Gå til innhold

Senking av E36

Ranger emnet


vrtx

Anbefalte innlegg

Okei da har sola snudd og det er litt lysere nå når man drar hjem fra arbeid enn det har vært på lenge og sommeren/varmen nærmer seg med stormskritt.

 

Bilen som jeg nettop har kjøpt skal senkes og ser meg forsiktig om etter senkesett/fjærer. Er det noen som har noen erfaring med hvor mye senking som er best uten å ødelegge bilen evnt. merke? Noen innspill?

 

mvh. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha en showoff bil som bare skal se feet ut eller vill du forbedre kjøreegenskaper?

 

Skal du forbedre egenskapene i bilen så bør du ikke senke mere enn 40mm.

Da er H&R fjører som senker 40/15 samme med Bilstein Sprint dempere det beste alternativet.

 

Skal du ha en showoff bil så er det bare kjøpe ette eller annet justerbart sett og juster så langt ned du selv vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo finest når du senker mere fram enn bak..

Jeg kjører med m-dempere og m-fjører.. sportsfjørene til BMW, disse senker bilen 20mm, og hvis du bor på en plass med ujevne veier så er disse konge! super kjørekomfort og bilen ligger som faen på veien i stor fart :)

Nå har jo jeg også skiftet til m-sport understell så det har vel noe å si det og, men fjørene er ihvertfall konge.

* FaMiLiE bIL *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk vurderer 60/40 senk tar jeg det som en selvfølge at de bytter dempere.

 

40/40 er nok et bra valg det, mange kjente/dyre merker som leverer det alternativet i motsetning til 60/40. Hvorfor er nevnt tidligere her.

Men som sagt ser 60/40 mye bedre ut og er rimlig bra performance det og, så sant du legger penger i det, ala PSS9 eller H&R+Bilstein.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja for den prisen til Eyecandy får du jo nesten et sett med FK Highsport II (høydejusterbart). kiddie

Eneste problemet er at dette er i Tyskland.. og de er ikke så up-to-date mtp. paypal osv. :(

 

 

Edit; typo..

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår