ingkogni2 Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Er det noen som vet om det er eksosventiler på en to-taktet dieselmotor? - Er det behov for smøreolje sammen med drivstoffet? - Hva er forskjellig på en diesel i forhold til en bensiner? - Er det noen som har en skisse av en to-takt-diesel? IngKogni2 Siter 79' CX Athena m/25 Turbo-D og GTI-kasse *Bruks-glis* 80' CX Athena i orginal stand og 85.000 km! 85' CX 25 GTI Turbo (serie 1) *Tilnærmet strøken sommerbil med 62.000 km!* 89' TRD Turbo Break *fjellvegg-offer, og nedgradert til donor...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 -To-takts diesel fåes både med og uten eksosventil. -Som regel er det nødvendig med smøreolje sammen med drivstoffet. -Dieselen antennes ved hjelp av varmen som oppstår under kompresjonen i motoren. Bensinen antennes av en tennplugg. -Skisser finner du masse av med et frks. google-søk. Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Er det noen som vet om det er eksosventiler på en to-taktet dieselmotor?- Er det behov for smøreolje sammen med drivstoffet? - Hva er forskjellig på en diesel i forhold til en bensiner? - Er det noen som har en skisse av en to-takt-diesel? IngKogni2 2-taktere finnes med eksosporter, eksos-stempel, eksos sleide og eksos ventil. F Til det jeg vet er alle dieselmotorer system/sumpsmurt, har aldri hørt om oljeblanding i drivstoffet for slike motorer og kan egentlig ikke tenke meg at det ville fungere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 take a look ! Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 2 takt diesel er heftige saker :lol Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Blir jo heftig når en kommer litt opp i størrelse da, skipsmotorer på 40-50000 hester er jo heftig nok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 bilder av en småstor 2 takter. http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 far min restaurerer en traktor fra 30-tallet, den har en ensylindret 2-takt glødehode diesel. på den bruker man bensinbrenner for å varme opp toppen (=gløding). det sitter en fjærbelastet enveisventil i veivhuset for å slippe inn luft, men ingen eksosventil. en slik motortype er genialt enkelt - ganske enkelt GENIAL! 3 bevegelige deler i motoren og 6 bevegelige deler i dieselpumpe og smørepumpe. den har et utall av drivstoff... råolje (det er det den er beregnet på å gå på), diesel, matolje, olje utvunnet fra trevirke og med varme i tanken kan den gå på smult eller fett... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 bilder av en småstor 2 takter. http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/ Den motoren der er heftig ja, hehe ;) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Har skrudd en del på en noe mindre Sultzer enn den det er linka til her. 6 sylindra, 2 turboer, 90 cm boring og 150 cm slag (ca 6000 liter). Det var en interesant motor, og vi var tre mann for å trekke til toppboltene. Ein som kjørte traverskranen lufttrekkeren hang i, og to for å holde trekkeren. Den hadde bare 17000 hk v 114 rpm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 søk på detroit diesel.... Heftige saker Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 De fleste mopedbilene har vel 2 takt diesel? Med heftige 4,5 hk eller no :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Mopedbilene har vel en liten bensinmotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 går stort sett på diesel, det er derfor de høres ut som en hakkespett i tung speed-rus... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Har skrudd en del på en noe mindre Sultzer enn den det er linka til her. 6 sylindra, 2 turboer, 90 cm boring og 150 cm slag (ca 6000 liter). Det var en interesant motor, og vi var tre mann for å trekke til toppboltene. Ein som kjørte traverskranen lufttrekkeren hang i, og to for å holde trekkeren. Den hadde bare 17000 hk v 114 rpm. RND90-motor? Finskbygd gassbåt da kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.