet.

dsc00693_180.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert samarbeid med Gatebil el? BF hadde passet bra sammen med de ja... Nesten en litt sånn "ekslusiv" klubb som kan treffes og ha det koselig. Man eksluderer den vanlige mann. men men.

Tar meg en kjøretur i bilen min og smiler jeg ;)

ta selvkritikk da man og se hva faktisk denne tråden omhandler...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du holdt kamera stødig til å bruke en relativt lang lukkertid! Prøv også og ta bildet mer fra siden av bilen, da får du frem mer fartsfølelse i bildet. Bra plassering av bilen i bildet og bra teknisk utført, men jeg savner fartsfølelsen! :)

enig med du her.. fartsfølelsen uteble relatvt mye..

men så var jo problemet det at jeg satt i en bil type beinhard, så alle små humper i veien ble med, har mange andre bilder fra denna serien der og, og fleste av dem blei direkte dårlige pga for lang lukkertid! mange så utrolig gode ut på selve kameraet, men da jeg fikk de inn på pc'n så viste det seg annet!

legger inn noen fler her jeg :P

[bilde nr 1]

EXIF info:

Model: NIKON D50

Shutter speed: 1/10s

Aperture: F25

Focal length: 38mm

ISO: 200

Exposure compensation: 0

[bilde nr 1]

04.jpg

[bilde nr 2]

EXIF info:

Shutter speed: 1/100s

Aperture: F16

Focal length: 38mm

[bilde nr 2]

01.jpg

Skulle brukt kortere lukkertid på bilde nr 3. da hadde det blitt mange ganger bedre

[bilde nr 3]

EXIF info:

Shutter speed: 1/5s

Aperture: F14

Focal length: 18mm

[bilde nr 3]

DSC_0064.JPG

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar