Gå til innhold

B204t

Ranger emnet

Knett

Anbefalte innlegg

Hehe.. kanskje det var 940 jah :bump Tenker hele tiden 60 på slutten siden jeg har 760 selv og alle sier 740, så er jeg så nøye på å rette dem.. men det slår visst tilbake så jeg sier feil selv..

Italia er jo hjemlandet til Ferrarri.. Kan ikke se at de har så mange motorer under 2 liter nei:p hehe..

Men de er dyre B204T

Kjipt.. men nå vurderer jeg å kjøpe motoren til gamlingen som han har i sin ubrukte STCC 850 T5R på 305hk.. Siden han skal kjøre den i RCN må han ha ny motor uten turbo.. Motoren er bare gått 3-4 timer i benk og er tunet av Alf Eng..

To ting! Italia er også hjemlandet til bla. Fiat og Alfa Romeo, i følge med en hel del andre... som faktisk har masse modeller med motorer under 2 liters grensen.

Det andre er: Hvorfor skulle ikke faren din kunne kjøre med turbo? Ikke noe som sier at du kan benytte deg av turbo i motorsport. Det eneste aber er at du får en multiplikasjons faktor på 1.4 på motorvolumet ditt. Det er bla derfor Volvo brukte B21 som utgangspunkt når de bygde Grp. A bilene sine.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ALLE 760 Turbo er med 4'rer.

Ja. Det jeg skrev var ikke ment å stå i motstrid til dette. Det som var interessant å påpeke, var bare det at den hadde firesylindret motor til tross for 6-tallet i betegnelsen 760. For alle de "store" Volvoene (140/164, 240/260, 740/760, 940/960, 850) gjelder jo i utgangspunktet at det andre sifferet står for antall sylindre.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det jeg skrev var ikke ment å stå i motstrid til dette. Det som var interessant å påpeke, var bare det at den hadde firesylindret motor til tross for 6-tallet i betegnelsen 760. For alle de "store" Volvoene (140/164, 240/260, 740/760, 940/960, 850) gjelder jo i utgangspunktet at det andre sifferet står for antall sylindre.

240 diesel har jo 6cyl vw diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider