Housey Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 driver og sikler litt på megasquirt jeg og.. bruke det til 16v motoren jeg har.. hadde vært snabla gøy iallefall! :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 nei veit man ikke trenger megaview men tøft det da! bare å komme med mer Kane! okey tenkte egentlig at man ikke trengte wiring harness var veldig dyrt også! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 bare å prøve det Housey koster ikke så mye, man for tak i mye billigere andre steder men har ikke funni noen konkrete sider enda! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 får vente til jeg har fått i 16v'n først nå! deretter gå til anskaffelse av megasqsuirt! blir en fin vinterting det! bygge den sammen om vinteren :) mon tro om det hadde gått an og fått ut en ekstra hest eller et esel til... Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 du for bygge om til 16vT da vettu så for du nok lurt ut et par esler til! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 er det noen i norge som har greie på MS? Er litt intressert i dette jeg også men når det kommer til elektronikk har jeg ikke mye peil. Skjønner egentlig ikke noe. Får man MS til å styre tenning?er avhenging av det Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 det er jo enn del folk i norge som har og driver med dette! er jo et forumet et sted her ute på det store nett! ja med ms2 v.3 så kan man styre tenning med sungle coiler altså cop! vanlig ms2 og ms1 styrer ikke tenning no mer enn et vanlig tennings system! hvor det ikke er no stor vits med tennings system før man runder 300hk ca! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazer Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Har en stykk ferdig loddet og testet megasquirt liggende... Problemet med megasquirt er at det er få med rulle som vet hvordan man mapper den.... Jeg ringte rundt en del steder og ingen hadde hørt om ms før.. Noen som vet om et sted som kan megasquirt?? Siter 1985 Subaru XT (WRX) 1992 Subaru SVX sli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Et sted med peil på det hadde gjort ting enklere under mapping, men jeg mistenker at man må gå for en bærbar pc i bilen eller en carputer (Som forsåvidt er mitt førstevalg) foreløpig. Men stå gjerne fram dere som vet! Hele poenget for meg med dette innsprutet er å gjøre ALT selv, og det inkluderer mapping. Programmet ser såre enkelt ut, og så snart man har prøvet og feilet litt går det nok som en lek. Trenger bare full tank og en forlatt rettstrekke for testing. Finjusteringer kan man ta på ruller etterpå, og ordne mapping selv. Carputer vil jo eliminere behovet for den lekeboksen med monitore ettersom man har en liten skjerm i dashen med programmet oppe, og dermed får alle de tøffe motor monitor effektene der. Multimedia og motorstyring er en artig kombinasjon. Får man ordnet seg et trådløst internett modem i bilen og, er det bare å parkere ved nærmeste kontorbygning så er man online i bilen óg. ;) Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 det er akkurat den planen jeg hadde tenkt å! driver å ska bygge dataen inn i bilen men, ting tar tid! hehe Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 nå har jeg anskaffa meg en diesel motor som ska konverteres til bensin og turbo! muligens twin turbo! så blir det penger, så blir MS helt klart! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmatre Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Kjøp en Innovate LC1 WB lamda fra DIY autotune med det samme, ca $200 men det er den verdt. Da har du mulighet for autotune... Hva skal du da med ruller :hello: Jeg har Megasquirt n Spark på en 70 modell VW 1600 TL (1915 motor), og driver nå å monterer på en gammel audi 5'er med turbo (mangler faktisk bare en bensinslange - men nå er det helg og alt er stengt). Neste prosjekt er en nyere Audi 5'er fra S2 (3B motor med RS2 turbo osv) Det er ikke noe problem å bygge, men det krever at du LESER dokumentasjonen. Dersom du skal ha det så billig som mulig kjøp MS1 med ver 2.2 kort. Sjekk Megasquirt n Smark ekstra på forumet http://msefi.com Og denne om hvordan sette opp Megasquirt n Smark Ekstra http://megasquirt.sourceforge.net/extra/ Siter 85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL 63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 versjon 2.2 da kan man ikke kjøre single coiler da? altså COP.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmatre Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jo, det kan du, men du må lage noen utgangstrinn selv. Skal du kjøre COP på en 4'er så er nok MS2 med ver 3 av kortet å anbefale. Men hvorfor COP? - dersom jeg hadde 4 er hadde jeg heller gått for en Ford edis modul sammen med MS2 (Dersom prisen betyr noe) Fordeler fungerer med Hall sensor.... Det er nøyaktig nok for meg. Siter 85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL 63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 ja prisen betyr mye! hehe:P hvor for man kjøp ford edis modul da? å det er en tenningsmodul da eller? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg