Gå til innhold

Hvor blir bensina mi ta?


zanor

Anbefalte innlegg

Hvem bøffer bensina mi?!? neia hehe.. menne har ett lite problem..

CO2 ligger på 1,8 noe som var helt ok ifølge ford, plugga er lyse brune og fine, motoren går godt, bra tomgang lettstarta og fin :) meen! fylte full tank for 17mil siden og nåla står nå meller halv og kvart tom tank, og ja måleren funker er ikk første gangen jeg måler forbruket...

Noen som kan ha peiling på hva det kan være eller? har kikka så vidt under etter lekasjer men har ikke funnetr no... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bøffer bensina mi?!? neia hehe.. menne har ett lite problem..

CO2 ligger på 1,8 noe som var helt ok ifølge ford, plugga er lyse brune og fine, motoren går godt, bra tomgang lettstarta og fin :) meen! fylte full tank for 17mil siden og nåla står nå meller halv og kvart tom tank, og ja måleren funker er ikk første gangen jeg måler forbruket...

Noen som kan ha peiling på hva det kan være eller? har kikka så vidt under etter lekasjer men har ikke funnetr no... :(

 

bilen din bruker altså over 1,5 liter per mil ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett retur, avrykiretur, feil tenning, feil stilt gasser, (eller sprut), er vel is, så kan kallibrere målespjeldet i lmm, kan være slakk fjær der, feil på trykkregulator.

Dårlig stillte ventiler, slitne plugger.

Er det is så sjekk lmm, kan stille co skrue 3,5 omdreininger ut, ta av endelokket på lmm, juster fjæra til co blir korrekt(1-1,3 ca) og hc under 300 ppm.

så setter du lokket på med silikon så det blir lufttett.

 

Syns 1,8 vol % er litt mye, men ikke grunn til ett slikt bensinforbruk, resten av verdiene.

 

Du har ikke høl i eksosen.

 

Den bør gå iallefall under literen på normal/finkjøring.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh ... hvaslags kjørestil har du da? Med "grov" kjørestil på ein eldre Sierra tror jeg ikke det er noe problem å bruke over 1,5l pr mil ;)

 

Min gasser gikk på 0,8 l/mil på vanligb lit hard kjørin, gikk vel kanskje opp i 1,2 maks på hardkjør.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett retur, avrykiretur, feil tenning, feil stilt gasser, (eller sprut), er vel is, så kan kallibrere målespjeldet i lmm, kan være slakk fjær der, feil på trykkregulator.

Dårlig stillte ventiler, slitne plugger.

Er det is så sjekk lmm, kan stille co skrue 3,5 omdreininger ut, ta av endelokket på lmm, juster fjæra til co blir korrekt(1-1,3 ca) og hc under 300 ppm.

så setter du lokket på med silikon så det blir lufttett.

 

Syns 1,8 vol % er litt mye, men ikke grunn til ett slikt bensinforbruk, resten av verdiene.

 

Du har ikke høl i eksosen.

 

Den bør gå iallefall under literen på normal/finkjøring.

Har ingenting å måle CO med så blir litt venskelig å justere LMM uten det.. Trykkregulator, det er den klompen hvor en vakuum slange og retur for bensina er tilkobla ikke sant? Hva burde egentlig skje hvis jeg fjerner vakuum slangen fra den? tok vekk slangen mens bilen gikk på tomgang og holt for slangen som går til innspruten og da begynte bilen bare å jage litt...?

Hva er hc?

Har ikke hull i eksosen nei. Men la merketil at akkurat der hvor bensin røra svinger oppover rett forran bakhjulet så så det ut som om det var subba nedi noe engang sia røre var litt flatt på undersia, er det veldig små marginer på dissa røra? sånn at det faktisk hindrer bensina tilbake igjen i tanken?

Hve mener du med avrykiretur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall for høyt forbruk, skal være under literen på fin kjøring, men du girer ikke for tidlig, det gjør jeg på 2.8`n min, så lenge jeg er over 1500 rpm så er det okey, dra iallefall til 2500-3000 rpm før du girer ved akselerasjon, og helst over 2000 rpm, avryki retur mener jeg at slangen lekker, , er revnet, brudd eller for densaks skyld.

 

HC er HydroCarboner, dvs. uforbrendt bensin, hvis vakuumet på trykkregulatoren er av så suger motoren falsk luft og får for feit blanding, med mindre du kjører på flat pedal.

 

Det bensinrøret ville jeg sjekka opp, vet ikke hvor ille, men hvis det er tett, så kan motorn få kanskje opp mot dobbelt så mye bensin den skal ha, hvis det struper vil det nok øke bensintrykket litt så bilen kanskje går bedre, men super som en gammal alkoholiker.

 

Men få sjekka tenninga.

 

Når du sjekka at co`n var på 1,8 så burde vel HC og andre gasser/bestandeler i eksosen være med på utskrifta.

 

Men sjekk tenninga og du....

 

Er luftfilteret tett?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall for høyt forbruk, skal være under literen på fin kjøring, men du girer ikke for tidlig, det gjør jeg på 2.8`n min, så lenge jeg er over 1500 rpm så er det okey, dra iallefall til 2500-3000 rpm før du girer ved akselerasjon, og helst over 2000 rpm, avryki retur mener jeg at slangen lekker, , er revnet, brudd eller for densaks skyld.

 

HC er HydroCarboner, dvs. uforbrendt bensin, hvis vakuumet på trykkregulatoren er av så suger motoren falsk luft og får for feit blanding, med mindre du kjører på flat pedal.

 

Det bensinrøret ville jeg sjekka opp, vet ikke hvor ille, men hvis det er tett, så kan motorn få kanskje opp mot dobbelt så mye bensin den skal ha, hvis det struper vil det nok øke bensintrykket litt så bilen kanskje går bedre, men super som en gammal alkoholiker.

 

Men få sjekka tenninga.

 

Når du sjekka at co`n var på 1,8 så burde vel HC og andre gasser/bestandeler i eksosen være med på utskrifta.

 

Men sjekk tenninga og du....

 

Er luftfilteret tett?

Har ikke det prblemet at jeg girer for tidlig til vanlig nei.. hehe:P

Nei motoren sugde ike falsk luft når jeg nappa ta den vakuum slangen for jeg plugga slangen.

Kan jo legge til at når jeg klemte på gummi slangen som går ut i fra den trykk regulatoren og videre under bilen med fingertuppa så kjente jeg at det kom bensin der, pulserende..

Tenninga mi er på 8 grader...

CO'n står på papira fra EU kontrollen på onsdag så det er derfor jeg bare veit CO'n..

EDIT: Nei luftfilteret er fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår