Knett Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Hvor finner jeg ledningsnett til denne motoren? 2liter 16v volvo motor.. Mangler også startmotor, generator, servo, motorfester, "spredere", turbo, vannrør og datahjerne. Motoren skal monteres i en Volvo 760 TIC -84. Skal da også ha en girkasse.. Type? Noen som kan tilby meg dette eller si hvor jeg kan få tak i dette? Er også interessert i å vite betegnelsen på de forskjellige komponentene. På forhånd takk Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 tips, det er lettere og få tak i en komplett motor når man skal starte på ett slik prosjekt, tenker da på tid og penger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Du har altså ei blokk, en topp og ett innsug??? Som dre sier så er det helvete å få tak i ledningsnett og hjerner.. Er det ikke litt spesielt sprut på 16v turbon a? Jeg har noe lh2.4 greier på lager, men vet ikke om du kan bruke det, er et lite prosjekt for seg selv.. Men det er en grom motor som ser tøff ut. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Det som er gjort: *Blokk fra en 2,0T -04. *Kortet 960 bunnpanne. (for montering i bakhjulstrekk) *Kortet innsug fra 5a turbo -00 med 3" 16V spjeld. *H-profil råder. (stål) *Mahle stempel. *Ny vannpumpe, spännrulle, brytrulle och kamrem. *Nye lager och pakninger. *Original s/v40 turbogrenrør. *Turbokobling. Ellers er det rail, spjeldhus, svinghjul, lamell, trykplate, reimstrammer, brytrulle, oljefilter, kåper... Har ikke vært startet etter oppbygging. Det som mangler startmotor, generator, servo, motorfester, spredere, turbo, vannrør, ledningsnett, bokser. Planen er å skaffe datasprut siden jeg må ha nytt uansett.. Da kan jeg samtidig koste på en garrett t34 stage3 420hk turbo og en M46 girkasse.. Så ny alu Intercooler. Så lader jeg X-antall bar og ca 400hk.. Edit: Om det er noen som har innvendinger å komme med tas det imot med et smil, jeg er åpen for forslag og all hjelp er god hjelp.. (bortsett fra dårlig hjelp) :bump Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Du har altså ei blokk, en topp og ett innsug??? Som dre sier så er det helvete å få tak i ledningsnett og hjerner.. Er det ikke litt spesielt sprut på 16v turbon a? Jeg har noe lh2.4 greier på lager, men vet ikke om du kan bruke det, er et lite prosjekt for seg selv.. Men det er en grom motor som ser tøff ut. Er ikke sikker på hva jeg kan bruke av ledningsnett til motoren. Hva mener du med spesiell sprut? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Ingen som vet hvilket ledningsnett fra andre motorer som passer på denne? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Ingen som vet hvilket ledningsnett fra andre motorer som passer på denne? hvilket ledningsnett? du kan jo montere hvilket som helst sprut, men det må jo mappes, pga. det finnes ingen sprut for din motor.. (da din motor er custom). *Blokk fra en 2,0T -04. *Kortet 960 bunnpanne. (for montering i bakhjulstrekk) *Kortet innsug fra 5a turbo -00 med 3" 16V spjeld. eh? 2004 modell blokk? 960 bunnpanne, altså hvitmotor blokk? 2.0 16v med 960 bunnpanne og s40 turbogrenrør, samt 850 innsug? har du bilder av denne motoren? synest det kan være interessant å se på!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 hvilket ledningsnett? du kan jo montere hvilket som helst sprut, men det må jo mappes, pga. det finnes ingen sprut for din motor.. (da din motor er custom). eh? 2004 modell blokk? 960 bunnpanne, altså hvitmotor blokk? 2.0 16v med 960 bunnpanne og s40 turbogrenrør, samt 850 innsug? har du bilder av denne motoren? synest det kan være interessant å se på!! Har bare et bilde uten grenrør og innsug, men noen som har en nettside jeg kan legge ut bildet på? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 jeg tror du skal skaffe deg en annne kasse om du skal ha 400hk... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Så denne motoren på blocket selv... Det er en S40 motor for de som lurte... Det du mangler er DYRT;) M46kassa passer ikke uten videre på, du må da få bygd om svinghjulet/clutchen så den passer til M46... M90 er nok tingen her, men M90 fra 960 er vanskelig å få tak i, og koster gjerne rundt 10k for en brukt en... Sprutet du trenger må jo også ha endel sensorer osv, så du svir fort av 15-20k her også. En t3/04 turbo passer IKKE på det grenrøret som følger med, s/v40 har annen innfestning, så da må det evnt bli en turbo fra s/v40. Tror det er en grunn til at han karen der selger, han oppdaga nok at volvo leverte ganske like motorer med en sylinder mer til samme prisen;) Edit: Motoren heter forresten B4204T for de som lurte:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Så denne motoren på blocket selv... Det er en S40 motor for de som lurte... Det du mangler er DYRT;) M46kassa passer ikke uten videre på, du må da få bygd om svinghjulet/clutchen så den passer til M46... M90 er nok tingen her, men M90 fra 960 er vanskelig å få tak i, og koster gjerne rundt 10k for en brukt en... Sprutet du trenger må jo også ha endel sensorer osv, så du svir fort av 15-20k her også. En t3/04 turbo passer IKKE på det grenrøret som følger med, s/v40 har annen innfestning, så da må det evnt bli en turbo fra s/v40. Tror det er en grunn til at han karen der selger, han oppdaga nok at volvo leverte ganske like motorer med en sylinder mer til samme prisen;) Edit: Motoren heter forresten B4204T for de som lurte:) en m90 til 960 er ikke verdt det en må betale for kassa om man tenker holdbarhet,monter heller en god gammel getrag,suprakasse eller noe slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Det som er gjort: *Blokk fra en 2,0T -04. *Kortet 960 bunnpanne. (for montering i bakhjulstrekk) *Kortet innsug fra 5a turbo -00 med 3" 16V spjeld. *H-profil råder. (stål) *Mahle stempel. *Ny vannpumpe, spännrulle, brytrulle och kamrem. *Nye lager och pakninger. *Original s/v40 turbogrenrør. *Turbokobling. Ellers er det rail, spjeldhus, svinghjul, lamell, trykplate, reimstrammer, brytrulle, oljefilter, kåper... Har ikke vært startet etter oppbygging. Det som mangler startmotor, generator, servo, motorfester, spredere, turbo, vannrør, ledningsnett, bokser. Planen er å skaffe datasprut siden jeg må ha nytt uansett.. Da kan jeg samtidig koste på en garrett t34 stage3 420hk turbo og en M46 girkasse.. Så ny alu Intercooler. Så lader jeg X-antall bar og ca 400hk.. Edit: Om det er noen som har innvendinger å komme med tas det imot med et smil, jeg er åpen for forslag og all hjelp er god hjelp.. (bortsett fra dårlig hjelp) :bump er jo ikke en b204 t motor det der da,men en b4204t... vannrør til motoren går å bruke ifra 960,selvsagt må det moddes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Så denne motoren på blocket selv... Det er en S40 motor for de som lurte... Det du mangler er DYRT;) M46kassa passer ikke uten videre på, du må da få bygd om svinghjulet/clutchen så den passer til M46... M90 er nok tingen her, men M90 fra 960 er vanskelig å få tak i, og koster gjerne rundt 10k for en brukt en... Sprutet du trenger må jo også ha endel sensorer osv, så du svir fort av 15-20k her også. En t3/04 turbo passer IKKE på det grenrøret som følger med, s/v40 har annen innfestning, så da må det evnt bli en turbo fra s/v40. Tror det er en grunn til at han karen der selger, han oppdaga nok at volvo leverte ganske like motorer med en sylinder mer til samme prisen;) Edit: Motoren heter forresten B4204T for de som lurte:) Ok, takk.. For det jeg lurte på var om det var verd de kronasjene.. Jeg liker 4cyl 16v. Og spesiellt fra volvo med turbo, så om jeg skal ha ny motor blir det nok en slik. Grenrøret kan man bygge om. Beklager, men det var M90 jeg ville fram til, tror jeg må vært trøtt da jeg skrev.. :crazysant Om jeg skal skaffe en slik motor vil jeg bruke en del penger på datasprut, gir og turbo.. For å gjøre det skikkelig.. Ellers noen gode råd angående dette? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Forresten.. Hva er forskjellen mellom B204T og B4204T? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 http://www.blocket.se/vi/7235227.htm?ca=8_s Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg