Mogwai Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 tenkte jeg kunne hive inn et svar om at jeg kjører MegaSquirt og wastespark på 740'en min og er MegaFornøyd ;) ikke ferdig å mappe enda, men det nærmer seg jo. har Innovate LC-1 tilkoplet slik at jeg får autotune og skikkelig logging, og skal kople til mikrofon på en bankesensor for å lytte etter tenningsbank når jeg skal mappe tenning. Har fått mye hjelp av en kar i området, men har bygget det meste selv for å forstå mest mulig. Konklusjonen er at det er alt annet enn komplekst å sette sammen... skal prøve å fylle på med info om mapping osv om det er ønske om det. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 knall at noen som har gjort det er sugen på og hjelpe oss andre med "simple" ting :P Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Mogwai: bare å komme info om mapping! Innovate LC-1 mye betalte du for den? det er en wideband lamba ikke sant? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Foresten noen som veit om det følger med printerkort på dette settet, man for kjøpt gjennom elfa? http://www.ms-nordic.tk/ det ligger en link her inne hvor det står en handle liste! men i så fall vis det er med printerkort så er vel ikke det merket opp sånn som det er vis man kjøper komplett fra f eks DYItune.com..? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Printplater får du nok kjøpt gjennom elfa ja ;) bestill gjennom vargstad så slipper du frakt og slikt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 ja det skjønte jeg jo! men de printplatene er uten opptegning av hvordan komponentene skal stå og uten kontaktpunkter? (innebygde ledninger mellom komponentene ell hva det kalles!) Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Buump Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 jeg lurer på om noen kan svare meg på akkurat hva jeg trenger hvis jeg skal styre bensin og tenning med megasquirt.. ? Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 jeg har akkurat kjøpt megasquirt til golfen! har fått det lodda sammen nå :) begynner moroa i påska :) kommer med mer da jeg :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 det å styre tenning har jeg skjønt at ikke er noe vits vis man ikke ska overstige 350-400hk da holder det med et tenningsystem fra ford! som heter Edis tenningssytem.. dette er noe man kan ta fra mange litt eldre forder også! det du vil trenge for å få et megasquirt system til å fungere er vel: -Selve hjernen (ECU) Megasquirt ms 2.2 (3.0) f.eks! -stimulator trenger du ikke men er kjekt å ha for å sjekke at "hjernen" er i orden før man begynner! - rele brett vil jeg anbefale å ha da det blir mye letter å holde styr på alle ledninger,releer og sikringer til MS-en pluss en sikrere løsning. -megaview er jo litt "tøft" men er absolutt ikke nødvendig, med en slik skjerm kan du overvåke motoren din mens man kjører! -du trenger to spesielle kabler DB9 kabel og DB37 da dette er mellom leddene mellom Data-megasquirt (ECU)-rele brett.. trenger jo sevsakt enn del andre kabler også til div.. (vanlige kabler) -du trenger også alle sensorene som ska til for at MS ska vite hva som skjer og når innsprutet skal skje (+ hvor mye bensin motoren skal ha) Givere: -Vanntemp giver (finner du på volvo 740/760t) -luft temp giver (finner du på volvo 740/760t) -gassspjel stillings giver (Bmw fra 90 tallet og volvo nyere enn 850/960) -Tomgangsventil (fra biler med k-jet (mekanisk innsprut) f eks golf 1-2 og volvo 240) -o2 sensor (lambda) anbefalt bredbåndslambda for raskere og bedre justering! EDIT: du må jo ha en MAP (manifold absolute pressure) sensor vis det er turbo motor du tenker på! pluss alt som følger med til å bruke sensorene/aktivatorene! slik som f.eks bensin pumpe og rail! si ifra vis det er noe jeg har glemt! vil anbefale: http://www.megasquirt.info/ http://msnordic.mine.nu/pages/msfaq/ http://www.ms-nordic.tk/ håper dette hjalp noe! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 vil gjerne høre mye om MS prosjektet ditt housey! om alt fra tilkoblinger,problemer og om det funker bra! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 fikk ferdig loddet ms i dag.. selve ecu og kabelpakka.. mangler foreløpig alt av sensorer osv.. stimulatoren er på vei.. men lurer litt på.. trenger jeg å koble strøm på kabelpakka for å fyre opp ms`en? eller holder det med å sette strøm på stimulatoren? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 ble mye klarere nå ja ! takk :D er turbomotor den er ment på ja, så keg må vell sjekke opp dette ;) Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 skal nok klare og fortelle deg litt om det som dukker opp rønningen.. ulf erik: bør bruke stimulatoren sammen med et 9v batteri eller tilsvarende strømforsyning! mitt er ferdig lodda og ankommer meg (det er på gjøvik nå) i helga :) så da blir det en del testing.. samt at jeg starter og sette opp 16v motoren i gamlegolfen i påska.. sette alt sammen der og teste før jeg river golfen jeg har nå Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 9v? så jeg trenger kunn å sette strøm på stimluatoren? right? rønningen sier man trenger map sensor.. er vel innebygget i ms 2? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg