Gå til innhold

Er det rart jeg blir forbannet?? Les her!

Ranger emnet

|teeBoY|

Anbefalte innlegg

Hei godt folk!

Dette skjedde idag: De siste mnd har jeg avantert bilen min til salgs de. Ei jente fra Alta viste sin innteresse og fikk meg til å ha bilen på ett autorisert verksted for å få en tilstands rapport på bilen. Denne testen viste at bilen hadde litt slitte bremsklosser framme og en servo slange svetta litt. Det var det eneste. jeg ringte jenta som virket veldig opptimistisk på kjøp, så jeg bestillte ny klosser fra Jacobs Autosupply tvert(dette hadde blitt gjort uansett om hun skulle ha bilen da.) hun sier at jeg skal få ett endelig svar i morgen, om hun skal ha bilen eller ikke.

For å pressisere noe så har vi holdt kontakt daglig gjennom ca 2 uker, hvor hun har lurt på allt slags mulige ting, som f.eks bilde av siste side i service hefte, kvitteringer, osv....++ Så i går var det temmelig åpentlyst at hun ville ha bilen.

Så idag på arbeid gikk jeg å ventet på en telefon som skulle komme fra henne før 15.00 tida.

Klokka 09.46 tikker det inn en SMS hvor det står følgende: Du kommer sikkert t å ville kværke mæ for d hær,mn d får så være. Vesst du ik kan gå kraftig ned i pris, så må æ nok gå fra å kjøpe. Har fått snusen i at motoren e drit hardt kjørt Og du har egentlig ik gjort så mye me dn. Lakken e d eneste. desverre.

Så sitter jeg igjen som ett spørsmålsteg. WTF!!!! skal det bety, så jeg ringer henne opp for å spørre hvor hun har hørt slikt sludder, for dette stemmer ikke. hun sier at hun kontaktet den gamle eieren av bilen, å han fortalte dette.

Jeg legger på tvert å ringer tidl. eier av bilen for å spørre hva han mener med at bilen er hardt kjørt! Han begynner med å si at bilen ble hardt kjørt i tyskland. Så spør jeg hvorfor han da sa at bilen var kjørt av en gammel doktor på ca 50-60år. Det blir stille i andre enden av telefonen før han forteller at grunnen til at han sa til jenta som ville ha bilen at den var 'hærpa' var fordi han enda ikke hadde motatt penger fra meg.

disse pengene det er snakk om er penger fra når han sendte oppover vinterfelger, så skulle vi dele frakta. Denne tilbake betalingen ble helt ærlig glemt fra min side å ikke har han kommet med noen som helst slags påminnelse/purring. har ikke hørt ett pip ifra han.

her er det kun snakk om 600kr, så for min del har jeg ikke hatt noen innteresse av å holde tilbake disse pengene. jeg har rett å slett glemt det.

dette ble overført ca 1 time etter samtalen.

Så fortsetter samtalen. å faen sier jeg. Det hadde jeg helt glemt av! send meg konto nr. ditt så skal jeg fikse det med en gang. jeg får til svar at han ikke vil ha penger, men jeg forteller at jeg vil gjøre opp for meg.han går med på dette. så avslutter jeg med å si at det var veldig fint gjort av han dette.

Jeg ringer igjen til jenta fra alta for å fortelle grunnen til allt dritt snakket fra tidl. eier., men nå virker hun plutselig ikke så inntressert mer. regner med at dette skremte henne vekk, og har vanskelig for å tru meg.

jeg sender så følgende mld til tidl. eier: ok. skal få fikset det. Men av nysjerrighet, å slapp av. du klarte å ødelegge salget. er den så hardt kjørt fra før som du på sto?

ett par minutt senere får jeg svar: Nei den er ikke det. så det bør du ikke være redd for!

Så sender jeg en mld til til han: Da blir pengene overført senere idag. Så fort mor kommer hjem. Tusen takk for at du ødela salget istedenfor å sende meg en mld for å minne meg på pengene. Kjempe greier!

etter dette får jeg ikke mer svar..

Jævli morsomt. Det var det salget i dass. regner med at det å ringe han var det siste hun skulle gjøre før den endelige avgjørelsen.

å pga en filleting, så føkker tidl. eier opp salget med løgn kun på pur faen..

vet ikke hva jeg skal si jeg. Er helt oppgitt.. her er det snakk om å være drittsekk. Vet ikke om jeg fikk fram helt etter hva som skjedde, men mangler det noe så er det bare mer negative ting fra tidl. eier..

p.s har ikke noe imot det hun som er/var inntressert har gjort her.

måtte bare dele dette med dere!

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok solgt bilen, skal du se. Man må bare være tålmodig, og selvfølgelig ikke gjøre idioti som å sette prisen for høyt med vilje, for så å skrive "prisen kan diskuteres" eller "ring for pris" - synes man den ikke prisen tåler dagens lys er den ganske enkelt for høy. Ikke kast bort verken din eller kjøpers tid. Få ut mest mulig informasjon ut i annonsa, så avgjør en eventuell spekulant selv om pris/bil-forholdet er i balanse. Får du da en på kroken er han antakeligvis mere seriøs enn "randomperson" som ringer i blinde på ei mangelfull annonse.

EDIT:

Er det en eneste ting jeg har lært og praktiserer uten unntak i kjøp/salg-situasjoner er det at ærlighet varer lengst. Folk som har lest annonsene jeg tidligere har hatt ute vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det normalt å ringe den gamle eigeren da?har alderi vært borti lignende...OT men kva bil er dette?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6878460

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider