Gå til innhold

Mini-z, trenger hjelp til å finne et pent karrosseri.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

DSCN0437.sized.jpg

Trenger hjelp til å finne hvor jeg kan kjøpe karrosserier, evt hvilke jeg kan kjøpe, eller om noen har noen modell biler eler lignende de vil bli kvitt.

hadde vært gøy om noen hadde giddi å tatt mål av modellbilene sine, for å se om karrosseriet er over 75mm bredt, og har plass til hjul som står 95mm fra hverandre. Dette er ca 1/25 skala, Plastmodeller, vanlige lekebiler som finnes i butikker eller lignende er interessant. lengden på mini z'en kan lett varieres med nytt feste til bakstilling, så litt + - er greit.

DSCN0432.sized.jpg

dette er mini z bilen jeg har nå, hadde vært gøy med flere karrosserier

DSCN0435.sized.jpg

dette er et karrosseri jeg kunne tenkt meg å brukt, men jeg gidder ikke ødelegge modellbilen, må få tak i et nytt, men jeg husker ikke hvilket merke det er. passer ganske bra, må forlenge litt evt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt to metall Die Cast biler nå, skal prøve å lage et støp av de, se om jeg får det til :), skal legge ut noe bilder. En MB Mclaren ting, og en Viper. Begge de var vel i 1/24 tror jeg. Gikk rundt med linjal i lekebutikkene i København i helgen og målte litt hjulavstander og bredder :).

Jobber jo på Gardermoen, så jeg skal ta en titt på Kløfta sjappa, har vært der før. Men jeg har jo mest lyst til å prøve å snekre karrosseri selv.

aaa.sized.jpg

Denne var jo fet.

aae.sized.jpg

Mister kanskje litt kjøreegenskaper når den må forlenges så mye.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCN0531.sized.jpg

kjøpte meg denne i danmark, det er en Die Cast (metall) bil, den har perfekt bredde, men hjulbuene er 2 mm for langt fra hverandre, så jeg får forlenge miniz litt. har tatt to støp av denne bilen nå, og laget et karrosseri i Carbon, og et i glassfiber, bilder av glassfiber karrosseriet lengre ned her.

DSCN0532.sized.jpg

merca er litt lengre enn miniz, men det har ikke så mye å si tror jeg. litt lengre støtfangere bare.

DSCN0528.sized.jpg

hvis jeg ikke mister alle kjøreegenskapene av å forlenge bilen, så kanskje jeg forlenger den et par mm til senere og prøver å kopiere viper karrosseriet.

DSCN0537.sized.jpg

DSCN0538.sized.jpg

laget en kopi av merca i glassfiber, ikke så strøken, men det er en prototype, skal teste den å se hva glassfiber tåler i forhold til lexan og original karrosseriet.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo fått deg et Chevy Van karosseri på den der :D

hehe, artig at du nevner det, for jeg har faktisk tenkt på det. da får jeg jo god plass til transponder og alt det der under.

Den RCmart linken er vel den beste miniz online sjappa jeg har sett så langt, takker.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg laget en prototype på et carbon karrosseri, veier like mye som standard karrosseri, men det ble altfor mange carbon lag, så klarte jeg ikke suge ut nok lim på innsiden, men skal prøve igjen, med 1 lag i stedet for 3, og mindre lim så blir det knall,

DSCN0543.sized.jpg

DSCN0544.sized.jpg

DSCN0546.sized.jpg

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider