Gå til innhold

Datasprut i bil

Ranger emnet


holstad

Anbefalte innlegg

Lurer på dette ,med datasprut i bil. hva av ekstra deler er det må kjøpe sån som dyser og div? Hva er rimelig pris å gi for ett datasprut? Hva er det som gir mest hk for pengene? må man ha ny besin pumpe/tilførsel?Må man ha master grad i elektronikk for å koble det opp? Er ny manifold nødvenfig ?

volvo 242 77mod (solgt)

volvo 240 tic 84 mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjøpe dyser i tillegg. Der må du velge riktig størrelse i forhold til effekten. Samme med bensinpumpe...

Jeg anbefaler Autronic. Fungerer knallbra! Koster vel ca. 15 tusen. For meg så er det enkelt å koble opp, men det kommer ann på hvor mye du kan om elektronikk

 

Går vk1 automasjon, har jo hatt elektronikk på gk og har faktis litt nå også. Er det bare dyser du må ha???

volvo 242 77mod (solgt)

volvo 240 tic 84 mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du f.eks et Autronic smc/sm2 må du i tilleg ha et tennings opplegg. Fins i mange varianter og oppsett! Enklest og billigs er å bruke et tennings sluttsteg og org fordeler. I tillegg trenger du et triggersystem. Fins også her flere alternativer. Enkleste der er å bruke hal giver i fordeleren og pic-upp på plugg ledninga. Dyser og pumpe må du ha etter effekt. Kan til et visst pungt bruke org bensinrør, rail og BTR. Ellers så er oppkoblinga av Autronic så enkelt at selv mor kan klare det! Trenger ingen som helst utdanning til dette. Autronic er vel det sprutet på markedet som tar kortest tid fra du begynner til du har startet motoren! Går veldig fort å få igang motoren, og har en motor som kan kjøres å begynne å mappe!

 

Men det finnes mange andre sprut som ikke koster like mye, men fungerer greit. Electromotive, haltec, motec, DTA, Microtech, Euro1 EFI etc etc.....

 

Får vel disse fra 7-8000kr opp til 25-30000 og sikkert enda mere. Alt etter utstyr og tillbehør... Og forhandler. Bruktmarkedet for slikt er det jo også mye fin på.

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg går VK2 Automatikkmekaniker og jeg tar ikke kjangsen på og koble opp sprutet mitt selv! Det er en hel haug med ledninger og dårlige koblingsskjema som er med.

 

Jeg betalte nermere 24.000 tror jeg for Autronic SM4 og MSD tenning med coil og tenningsforsterker og to Autronic hallgivere.

 

Det er en god del arbeid med og montere noe slikt..Det må sveises og loddes og tenkes. Polly Motorspot rekner 4 dager på montering og mapping. Da snakker vi 7.5 time x 4 som er 30 timer, og en timespris på 688. 688 x 30 = 20610,-

 

Jeg skal gjøre alt utenom loddinga av ledningene og mapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ben Are sier her at det funker med en pick up på pluggledninga er den dårlig løsning.

 

Nevnte dette for Polly, og da sa han at jeg hadde snakket med noen som ikke visste hva de snakket om og ikke hadde kjørt med dette over tid. Den måten er den måten det er mest problem med.

 

Og nei, det er ikke enkelt og koble opp et datasprut! Det følger noen utrulig dårlige koblingsskjema med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...... Vist det ikke er skjedd drastiske ting med SM4 kontra sm2 og smc så er jeg HELT uenig med deg der. Går med en kveld på kobling av ledninger til autronicen. Koblings sjemaet er etter min mening så oversiktilig og enkelt som det går å gjøre det! Flying leed med bare forskjellige farger på ledningene er vel det mest idiotsikre systemet som finnes. Eneste som jeg kan tenke meg kan være "avansert" er montering av trigger om man skal bruke hal giver på f.eks veiva!

 

På en helg fredag etter jobb til søndags ettermidag har vi en bil ferdig oppkobblet og mappet. Fiks ferdig. Da med normale dager uten nattejobbing! :)

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ska i gang me megasquirt, d koste 1600kr for hjernen, å ca 1000 for ledningsnett. d e ett genialt å billigt sprut, så holde i lange baner, så lenge du isje ska ha 900 hk elns.

 

http://diyautotune.com/catalog/index.php

http://www.ms-nordic.tk/

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg går VK2 Automatikkmekaniker og jeg tar ikke kjangsen på og koble opp sprutet mitt selv! Det er en hel haug med ledninger og dårlige koblingsskjema som er med.

 

Jeg betalte nermere 24.000 tror jeg for Autronic SM4 og MSD tenning med coil og tenningsforsterker og to Autronic hallgivere.

 

Det er en god del arbeid med og montere noe slikt..Det må sveises og loddes og tenkes. Polly Motorspot rekner 4 dager på montering og mapping. Da snakker vi 7.5 time x 4 som er 30 timer, og en timespris på 688. 688 x 30 = 20610,-

 

Jeg skal gjøre alt utenom loddinga av ledningene og mapping.

 

Har koblet opp flere Autronic sprut, og dette er det enkleste sprutet å koble opp. Koblingsskjemaet er veldig enkelt, men du må selvfølgelig vite åssen trigger- oppsett du skal ha. Haltech er også enkelt å koble opp, men er litt vanskeligere å justere inn.

Værste sprutet ever, er Hestec. Noe dritt å koble opp, og vrient å jobbe med. Hold deg langt unna dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår