kenut Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=956050 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1000900 Sykt morsomme biler som går godt å ser bra ut:D Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Har prøvekjørt et par biler en kompis av meg hadde/har av typen Toyota Corolla GT Twin Cam (Tror jeg fikk meg hele navnet der eller?) Den første han kjøpte var en 86 tror jeg (Gamle karosseriet) og dette var en veldig morsom bil å kjøre med en enorm respons og innsatsvilje. Den andre bilen han kjøpte var en 87 eller 88 GT Twin Cam (Karosseriet etter, det avrunda) og selv om den bilen var raskere på papiret virket den sløvere og mindre morsom å kjøre. Mye kjøreglede som forsvant da. Ellers er det jo dette med at småbiler gjerne har FWD, noe som er litt på trynet ettersom resten er så bra, men den diskusjonen er i gang i en annen tråd... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Har prøvekjørt et par biler en kompis av meg hadde/har av typen Toyota Corolla GT Twin Cam (Tror jeg fikk meg hele navnet der eller?) Den første han kjøpte var en 86 tror jeg (Gamle karosseriet) og dette var en veldig morsom bil å kjøre med en enorm respons og innsatsvilje. Den andre bilen han kjøpte var en 87 eller 88 GT Twin Cam (Karosseriet etter, det avrunda) og selv om den bilen var raskere på papiret virket den sløvere og mindre morsom å kjøre. Mye kjøreglede som forsvant da. Ellers er det jo dette med at småbiler gjerne har FWD, noe som er litt på trynet ettersom resten er så bra, men den diskusjonen er i gang i en annen tråd... Er litt uenig med Deg her.... nå er det sikkert 10-11år siden kjørte litt twin cam 16v, men denne bilen var sant som sies moro, da på grunn av at den var sykt turtallsvillig. MEN, den var også sykt turtallsavhengig!! Fantes jo ikke bunndrag i motoren, så satt jo å gira hele tiden for ikke miste fart i vanlig hastighet. Husker jeg ikke helt feil, så skjedde det ingen ting før 5500 o/min. Dette blir jeg ihvertfall fryktelig lei av. Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Er litt uenig med Deg her.... nå er det sikkert 10-11år siden kjørte litt twin cam 16v, men denne bilen var sant som sies moro, da på grunn av at den var sykt turtallsvillig. MEN, den var også sykt turtallsavhengig!! Fantes jo ikke bunndrag i motoren, så satt jo å gira hele tiden for ikke miste fart i vanlig hastighet. Husker jeg ikke helt feil, så skjedde det ingen ting før 5500 o/min. Dette blir jeg ihvertfall fryktelig lei av. Det kan nok stemme bra ja, men jeg liksom ikke kjørt noe særlig med små motorer som ikke er avhengig av turtall før det skjer noe da. Jeg har helt sikkert kjempefeil angående det og, men det er nå mitt inntrykk. Man kan ikke forvente at en 1.6 drar som et troll fra tomgang heller. Men så er da dette som er sjarmen med disse motortypene. Det skal liksom ikke skje stort før du er på turtall, det gir et inntrykk av at den er kjappere enn den faktisk er. Største poenget for Toyota er jo kvalitet og tilgang på deler til en noenlunde fornuftig penge. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Honda Prelude Gen. 3 88-91 Finner du et bra eksemplar uten rust og som ikke er horkjørt av en rekke ungdommer så har du bra bil. Disse får du med 4 hjul styring og den sprekeste motoren lik som i min bil er på 150 hester. Bilen veier 1150 kg ca og klarer 0-100 på 8 blank. Men om du skal ha med deg folk på tur kan du se etter noe annet. Selv om det er en 4-seter kan den strengt tatt regnes som en 2 seter. Baksetet er ubrukelig for normalt store folk. Morsom bil med et veigrep som kan "skræm mainnskiten ut av dæ" Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 gamle Toyota Starlet, ikke no sjukt sprek vil jeg tro, men... RWD :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Yaris T-sport! 900noe KG og 105hester :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 tror jeg vil anbefale 205 gti jeg også, genialt tøff bil som føles som en gokart :) uansett om det er 1.6 eller 1.9 :) Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 opel corsa world cup (gsi) 109 hester og rundt 1000 kg. det er en bil jeg og vurderte når jeg vurderte litenbil Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Honda Prelude Gen. 3 88-91 Finner du et bra eksemplar uten rust og som ikke er horkjørt av en rekke ungdommer så har du bra bil. Disse får du med 4 hjul styring og den sprekeste motoren lik som i min bil er på 150 hester. Bilen veier 1150 kg ca og klarer 0-100 på 8 blank. Men om du skal ha med deg folk på tur kan du se etter noe annet. Selv om det er en 4-seter kan den strengt tatt regnes som en 2 seter. Baksetet er ubrukelig for normalt store folk. Morsom bil med et veigrep som kan "skræm mainnskiten ut av dæ" Er vel 1075kg uten 4ws :) Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l1th1um Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Reanult 5 GTi eller Fiat Uno Turbo :D Siter [-] 01` Ford Mondeo 2,0i [x] 99` VW Golf IV 1.6i - Solgt [x] 93` Fiat Uno 1,1iES - Solgt "Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Pug 106 GTI - det er kjapp liten rå bil det;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Er vel 1075kg uten 4ws :) Strengt tatt ikke siden 4ws systemet veier sånn ca 20 og noe kilo, ikke stort mer enn det etter hva jeg har lest av diverse på nett hvor folk faktisk har veid delene.... Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 corsa b wc/gsi 109/106hk, ca 900kg+ uten fører Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Ja, Pug 106 GTI/S16 pisser på mye annet som i utgangspunktet er sprekere... 120 hk på 950 kg, og et hjul i hvert hjørne. Irriterte på meg mange med den.. hehe. MEN, den er vel litt dyrere enn summen som var tenkt å legge ned i småbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg