Gå til innhold

Det feteste bil-bildet DU har tatt (Ikke MMS bilder!)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Så ALLE de beste bilbildene du har sett har BARE handlet om bilen? Mange fotografer prøver å legge til litt annet på bildet, for at ikke alt skal handle om portrettet, men det skal samtidig være der. Fotografering handler ofte om å eksprimintere, uansett om det ikke er perfekt i ditt syn.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så ALLE de beste bilbildene du har sett har BARE handlet om bilen? Mange fotografer prøver å legge til litt annet på bildet, for at ikke alt skal handle om portrettet, men det skal samtidig være der. Fotografering handler ofte om å eksprimintere, uansett om det ikke er perfekt i ditt syn.

Les hva jeg skrev. Fokus skal være på bil, uten at jeg sier det er forbudt med å ha med andre ting på bildet. Er det som ofte skiller en god fotograf fra en dårlig, det å fremheve motivet uten at alt det som er rundt blir forstyrrende :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så du må godkjenne bildet? helt latterligt

Hvis jeg tar et bilde jeg er godt fornøyd med og har null erfaring som fotograf eller har et camera til 10 tusen.

Tråden heter faktisk , " det beste bildet "du" har tatt, så jeg legger inn det beste bildet "jeg" har tatt, og nei du har ikke noe og si.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så du må godkjenne bildet? helt latterligt

Hvis jeg tar et bilde jeg er godt fornøyd med og har null erfaring som fotograf eller har et camera til 10 tusen.

Tråden heter faktisk , " det beste bildet "du" har tatt, så jeg legger inn det beste bildet "jeg" har tatt, og nei du har ikke noe og si.

jeg skjønner ditt poeng, men tror innlegget til Dr_S gikk mer på hva som er i fokus, altså at det ikke er bakgrunnen men bilen som skal være motivet.

Alle er selvsagt ikke like gode, men de fleste ser vel forskjellen på om det er ett bilde du ville funnet på autodb eller ett som henger på veggen.

Men må si at jeg skjønner så utrolig godt hva du mener, for en mening om ett bra bilde kan være en annens motsatte oppfatning, alle kan ikke ha lik klasse på bildene sine.

Men kan jeg komme med ett forslag ang det med at ikke alle tar like gode bilder?

Kan ikke det være en regel, slik at når du legger ut ett bilde du er fornøyd med her, så begrunn HVORFOR du er fornøyd med det?

Med dette så kan man ikke bare legge ut ett hva som helst bilde uten å begunne valget av bildet..

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IGJEN må jeg bare minne alle på at denne tråden skal KUN inneholde creme de la creme av DINE bilbilder.. Et bilde av en bil som står inne på Autostrada f.eks er ikke et slikt bilde. Og det nordlys bildet drar all oppmerksomheten vekk fra bilen. Husk at BILEN skal være i fokus! Vi er nødt til å være litt harde på dette, hvis ikke har tråden utspilt sin rolle ;)

OT og unnskyld at jeg sier det, men jeg syntes at det blir for teit at du skal bryte med det svada svaret ditt der ! Enig med Sæther Racing. Og en ting til, virker som du prøver og finne opp noe piss her fordi DU er admin. Prøve og bevise for folk at du er sjefen. Greit nok du er admin, men gidd og bland deg med sånt som dette! Blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT og unnskyld at jeg sier det, men jeg syntes at det blir for teit at du skal bryte med det svada svaret ditt der ! Enig med Sæther Racing. Og en ting til, virker som du prøver og finne opp noe piss her fordi DU er admin. Prøve og bevise for folk at du er sjefen. Greit nok du er admin, men gidd og bland deg med sånt som dette! Blir for dumt!

Topic i tråden er "Det/de feteste bilbilde DU har tatt.." Utifra dette så forventer vi faktisk at folk legger ut de/det festeste bilbilde de har tatt også.. enkelt og greit?

Det betyr at man er litt kritisk selv til hva man legger ut, f.eks som dr_s sier her. helt vanlige utstillingsbilder av en bil på autostrada f.eks er ikke fett. eller bilde tatt av bilen i gården allà Autodb salgsannonse bilde...

Vi ber bare om at folk legger litt sjel i dette... samtidig som at de får bilen som motiv i bilde.

EOD

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariius, for å svare på innlegget ditt:

Ja, det er individuelt hva som er definisjonen på "fett" bilde...Men tross dette, bør det ikke være vanskelig å forstå meningen med denne tråden. Eller? Noen misforstår og tror at det er BILEN som skal være fet. Det er feil, det er bildets kvalitet, motivets plassering etc som er avgjørende. Å ta bilde av en Koenigsegg som står stille klarer alle. Å ta det fra en såpass spennende vinkel eller i et tøft lys som gjør at bilder fanger oppmerksomheten din, er noe annet.

Hvis du fremdeles er uenig med meg nå, har du misforstått tråden litt :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bilder, mindre krangling! :happyhappy:

Her er et par jeg er fornøyd med. Ikke redigert på noen som helst måte, siden jeg ikke har fått photoshop enda. Begge er fra Gatebil sept. 06. Kjør på med kommentarer!

Synes dette ble et stilig bilde med tanke på lys, vinkel og motiv. Kunne sikkert blitt litt bedre hvis det ble redigert litt.

P9090066.jpg

Porsche.jpg

På dette bildet er det motivet jeg egentlig er mest fornøyd med. Fikk gåsehud når den Porschen kom bredt, runde etter runde!

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder for å gi ett eksempel på forslaget jeg ga over her, samt at jeg er litt fornøyd med bildene :)

Følte jeg fikk fram masse fart i dette bildet, samt at jeg syntes det ble litt kult at eikene ble veldig klare til tross for at dem spinner rundt. Fargene ble veldig naturtro i forhold til hvordan de er i virkeligheten også, og vinkelen og plasseringen av bilen går rett inn i det gylne snitt :)

_MG_434130.jpg

På dette bildet ble jeg veldig fornøyd med bakgrunnen, og at jeg fikk plassert bilen midt i bildet i forhold til spissen på taket bak, samt at snuta på bilen presser seg på en måte fremover og gir en slags dominant overhode ovenfor det som den evnt "vokter" for bak den. Likte også kontrasten og skarpheten.

_MG_399810.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider