Gå til innhold

problemer med sandblåser...

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

Sliter litt med at sanden ikke kommer ut.. kommer i små menger av og til hvis jeg rører rundt med 'pinnen' som skal suge opp sanden.

Hva skal jeg gjøre?

Tror jeg kjøper en ny punktsandblåser fra clasohlson, det er sånn med en sekk under som du fyller sand på(som henger fast i selve pistolen).. Vil jeg slippe dette problemet da?

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du pistolen fra biltema?? eg har brukt denne litt og den funker utmerket viss du har bra trykk på lufta. det du forklarer kan vera at munnstykket ditt er øydelagt eller at det er mykje kondens i lufta som kjem fra kompressoren slik at det klumper seg i munnstykket.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. tror ikke den kommer fra biltema. vet egentlig ikke helt :)

Men burde ikke sanden iallefall blitt dratt opp til selve munnstykket hvis det var her det var problemer? Når det først kommer sand så er det ikke noe problem(på den plata jeg prøvde på iallefall), så tror trykket er greit nok liksom...

Hva tror du om denne i steden for? Vil den løse problemene mine?

308940_X_2004-07-02_091901.jpg

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med at sanden ikke kommer ut.. kommer i små menger av og til hvis jeg rører rundt med 'pinnen' som skal suge opp sanden.

Hva skal jeg gjøre?

Tror jeg kjøper en ny punktsandblåser fra clasohlson, det er sånn med en sekk under som du fyller sand på(som henger fast i selve pistolen).. Vil jeg slippe dette problemet da?

Holder du munnstykket helt inntil?

Hold den på hodet, og snu den med munnstykket pekende ned. Da renser du den. Fyll på ny sand. Sjekk trykket. Ikke fyll mer sand enn 1/3..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra av gummislangen på pistolen og blås igjennom slangen med pistolen for å få ut dritt som sitter fast.

Har sanda stått ute eller blitt kald? Skal ikke mye fuktighet til før det tetter seg... har slitt MYE med det selv.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... har fått tak i sånn vanlig punktsandblåser nå.. med sånn pose under :)

Prøvde den vanlige sandblåseren en time eller noe sånn også, men ble ikke så mye bedre. Kom helt ann på hvor sanden(bøtta med sanden) var plassert...

Fikk ikke tid til å prøve den nye, men prøver nok i morgen ;)

Takker for svar alle sammen,

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme probleme... veldig irriterende...

Har ikke du vanlig sandblåser a? Tror dette var snakk om punktblåser... Så dt er derfor det ikke går så fort med deg? :op

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo nevne igjen at når jeg fikk plassert bøtta med sand på en spesiell plass så fungerte det ganske bra... Holdt bøtta ca. like høyt som sandblåseren, og da fungerte det greit(men selvsagt en umulig stilling på alt annet enn deler som henger på veggen :D ).

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.. hmm, takk for tipset :)

Må nok til med vanlig sandblåser senere en gang igjen, så kommer godt med det!

Punktsandblåseren fungerer veldig bra foresten.. eneste som avogtil skjer er at sanden bare renner. Noen som vet hva det kan være(om det ikke er normalt, da)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.. hmm, takk for tipset :)

Må nok til med vanlig sandblåser senere en gang igjen, så kommer godt med det!

Punktsandblåseren fungerer veldig bra foresten.. eneste som avogtil skjer er at sanden bare renner. Noen som vet hva det kan være(om det ikke er normalt, da)

Det at det bare renner skyldes enten at du fyller på for mye (galt), eller snur den på hodet, og renser opp (riktig)... Skikkelig gøy, av og til... Jeg blir så sur... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider