Gå til innhold

Senking av E36

Ranger emnet


vrtx

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dårligere kjøregenskaper med justerbart, det hørtes rart ut, hvorfor?

Jeg vil beholde mest mulig komfort...

 

Hvis du vil beholde mest mulig komfort så kjøper du vertfall ikke justerbart for de er ganske harde og kjøre med.

 

Bilstein Sprint sammen med Eibach fjøre er en bra kombinasjon hvis du vil ha et bra understell som har ok komfort. Eibach sine fjørere er litt stivere enn M-Teck fjørene er. Eibach senker 40mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt:

 

Hva kan du om justering av understell? Hvilken mykhet/stivhet er for eksempel best på rudskogen?

 

For stift understell og du hopper av veien, for mykt og du sliker av veien...

Dette gav ikke meg noe svar på hvorfor et justerbart senkesett gir dårligere veiholdning enn hva han har på bilen idag.

 

Jeg kan ikke så veldig mye om understell og oppsett, da dette er en hel vitenskap i seg selv.

Jeg var derfor ute etter en utfyllende og god beskrivelse på hvorfor du kom med dine bombastiske uttalelser tidligere i denne tråden. ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gav ikke meg noe svar på hvorfor et justerbart senkesett gir dårligere veiholdning enn hva han har på bilen idag.

 

Jeg kan ikke så veldig mye om understell og oppsett, da dette er en hel vitenskap i seg selv.

Jeg var derfor ute etter en utfyllende og god beskrivelse på hvorfor du kom med dine bombastiske uttalelser tidligere i denne tråden. ;)

 

Jeg sprute tilbake om hvor mye du vet om justering og oppsett av understell? Kan ikke se at noen har svart på det heller!

 

Vet du ingenting om oppsett og justering av understell på bil så har du ikke bruk for justerbart undersetell til annet en og få bilen lav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprute tilbake om hvor mye du vet om justering og oppsett av understell? Kan ikke se at noen har svart på det heller!

 

Vet du ingenting om oppsett og justering av understell på bil så har du ikke bruk for justerbart undersetell til annet en og få bilen lav..

 

Vet utmerket hva jeg begir meg ut på om jeg handler justerbart.

har peiling på justering av understell da jeg tar 2-3 firhjulskontroller vær dag. har montert både senkesett, fjærer og coilovers utallige gang før. Eneste bakdel med å senke over 40mm er jo at du får en minuscamber som du ikke klarer å hente inn igjen på originaljusteringa som er på bilen og må derfor gjør større tiltak for å ikke slite ut nye dekk på 14dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at ikke du har peiling på justering av understell for det har jeg ingen forutsetninger for og påstå, men nå skal vel det sises at det ikke bare er camper og caster som betyr noe for og få gode kjøreegenskaper. Du vet sikkert mere om hvordan et slikt oppsett skal settes bra opp enn det jeg gjør. Derfor kjøte jeg ikke justerbart, men heller H&R CupKit til min E30M3.

 

Det jeg sier er at de fleste som kjøper et slikt understell ikke vet forskjell på caster og camper en gang og vertfall ikke hva som er fordeler og bakdeler med positiv og negativ camper/caster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprute tilbake om hvor mye du vet om justering og oppsett av understell? Kan ikke se at noen har svart på det heller!

 

Vet du ingenting om oppsett og justering av understell på bil så har du ikke bruk for justerbart undersetell til annet en og få bilen lav..

Hva jeg vet eller ikke vet om understell, er vel i og for seg uinteressant.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du påpekte at et justerbart understell gir dårligere veilholding enn hva han hadde på bilen fra før.

Muligens mente du at et feil justert (for høyt/lavt/hardt/mykt) understell kan gi dårligere veiholdning.

Slik du skrev i en tidligere post, var det lett å tolke det slikt at justerbart understell er synonymt med et dårlig understell.

 

Og det heter forresten camber :rolleyes: (sorry måtte bare..)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet utmerket hva jeg begir meg ut på om jeg handler justerbart.

har peiling på justering av understell da jeg tar 2-3 firhjulskontroller vær dag. har montert både senkesett, fjærer og coilovers utallige gang før. Eneste bakdel med å senke over 40mm er jo at du får en minuscamber som du ikke klarer å hente inn igjen på originaljusteringa som er på bilen og må derfor gjør større tiltak for å ikke slite ut nye dekk på 14dager.

Siden du har tilgang på ustyr for å justere inn slikt, og har peiling på hvordan bruke det, er det jo bare fordeler for deg å kjøpe et justertbart understell.

Få akkurat den rette høyden du ønsker, samt at du beholder de riktige kjøre-egenskapene ;)

 

Btw, da vet jeg hvem jeg skal komme til når jeg har handla meg justebart :D :titties:

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har tilgang på ustyr for å justere inn slikt, og har peiling på hvordan bruke det, er det jo bare fordeler for deg å kjøpe et justertbart understell.

Få akkurat den rette høyden du ønsker, samt at du beholder de riktige kjøre-egenskapene ;)

 

Btw, da vet jeg hvem jeg skal komme til når jeg har handla meg justebart :D :titties:

 

det jeg å fant ut, er jo bare fordeler :D

jeg har nøkkel å tilgang til utstyret 24/7 så ekke no problem å få ordna deg en firhjulskontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår