GlennK Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hehe.. kanskje det var 940 jah :bump Tenker hele tiden 60 på slutten siden jeg har 760 selv og alle sier 740, så er jeg så nøye på å rette dem.. men det slår visst tilbake så jeg sier feil selv.. Italia er jo hjemlandet til Ferrarri.. Kan ikke se at de har så mange motorer under 2 liter nei:p hehe.. Men de er dyre B204T Kjipt.. men nå vurderer jeg å kjøpe motoren til gamlingen som han har i sin ubrukte STCC 850 T5R på 305hk.. Siden han skal kjøre den i RCN må han ha ny motor uten turbo.. Motoren er bare gått 3-4 timer i benk og er tunet av Alf Eng.. To ting! Italia er også hjemlandet til bla. Fiat og Alfa Romeo, i følge med en hel del andre... som faktisk har masse modeller med motorer under 2 liters grensen. Det andre er: Hvorfor skulle ikke faren din kunne kjøre med turbo? Ikke noe som sier at du kan benytte deg av turbo i motorsport. Det eneste aber er at du får en multiplikasjons faktor på 1.4 på motorvolumet ditt. Det er bla derfor Volvo brukte B21 som utgangspunkt når de bygde Grp. A bilene sine. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 ALLE 760 Turbo er med 4'rer. Ja. Det jeg skrev var ikke ment å stå i motstrid til dette. Det som var interessant å påpeke, var bare det at den hadde firesylindret motor til tross for 6-tallet i betegnelsen 760. For alle de "store" Volvoene (140/164, 240/260, 740/760, 940/960, 850) gjelder jo i utgangspunktet at det andre sifferet står for antall sylindre. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Ja. Det jeg skrev var ikke ment å stå i motstrid til dette. Det som var interessant å påpeke, var bare det at den hadde firesylindret motor til tross for 6-tallet i betegnelsen 760. For alle de "store" Volvoene (140/164, 240/260, 740/760, 940/960, 850) gjelder jo i utgangspunktet at det andre sifferet står for antall sylindre. 240 diesel har jo 6cyl vw diesel? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 240 diesel har jo 6cyl vw diesel? Ja, og 5 syl i Finnland;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Ja, og 5 syl i Finnland;) Volvo 250!!! damndamn Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Ja, og 5 syl i Finnland;) jasså? i hvilke prsmodeller da? finner ikke noe i vadis iallfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 jasså? i hvilke prsmodeller da? finner ikke noe i vadis iallfall. D20. kom i 240 79 - 81. Hadde hele 68HK og 120NM :w00t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 D20. kom i 240 79 - 81. Hadde hele 68HK og 120NM :w00t d20 er jo 6er da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 d20 er jo 6er da. nix. D20. borring=76,5. slaglengde=86,4 Gang dette med 5 så har du 1986 ccm ergo D20 Gang dette med 6 så har du 2383 ccm ergo D24 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 nix. D20. borring=76,5. slaglengde=86,4 Gang dette med 5 så har du 1986 ccm ergo D20 Gang dette med 6 så har du 2383 ccm ergo D24 du har nok rett,sitter å kiker i vadis skjønner du...men den er avbildet som 6syl motor på alle tegninger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 avgasgrenrør syl 1-5 står det gitt..tviler påsjette sylinder har et eget.hehe Da har vi avklart det at volvo 250 er laget da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Bunnpanne, motorfester og oljesila fra D20 skal visstnok passe rett på S4 motoren. Så for de som har lyst på OL motor i bilen sin, er dette en enkel løsning;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Bunnpanne, motorfester og oljesila fra D20 skal visstnok passe rett på S4 motoren. Så for de som har lyst på OL motor i bilen sin, er dette en enkel løsning;) kan ikke si annet enn at volvo har levert mye rart under panstret på sine biler da :usa: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 kan ikke si annet enn at volvo har levert mye rart under panstret på sine biler da :usa: Stemmer! Er tom. levert biler på markedet som ikke står i bøkene til Volvo. Da blir det enkelt for oss som jobber med Volvo;) Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 240 diesel har jo 6cyl vw diesel? Ja, jeg skrev "i utgangspunktet" - for noen unntak finnes. Foruten 760 Turbo og 960 Turbo med fire sylindre og 240, 740 og 940 med seks- (og fem-) sylindrede dieselmotorer, er det også 244/245 GLT 1980-82, som forekommer med V6'eren. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.