RoarS Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Må dele innsugsrøret ja, er gjort på 10 minutter. Og nei, du trenger så absolutt ikke av med grill, radiator osv. for å skifte løfterene, skiftet kam og løftere i en 2.3E for 2 uker siden uten å ta av mer enn halve innsuget! Vel..nå skal ikke jeg skifte løfterne før jeg skifter reima, må ut med grillene ja. Men det er jo fort gjort. Radiator ??? høh ??? er vel ikke helt på bærtur da. Reima må av uansett da, skal skifte simmering...og som sagt skrur ikke mer enn høyst nødvendig. Hva slags kam satte du i da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Radiator ??? høh ??? er vel ikke helt på bærtur da. Reima må av uansett da, skal skifte simmering...og som sagt skrur ikke mer enn høyst nødvendig. Hva slags kam satte du i da ? Er det ikke en C4 du har (91 - 95)? Der må du i alle fall ut med radiatoren for å komme til bolten i senter på balansehjulet på veiva, dette for å få av den gamle reima og sette på ny. Satte inn en 272 graders trimkam fra Velox Motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Er det ikke en C4 du har (91 - 95)? Der må du i alle fall ut med radiatoren for å komme til bolten i senter på balansehjulet på veiva, dette for å få av den gamle reima og sette på ny. Satte inn en 272 graders trimkam fra Velox Motor. Er en 44, 90 mod. og så jeg sa ja...må ut med grillen for å få ut nevnte bolt. Bruker muttertrekker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Er det ikke en C4 du har (91 - 95)? Der må du i alle fall ut med radiatoren for å komme til bolten i senter på balansehjulet på veiva, dette for å få av den gamle reima og sette på ny. Satte inn en 272 graders trimkam fra Velox Motor. Kompanserte du noe på innsprøytninga/luftmengemåler da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Kompanserte du noe på innsprøytninga/luftmengemåler da ? Nei, trenger strengt tatt ikke det. Motoreffekten økte med rundt 25 hk uten andre inngrep enn å skifte kammen. http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=48&object_id=111 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Nei, trenger strengt tatt ikke det. Motoreffekten økte med rundt 25 hk uten andre inngrep enn å skifte kammen. http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=48&object_id=111 Jøss...det var mere enn jeg ventet. Benkkjørte hester...eller teoretiske ? Tror faktisk jeg vurderer å bytte...koster ikke allverden heller. I kombinasjon filter/eksos bør det jo fungere ok. 272' durasjon....blir vel noe sterkere på midten og oppover da. Hvordan ble motorkarakteristikken etterpå da ? Blir neppe nevneverdig slappere bunndrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Jøss...det var mere enn jeg ventet.Benkkjørte hester...eller teoretiske ? Målte motoreffekten før skifte av kam, katalysatoren var fjernet under begge målingene. Har ikke fått kurvene enda, men de kommer. Hvordan ble motorkarakteristikken etterpå da ?Blir neppe nevneverdig slappere bunndrag. Med trimkam drar den bedre alt fra 2200 omdr, noe tap undre dette. Med original kam gikk effektkurven ned på slutten (noe som er normalt). Med trimkam var kurven fortsatt stigende da bremsingen ble avsluttet på 6300 omdr :) Om du har NF-motor må du sannsynligvis skifte kamdrevet også da det originale ikke passer på kammen. På originaldrevet sitter sporkilen faststøpt i drevet, mens kammen er beregnet for drev med løs kile. Justerbart lettvektsdrev (52 tenner) som passer til dette selges også av Velox Motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.