hvolsdal Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Har kjøpt meg en Audi 100 2.3E i dag, gått 286k men motoren gikk veldig bra helt til jeg kom meg hjem, da begynte den og sei tikk takk tikk tikk tikk på tomgang og når jeg kjører, høres ut som en ventil så treffer topplokket eller noe lignende, noen som har innvendinger på hvordan jeg evt. kan få stilt den slik den ikke lager lyd? Personen jeg kjøpte bilen med sa att det er bremseforsterkeren, men det tviler jeg sterkt på.. Håper på gode svar. Hilsen en meget missfornøyd kjøper Siter Corsa A 1.4i 90mod! Solgt! Corsa A 1.4i 91mod! Høggern! Sierra Sedan 89mod 2.0clx! Solgt! BMW 318i 92mod. Vraket. solgt! Sierra sedan 92mod. clx. Rød. solgt! Sierra sedan 92mod. clx. Grå Solgt! Audi 100 91mod 2.3E. Solgt! BMW 318is 92mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SKuS Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Skjift olje! og finn ei bra ei! kombiner eventuelt med en såkalt "invendig motorvask" kansje også bruk 98 istedenfor 95 oktan. http://www.royalpurple.no de har vannvittig gode oljer og jeg tipper att om du forklarer problemet får du garantert ett par gode råd for og fikse problemet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Den er ikke fra vacuumpumpa da? Da er det jo ikke langt fra det som han du kjøpte den fra sa... Blir lyden annerledes hvis du trykker på bremsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Skifte olje pleier å hjelpe, evt olje tilsettning. Hvist ikke det hjelper er det bare å kjøpe nye Ventilløftere, Koster ikke mange kronene. Alt mellom 1000-2000Kr. Tikker det likevell er det sikkert Vackum pumpa. Den koster en del, Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvis det er vakumpumpa så er det ikke samme "tikkelyden" som kommer fra ventilene. Det er mer som en klaprelyd. Har selv hatt denne lyden på min. Lyden kom og gikk litt, hørtest godt når man slapp gassen. Ventiltikking vil jeg tro er mer konstant. Alt jeg gjorde for å fjærne lyden var å løsne vakumpumpa (to skruer) så sitter det en liten metallstubbe inni hullet til blokka. Tok ut den , rensa den å satt den inn igjen. Har også hørt at man kan strekke fjæra som er inni vakumpumpa litt, så det holder lenger. Må ikke finne på å kjøpe ny, det er bare dyrt og unødvendig. Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvis det er vakumpumpa så er det ikke samme "tikkelyden" som kommer fra ventilene. Det er mer som en klaprelyd. Har selv hatt denne lyden på min. Lyden kom og gikk litt, hørtest godt når man slapp gassen. Ventiltikking vil jeg tro er mer konstant. Alt jeg gjorde for å fjærne lyden var å løsne vakumpumpa (to skruer) så sitter det en liten metallstubbe inni hullet til blokka. Tok ut den , rensa den å satt den inn igjen. Har også hørt at man kan strekke fjæra som er inni vakumpumpa litt, så det holder lenger. Må ikke finne på å kjøpe ny, det er bare dyrt og unødvendig. Er vel ikke noe vakumpumpe på en 100 2,3... Generelt om disse hydraulene...vel min har gått 390k og har hatt dette hele tiden, har kjørt innvendig motorrens, det hjalp faktisk litt. Kjører konsekvent på Mobil 1 syntetisk, 5w/50. Blir neppe kvitt problemet før løfteren er utskifta. Skal ta mine når jeg skifter reim neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Er vel ikke noe vakumpumpe på en 100 2,3... Jo, det er vakumpumpe på den! http://img10.imageshack.us/my.php?image=vp7bz.jpg Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Skru av pumpa og ta ut støtstaget! Motor og bremser er like bra etterpå, har selv kjørt uten denne i ett år. Om ventilløfterene tikker mye og/eller kronisk må de skiftes. Om ikke kan kammen få slitasjeskader og må skiftes. 10 nye originale ventilløftere koster 1620 hos Velox Motor, å skifte de er gjort på under 2 timer. Unødvendig å vente til registerreima skal skiftes, jobbene er totalt forskjellige, da med unntak av at registerreima må løsnes under begge operasjonene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hvolsdal Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Så det har ingen innvirkning og ta vekk det staget som går inn i toppen? Hvorfor er det der da i tilfelle? MVH Siter Corsa A 1.4i 90mod! Solgt! Corsa A 1.4i 91mod! Høggern! Sierra Sedan 89mod 2.0clx! Solgt! BMW 318i 92mod. Vraket. solgt! Sierra sedan 92mod. clx. Rød. solgt! Sierra sedan 92mod. clx. Grå Solgt! Audi 100 91mod 2.3E. Solgt! BMW 318is 92mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Så det har ingen innvirkning og ta vekk det staget som går inn i toppen? Hvorfor er det der da i tilfelle? MVH Om du pumpebremser samtidig som du gir gass, vil bremsene bli dårlige. Om man kjører med vett blir dette aldri et problem. Vakumpumpa lager vakum til bremsekraftforsterkeren, men vakum kan også hentes fra innsugsmanifolden, dette såfremt gasspjeldet er lukket! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Jo, det er vakumpumpe på den!http://img10.imageshack.us/my.php?image=vp7bz.jpg Hydraulikk pumpe på min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MuV Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Hydraulikk pumpe på min... Hmm, ok, men det er samme motor? 2,3 10v? Hvilken mod er det da? Siter Audi 100 2,3E '91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hmm, ok, men det er samme motor? 2,3 10v? Hvilken mod er det da? 2,3 NF, 90 mod. 10v ja. 100 quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Skru av pumpa og ta ut støtstaget! Motor og bremser er like bra etterpå, har selv kjørt uten denne i ett år. Om ventilløfterene tikker mye og/eller kronisk må de skiftes. Om ikke kan kammen få slitasjeskader og må skiftes. 10 nye originale ventilløftere koster 1620 hos Velox Motor, å skifte de er gjort på under 2 timer. Unødvendig å vente til registerreima skal skiftes, jobbene er totalt forskjellige, da med unntak av at registerreima må løsnes under begge operasjonene. Joda..men det passer bra å gjøre det samtidig...må jo dele innsugsrøret å. Skrur ikke mere enn nødvendig vettø. Må ut med grill etc. når reima skal av da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Joda..men det passer bra å gjøre det samtidig...må jo dele innsugsrøret å.Skrur ikke mere enn nødvendig vettø. Må ut med grill etc. når reima skal av da. Må dele innsugsrøret ja, er gjort på 10 minutter. Og nei, du trenger så absolutt ikke av med grill, radiator osv. for å skifte løfterene, skiftet kam og løftere i en 2.3E for 2 uker siden uten å ta av mer enn halve innsuget! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.