Gå til innhold

Varmevifte og bakrutetråder fungerer nå og da

Ranger emnet


Typhon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min Citroen Xsara fra 1999 har et noget sært problem! Siden søndag har varmeapparatvifta og varmetrådene fungert litt sånn nå og da. Begge to kutter likt og kommer tilbake samtidig, så må være et felles kontaktpunkt som er gåent muligens? Sjekka alle sikringer, alle er sjekka og i orden. Kjørte i en liten dump her om tirsdagen, og da fungerte ting som det skulle igjen. Akkurat som om det er en ledning e.l. som er løs et sted.

 

Målt spenning med viftemotoren, der er spenningen 0V uansett hvordan jeg gjør det. Noen anelse om hvor releet til dette systemet sitter? fant noen rett under ved clutchen men det var ingen av de.

 

Så nå sitter jeg her da... kaldt bil i kaldt vær. Verkstedet har bare 2 ukers ventetid :lol gidder ikke vente på det. Har bestilt time for å være sikker...

 

Så håper jeg da at en med litt franske erfaringer sveiper innom denne tråden og kan fortelle meg litt mer konkret hva jeg kan gjøre:)

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drivi å målt en tund nå. Sikringa kommer før releet, og ved sikringa er det spenning. Måler jeg etter releet så er det 0V på multimeteret mitt. Da sier noe meg at releet er gåent. Stikker innom Bilbutikken (ja, sjappa heter det ;) ) i morgen og hører med de. De var veldig lite behjelpelige sist gang jeg var der :fuckme2:

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilbutikken er som regel ikke så sabla behjelpelige, hehe.

 

hjelper nok ikke p linke meg til denne tråden, hehe. kan fortelle deg så mye som at på bilen min var det faen meg en sirking som tvillingbroren min hadde oversett da han gikk over. SOM VAR GÅTT. haha. verste er at flere kamerater har gått over og aldri funnet den sikringa.

 

snakker om on-topic, ikke bli sur da :)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har repparert den feilen noen ganger .... Bruker vanligvis være tenningslåsen ... hvis vifta og varmetråder ikke funker :)

 

Hadde jeg lest dette innlegget litt før så ;) hehe.. har bestilt det nå men tar tid å få delen fra frankrike :( Menmen...

 

Eller går det an å "tjuvkoble" litt i mellomtiden? Så jeg slipper litt dogg hvertfall...

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn er det ...

må jo kodes slik at den passer til resten av nøklene dine.. :)

Er jo kjipt med mange nøkler til bilen .

 

Sant det.. så ender med at jeg bestiller ny sånn at jeg har det skikkelig :)

 

Men... kan jeg tjuvkoble litt med en bryter e.l. sånn at jeg får litt varme i mellomtiden?

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår