Gå til innhold

B204t

Ranger emnet

Knett

Anbefalte innlegg

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forskjellen på B204t og B4204t er at førstnevnte er god gammal rødblokk, altså blokka er samme serie som B200-230, mens B4204t er hvitblokk, som baserer seg på samme serie som 5 og 6sylindra motorer som sitter i f.eks 960, 850, v70 osv.

Den M90kassa der er nok fra en 940 med rødblokk, så den passer neppe;)

søk etter m90 til 960 2,5 så skjønner du hva jeg mener med dyrt;)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen på B204t og B4204t er at førstnevnte er god gammal rødblokk, altså blokka er samme serie som B200-230, mens B4204t er hvitblokk, som baserer seg på samme serie som 5 og 6sylindra motorer som sitter i f.eks 960, 850, v70 osv.

Hehe.. Ok, takk.. Da lærte jeg mye idag=) Men jeg vet at B204T bare ble solgt i Italia i hovedsak. Og det er sjeldne motorer som ligger på 20-30k i god stand.. Men er B4204T mer eller mindre verd da? Det er jo en nyere motor..

Er det noen fordeler/ulemper med B4204T kontra B204T, tenker da på effekt, kvalitet osv..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ok, takk.. Da lærte jeg mye idag=) Men jeg vet at B204T bare ble solgt i Italia i hovedsak. Og det er sjeldne motorer som ligger på 20-30k i god stand.. Men er B4204T mer eller mindre verd da? Det er jo en nyere motor..

Er det noen fordeler/ulemper med B4204T kontra B204T, tenker da på effekt, kvalitet osv..

de to motorene du prater om er helt forskjellige og er ikke sammenlignbare i det heletatt mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en strøken 960 m90 kasse med lav km stand for 6 lapper her i norge,så ikke bli skremt over grådige svensker..en "bekjent" har forresten en 960 m90 kasse i god stand også,men den selges sammen med en 2,5 liters motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en strøken 960 m90 kasse med lav km stand for 6 lapper her i norge,så ikke bli skremt over grådige svensker..en "bekjent" har forresten en 960 m90 kasse i god stand også,men den selges sammen med en 2,5 liters motor..

Har den kassen stått på 2.5L motoren? Vil han selge den for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo over,selges SAMMEN med motor.

Jo, men stod ikke at girkassen tilhører motoren.. Og jeg oppfattet det bare som om at han skulle selge begge delene.. Ikke at han skulle selge dem sammen, og ikke separert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noe det samme som å sammenligne er 6er ifra 164 som den i 960.

Det enste de har til felles er vel antall sylindre,muligens volumet og antall ventiler.

Ok, men vet du om det er samme tilfellet med B204T og B4204T? At den nyeste er dyrere, bedre og mer effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg dette?

Og hva ligger de to motorene på i pris?

b204gt / ft, er jo en helt annen motor!

ellers: du kan kjøpe adapterplate for å montere rødmotor girkasse på hvitblokk..

http://www.klracing.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B4204T er vel en motor brukt i S40/V40, i prinsippet 4-sylindret versjon av samme mønster som den 6-sylindrede i 960 (B6304) og den 5-sylindrede i 850 (f eks B5254).

B204T kan sies å være en videreutvikling av den gamle motortypen ("rød blokk", f eks B200, B230) med både turbo og fire ventiler pr sylinder - levert med 200 hk originalt i 740 (og sikkert 940) for det italienske markedet, hvor skatte-/avgiftsbestemmelser gjør at bilmotorer normalt holder seg under to liters volum.

Jeg har ingen løsning på evt "praktiske problemer" for den som er på utkikk etter motor, men ville vel i utgangspunktet si at man like gjerne kunne sammenligne motorer til helt forskjellige bilmerker.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider