Gå til innhold

AMS Evo gjør 903 WHP!!!


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Ja helt sykt ... SYKT TURBO LAG å ubruklige kjøre egenskaper for alt annet enn Drag ;)

 

Jada.. Jeg vet at de 903 whpene er umulige å bruke på en Norsk gate/bane. Men, man trenger jo ikke GT42R turboen. Bare AMS intercooleren gjør jo mye, som mange av de andre og. Dette er jo bare for å vise hva de kan, egentlig. Fin eksos på den, samt IC som sagt, og mange andre flotte deler fra AMS og. Men, på en Amerikansk highway uten fartsgrenser går det nok fort...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. Jeg vet at de 903 whpene er umulige å bruke på en Norsk gate/bane. Men, man trenger jo ikke GT42R turboen. Bare AMS intercooleren gjør jo mye, som mange av de andre og. Dette er jo bare for å vise hva de kan, egentlig. Fin eksos på den, samt IC som sagt, og mange andre flotte deler fra AMS og. Men, på en Amerikansk highway uten fartsgrenser går det nok fort...

 

 

Hva er det du sier nå?

Man trenger ikke GT42R turboen? For å oppnå slike tall så må du ha så stor turbo.. Det er jo det som er driten... Hadde man kunne oppnådd slike tall med mindre turbo så hadde jo man for guds skyld ikke brukt den!!!

 

Og hva slags ladetrykk kjører dem på a?? 3bar!!!??

den sølvfargede 8 som er featuered i siste Modified ladet 3 bar hvis jeg ikke husker helt feil.. Vet du hvor mye 3bar er?? Skjønner hva slags stress det utgjør på en slik motor??

 

Bare AMS intercooleren utgjør mye??

Utgjør hva da?? Den cooleren hjelper akkurat like mye som en Greddy cooler, Hks cooler, APS cooler osv...

 

Amerikanerene har en rar måte å vise seg frem på..

Når jeg var på Sema så bygde 2 team 2 evos på ustiden..

 

Begge biler var sponset av AMS ...

Delene til AMS er fine, men ikke noe så veldig bedre enn noe annet!

På denne "booten" utenfor bygde de opp 2 biler i løpet av 4 dager..

 

Begge skulle dragge nedover strippen på fredags kveld..

begge var ferdige.. Begge bremset over 500hk på hjula med ORG INNMAT!!

ALtså show of igjen..

 

Hva skjedde tror du?

Begge burnet på startstreken som oppvarming, men kun 1 stakk av gårde..

Den andre stod igjen med smellt motor!

 

Så som sagt, mye hk er ikke det samme som smart bygd, topp kjøre egenskaper, lang holdbarhet osv...

 

HER kan du se bilder fra drag strip LAS VEGAS.

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sier nå?

Man trenger ikke GT42R turboen? For å åpne slike tall så må du ha så stor turbo.. Det er jo det som er driten... Hadde man kunne oppnådd slike tall med mindre turbo så hadde jo man for guds skyld ikke brukt den!!!

 

Og hva slags ladetrykk kjører dem på a?? 3bar!!!??

den sølvfargede 8 som er featuered i siste Modified ladet 3 bar hvis jeg ikke husker helt feil.. Vet du hvor mye 3bar er?? Skjønner hva slags stress det utgjør på en slik motor??

 

Bare AMS intercooleren utgjør mye??

Utgjør hva da?? Den cooleren hjelper akkurat like mye som en Greddy cooler, Hks cooler, APS cooler osv...

 

Amerikanerene har en rar måte å vise seg frem på..

Når jeg var på Sema så bygde 2 team 2 evos på ustiden..

 

Begge biler var sponset av AMS ...

Delene til AMS er fine, men ikke noe så veldig bedre enn noe annet!

På denne "booten" utenfor bygde de opp 2 biler i løpet av 4 dager..

 

Begge skulle dragge nedover strippen på fredags kveld..

begge var ferdige.. Begge bremset over 500hk på hjula med ORG INNMAT!!

ALtså show of igjen..

 

Hva skjedde tror du?

Begge burnet på startstreken som oppvarming, men kun 1 stakk av gårde..

Den andre stod igjen med smellt motor!

 

Så som sagt, mye hk er ikke det samme som smart bygd, topp kjøre egenskaper, lang holdbarhet osv...

 

HER kan du se bilder fra drag strip LAS VEGAS.

 

Sorry hvis jeg ordla meg dårlig, og ventet nesten bare på å få høre folk som trodde jeg mente at man kunne oppnå 903 WHP med original turbo, innmat, osv. Det jeg mente, var at dersom man har en Evo VIII, som man vil gjøre noe med, så er AMS delene fine, veldig fine. Og man blir kanskje fristet til å kjøpe deler fra dem når man ser hva de kan? Ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg legger opp videoer av AMS' nye resultater, etterhvert som jeg finner litt.. Kan godt slutte hvis noen har noe imot det ass. Men, jeg synes iallfall det er fett :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten på noen av de bildene nå.. Du som har tatt? Fine bilder!

 

AMS manifolded er forresten utrolig pent :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis jeg ordla meg dårlig, og ventet nesten bare på å få høre folk som trodde jeg mente at man kunne oppnå 903 WHP med original turbo, innmat, osv. Det jeg mente, var at dersom man har en Evo VIII, som man vil gjøre noe med, så er AMS delene fine, veldig fine. Og man blir kanskje fristet til å kjøpe deler fra dem når man ser hva de kan? Ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg legger opp videoer av AMS' nye resultater, etterhvert som jeg finner litt.. Kan godt slutte hvis noen har noe imot det ass. Men, jeg synes iallfall det er fett :)

 

 

Det virker som du forguder de derre AMS folka..

Jeg ser ingen grund til det! Bare for at de presterer høye effekt tall

på en rulle og fine tall på en 402m så betyr ikke det at de kan noe andre ikke kan! Hvis du ser på utviklingen av motorer, effekt osv.. de siste 5 årene så ser du en dramatisk økning av hk uten at det fungerer så utrolig godt!

 

Se bare på det norske markedet.. det er om å gjøre å ha mest hk!

men holder det? I de fleste tilfellene blir det mer skuring enn kjøring.. Typisk tilfeller har vært Gatebil treffene, hvor man ser en mengde fete biler skrur mer enn de kjører.. Hva er grunnen til det tror du?

 

Jeg er en av dem som selv sitter med mye hk, men jeg skal også være den første til å innrømme at dette er ikke "drømme" hk i en bil som skal brukes til mine formål. Drag 402m så stopp ja.. Men jeg liker bane kjøring bedre og da er en 2L eller 2,2L som jeg har ikke perfekt med effekt mer enn 500-600 med endel mindre turbo enn det jeg har!

 

Turbo lag er og forblir et kjempe problem på en bane bil!

Hvorfor får "Mines" bilene så skryt av alle andre tunere i Japan.. Jo rett og slett for responsen dems, kjørbarheten... Og det er hva vi alle er ute etter i en gatebil...

 

AMS har fått et enormt rykte på seg siste året! At de er filnke er ingen tvil om.. Og mange snakket om dem på Sema i fjor høst.. Min personlige mening er nå at de gutta driver litt "show of"... Desto mer hk de kan bremse ut, jo tøffere er de.. Men dette er typisk Amerikansk still... "Dyno queens", "Trailer Queens" er typiske sleng utrykk som dukket opp i USA først!

 

Jeg har stor respekt for AMS, men etter mitt syn så er det ingen vits med flotte tall hvis man ikke kan bruke det "all over" Det har jeg fortsatt til gode å se fra disse gutta..

 

Men har du noen du kjenner i Los Angeles området som kjører en hardt trimmet AMS Evo. så be dem kontakte meg. Jeg skal til LA i Juni for å filme innhold til DVD min "The Monster Tour 2006" og kan godt møte dem for å filme noen tester med bilen(e)!!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, satser virkelig du! :)

 

Har ikke noe mer forhold til AMS enn andre tunere, og ja, jeg vet Mines' bilene er langt mer kjørbare enn noen Amerikansk tuner kunne gjort.

 

Oppskrift på bilbygging:

 

Norge/USA: Sett på alt du kan av motor. Fjæring er ikke så viktig...

 

Japan: Vi begynner med fjæring, før vi går over på motor. Respons er viktigere enn høye tall.

 

Og, ja, jeg har tenkt over akkurat det samme som du sa mange ganger. En 500 bhp Evo er kanskje det mest perfekte kombinasjonen? Og med så mye lag på en 900 bhp er det vel stor sannsynlighet for at en 500 bhp faktisk kunne matchet 1/4 tiden, kunne den ikke? Iallfall gitt 900-bilen a run for it's money på en bane med mer enn 1 sving.

 

Bare slik at du forstår at vi snakker samme språk... :)

 

Btw, som jeg sa over, liker ikke AMS noe spesielt, men poster bare dynovideoer ettersom jeg kommer over dem på EvolutionForums :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kjørbarhet i stedenfor mye hk...Svenna som eide bilen før meg,mener jeg har begynt i riktig ende.Foringer,støtdempere,bremser,dekk,datasprut.Nå har ikke jeg så fryktelig mye HK,men bilen er utrolig lettkjørt og går "godt nok" for meg.Med oppgradert software i Autronic'en og ny mapping, fikk jeg bilen til å komme 200 rpm tidligere enn det den gjorde mens Svenna eide den.(2750Rpm) Bilen bremset mer på hjula enn den gjorde da jeg kom,og jeg kjører på 1.4 bar. Jeg mener bilen er bygd riktig med hensyn til bruksområdet den er ment til.Hverdagskjøring med banekjøring innimellom.Angående det og skru mer enn man kjører,så har jeg bytta olje hver 5000km og fylt bensin.Mye bensin....:) Har bilen på løftebukk en gang i måneden for å sjekke understell og foringer...hittil har alt vært ok..

 

Takk for fint bygd bil Svenna..Kjempefornøyd.!

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg negativitet mot AMS? For bare noen ytterst få år siden var idéen om 900 på hjula ut av en firesylindra motor noe hentet ut av en gal manns extacy-tripp. Folk får vel egentlig bare snakke og kverulére om hva enn de vil, men snakk om at AMS ikke er en av spydspissene som er svært langt fremme på trimming av firesylindra importbiler ser jeg meg helst frabedt. Hvis man får hetetokter og blir fortumlet av høyt boost threshold og noe lag men må på død og liv ha 900 på hjula skal man bare pakke sammen sysakene sine og begynne å gro hockeysveis med bilvalget dette medfører. Så får man heller se seg sønderknust på dragstripa når det dukker opp folk av AMS' kaliber som, med tredjedelen av sylindervolumet kjører tider som får en til å revurdére hensikten med å fortsette å leve. "Nei, gid av meg! De har jo turbolag! Hvordan kan de da vinne?"

 

Er det rart det er krig i verden når folk selv innenfor Japanleiren ikke klarer å holde fred seg imellom; utløse poengløse og idiotiske diskusjoner om noe som så totalt åpenbart er snakk om om kompromisser for å nå et mål. Du får bare ikke mye hester på en liten firesylindra' uten å bruke en stor turbo, høyt ladetrykk, ville kammer og porting og det hele krydret med dyrebare dråper racefuel. Hvis gutta i AMS har bygget denne bilen for å være både responsiv, kjørbar og mild, tror dere ikke de har brukt en antydning til mindre turbo? Kammer som holder motoren igang på tomgang? Blyfri 95 drivstoff? Makan, gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke negativ mot AMS i seg selv..

Men når man fremstiller å ha 900hk på hjula som en "everyday driven car" så må jeg si noe.. Grunnen til det er at jeg selv sitter med 561hk på hjula på en 2,2 liter og vet hvordan det fungere.. Bedre blir det ikke når man legger på nesten 400hk til samtidig som man tar bort 0.2L!

 

Det er ikke tvil om at AMS gjøre noe riktig.. For det skal noe til når man

bremser s mye effekt ut av en 2L. Men på en annen side, hva er kulest..

 

1. Stå på benken å vise flotte tall

 

2. Eller kjøre runde etter runde, fra og til treffene med en bil som går godt

kanskje bedre enn de fleste "all over"

 

Jeg er ikke i tvil om jeg jeg føler mest for..

Men vi alle er forskjellige..

 

Vi ser helt klart en ny trend i å vise muskler om dagen..

RC Development bygger ny Evo som skal bli helt rå, AMS har gjort det, Norris Designs har gjort det osv.. 1 forhandler av AMS i England bygger "værsting" å slik vil det bare fortsette..

 

I mine øyne, min personlige mening er at AMS har fine tall å vise til..

De er flinke og kanskje noen av de beste på sitt område. MEN jeg synes

det begynner å bli vell "show of" trend rundt dem nå..

Jeg synes dem nå burde ta steget videre og kanskje dem gjør det, for de har vist til knall tall på benken.. Hva med å bygge en bil med høy effekt, lang levetid og supre kjøre egenskaper?? Det burde være en utfording dem burde prøve å knekke!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kjørbarhet i stedenfor mye hk...Svenna som eide bilen før meg,mener jeg har begynt i riktig ende.Foringer,støtdempere,bremser,dekk,datasprut.Nå har ikke jeg så fryktelig mye HK,men bilen er utrolig lettkjørt og går "godt nok" for meg.Med oppgradert software i Autronic'en og ny mapping, fikk jeg bilen til å komme 200 rpm tidligere enn det den gjorde mens Svenna eide den.(2750Rpm) Bilen bremset mer på hjula enn den gjorde da jeg kom,og jeg kjører på 1.4 bar. Jeg mener bilen er bygd riktig med hensyn til bruksområdet den er ment til.Hverdagskjøring med banekjøring innimellom.Angående det og skru mer enn man kjører,så har jeg bytta olje hver 5000km og fylt bensin.Mye bensin....:) Har bilen på løftebukk en gang i måneden for å sjekke understell og foringer...hittil har alt vært ok..

 

Takk for fint bygd bil Svenna..Kjempefornøyd.!

 

Bare hyggelig det :hello:

 

Tanke var jo ikke å selge den, men nå ble det jo bare slik av familiære åsaker og tanken var jo faktisk mer motor nå i vinter, men jeg hadde tenkt til å begrense meg til ca. 500 hk og en ikke alt for stor turbo nettopp pga av de tingene som Mr_Leone sier her. Mye hester er langt fra ensbetydende med gode rundetider.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår