Dr_S Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060209/NYHETER/102090316/1085 Hva synes dere om slikt? Var det for strengt reagert mot kjørelæreren? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Vel. Da jeg hadde kjøretimer snakket kjørelærern min i mobil noen ganger. Jeg så ikke dette som noe negativt, da han pratet om kjøretimer til andre, noen andre ting osv. Men han regnes vel som fører ja, og sånn er loven. Siter BMW E36 M50 323 turbo 352whp/422wnm @ 1,5bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 – Det var han som var fører av bilen. Jeg synes han ga et dårlig signal til den han lærer å kjøre bil, sier politiførstebetjent Odd Hegreberg. Vel, herr Odd Hegreberg, jeg synes det er du som gir et dårlig signal, sammen med resten av den inhabile Norske politistyrken og samlingen med søppel som passérer for "Norsk lov" i disse dager. Jeg har sett lite gjennomtenkte og idiotiske lover før, men dette er jo rett og slett for mye. Det som er verre er, at man ved fri vilje håndhever dette hånet mot det Norske folk. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Skjønner meg virkelig ikke på forbudet mot å sitte med mobilen i hånda. Tror det er selve samtalen som distraherer og ikke at man holder i mobilen, tror ikke det er noe mindre distraherende å bruke handsfree. Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Skjønner meg virkelig ikke på forbudet mot å sitte med mobilen i hånda. Tror det er selve samtalen som distraherer og ikke at man holder i mobilen, tror ikke det er noe mindre distraherende å bruke handsfree. man har jo to hender frie istedet for en på mobilen. skjønner forbudet godt jeg Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Skjønner det godt jeg også, har nesten blitt påkjørt av folk som snakker i mobil endel ganger. Om du ikke blir i stand til å føre bil om du også fører en samtale, da bør du kanskje la bilen stå :) Kjørelæreren min snakket av og til i mobil han også. MEN, han har jo ikke noe ratt å bruke hendene på, han fulgte godt med uansett. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Gymlæraren min sender melding og snakker i telefonen hele tiden, bryr meg eigentlig meg veldig lite om det. Så ja, det var for strengt å gi kjørelæraren bot for å snakke i telefonen mens eleven kjøyrde. Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Politiet håndhever faktisk ikke denne loven heeelt etter punkt og prikke.. Hvis jeg ikke tar helt feil så skal alt elektronisk utsyr som brukes i bilen være fastmontert.. Det vil si at du faktisk egentlig ikke har lov til å ha telefonen i lomma.. og snakke med en slik en propp i øra.. Men er det egentlig så fjollete å dele ut bot til kjørelæreren som jeg ser noen mener? Altså.. han som kjører kan jo like gjærne være komplett "grønnsak" bak rattet.. Og da krever det faktisk ganske mye av kjørelærerens oppmerksomhet å passe på at denne eleven kjører som han skal.. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060209/NYHETER/102090316/1085 Hva synes dere om slikt? Var det for strengt reagert mot kjørelæreren? Jeg syns mest synd på eleven. Han/hun har tross alt betalt mange hundrelapper for en kjøretime, og bør da kunne forlange kjørelærerens hele og fulle oppmerksomhet. Jeg hadde blitt mektig irritert hvis så jeg til de grader ikke hadde fått den varen jeg hadde betalt for. Når det gjelder mobilboten har jeg ikke så sterke meninger, men læreren regnes jo som sjåfør, og da skal han vel ikke prate i mobilen... mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 kjørelæreren min fikk en tlf første kjøretime jeg hadde, tanten hans hadde død så han satt og grein og snakket i tlf hele kjøretimen. Syntes veldig synd på han, samtidig som det var utrolig deilig at han brøy seg om noe annet. Følte jeg kjørte alene da, og det var en stor prøvelse for meg :) Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanBoy Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Gymlæraren min sender melding og snakker i telefonen hele tiden, bryr meg eigentlig meg veldig lite om det. Så ja, det var for strengt å gi kjørelæraren bot for å snakke i telefonen mens eleven kjøyrde.Ofte ute og kjører med gymlærer'n?:D Skjønner ikke hvordan folk klarer og bli tatt for slikt i det hele tatt! Ser man en kontroll så legger man enkelt og greit mobilen vekk - eller...? Akkurat som hvis man ser en fyr med laser eller har sivilsnut kjørende bak så passer man på farta... Det ironiske er jo kanskje at folk er så opptatt med vedkommende i andre enden at de ikke registrerer snut langs veien? Kanskje greit at denne regelen er innført likevel... :rolleyes: Siter 1998 Nissan Primera GT x 1986 Ford Sierra 2.0L x 1991 Nissan 300 ZX TT x 1998 Nissan Primera GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 hahaha sjokk tønsberg!!!!!! drit lei politiet rundt her ja! Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Ofte ute og kjører med gymlærer'n? :D Ja, eg er ute å sige audi kvar tirsdag med gymlæraren :D hehe Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Skal det ikke bli forbudt å røyke bak rattet snart også? Eller har det allerede blitt ulovlig? :pimp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Skal det ikke bli forbudt å røyke bak rattet snart også? Eller har det allerede blitt ulovlig? :pimp Jeg håper da inderlig at det blir forbudt.. Værste jeg vet er sånne idioter som kaster røyken ut av vindu når det er biler bak.. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg