Gå til innhold

Kjørelærer fikk mobil-bot

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

Ofte ute og kjører med gymlærer'n?

:D

Skjønner ikke hvordan folk klarer og bli tatt for slikt i det hele tatt! Ser man en kontroll så legger man enkelt og greit mobilen vekk - eller...? Akkurat som hvis man ser en fyr med laser eller har sivilsnut kjørende bak så passer man på farta...

Det ironiske er jo kanskje at folk er så opptatt med vedkommende i andre enden at de ikke registrerer snut langs veien?

Kanskje greit at denne regelen er innført likevel... :rolleyes:

Har sett her at de har ei dame stående langs veien, før kontrollen. Står bare der og ser litt på klokka osv. Men egentlig så ser hu om folk har belte på eller snakker i tlf osv. Så gir hun signal om hvilke biler som skal stoppes. damndamn

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik jeg ser det i forbindelse med mobil og beltekontroller...så skal man kunne forlange fotobevis, såsant man ikke blir knepet på fersken da.

Spesielt gjelder dette ved bilbeltekontroller, der politiet utstasjonerer en kontrollpost i forveien..Det skal faktisk litt til å se om en person har belte på eller ei, om trafikken går i f.eks 70km/h og det er litt regn i lufta...

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det i forbindelse med mobil og beltekontroller...så skal man kunne forlange fotobevis, såsant man ikke blir knepet på fersken da.

Spesielt gjelder dette ved bilbeltekontroller, der politiet utstasjonerer en kontrollpost i forveien..Det skal faktisk litt til å se om en person har belte på eller ei, om trafikken går i f.eks 70km/h og det er litt regn i lufta...

Hva kaller du en kontroll? Å ikke bli tatt på fersken? Man kan ikke kreve noe bevis, er det en politimann ser, som er gjeldene.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er smertelig klar over at det er det en polis ser, som er gjeldene.. Og liker det ikke. Mener de burde vært utstyrt med kamera i slike bilbeltekontroller. For godtar man ikke boten, så blir det jo rettssak av det om man drøyer det langt nok. Og da er det min mening at det blir ord mot ord om politiet ikke har noe konkret og vise til.

At det ikke fungerer slik i praksis syns jeg er dumt, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med..og det er slett ikke sikkert at mitt syn på tingene er det mest riktige.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje greit med en samtale i ny og ne (for kjørelærere), men kjørelærere bør ytterst skjelden prate i mobil under en kjøretime. Man har faktisk betalt for vedkommendes veiledning, og det er lite han/hun får veiledet når han sitter i telefonen med andre elever.

Og kjørelæreren bør vel ha hendene fri han også sånn i forhold til HF.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skulle vært lov å prate i mobiltelefon når man kjører bil.

prater i mobiltelefon og skriver sms hver dag jeg.

Det skulle ikke vært lov å røyke bak rattet.

Jeg som er ikkerøyker, men som tar en røyk når alkoholprosenten i blodet nermer seg "spypunktet",får såkalt "nikotinsjokk" og går i bakken med et hellvetes smell.

Hva om JEG hadde kjørt bil og røkt samtidig?

Jo,jeg hadde kjørt av veien.

Så røyking er verre enn mobilsnakking,i tillegg må man passe på den jævla gloa når man røyker. onfiredevi

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler ikke at det å snakke i mobilen er noe værre en å snakke med passasjerer jeg..

jeg som røyker har fortsatt ingen problemer med å snakke i telefon og røyke og kjøre samtidig!

men er litt i mot å sende sms når man kjører, selvom jeg dog gjør det selv! men å sende sms tar mye mer konsentrasjon enn det å svare på en telefon!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som røyker har fortsatt ingen problemer med å snakke i telefon og røyke og kjøre samtidig!

Det er jo flott hvis det plutselig skjer noe foran deg i trafikken, og du sitter med sneipen i kjeften, mobilen i hånda, og en hånd på rattet.

Selvfølgelig går det ann å kjøre sånn, men folk flest vet at det er tullete.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å påpeke at det ikke er ulovlig å prate i telefonen dersom man bruker HF.

Problemet er jo at HF er så kranglete. Kabelen har alltid surret seg sammen til en diger knute, gjerne inn i et nøkkelknippe og andre morrosaker. Og det er få om noen som faktisk klargjør HF`en før de setter seg i bilen. Resultatet er at man tar telefonen når man er ute og kjører.

Men det som jeg ikke likte i dette tilfellet, var at det var en kjørelærer som pratet i mobil. Dette fordi mange kjøreskoleelever trenger nøye oppfølging, og man har faktisk betalt for veiledning, ikke for at de skal sitte og prate med andre kunder.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, herr Odd Hegreberg, jeg synes det er du som gir et dårlig signal, sammen med resten av den inhabile Norske politistyrken og samlingen med søppel som passérer for "Norsk lov" i disse dager. Jeg har sett lite gjennomtenkte og idiotiske lover før, men dette er jo rett og slett for mye. Det som er verre er, at man ved fri vilje håndhever dette hånet mot det Norske folk.

Hegreberg, ja...

Mr. Hegreberg er godt kjent tulling blandt snuten i Tønsberg. Han stopper alt av spesielle biler, som om de er kriminelle. Har blitt stoppa av ham flere ganger selv, pga "Misstenkelig type bil" som han kallte det.. Men det burde da ikke være så vanskelig å kjenne igjen en spesiell bil etter å har stoppa den mange ganger?

Jeg er glad jeg kjører en anonym Corolla nå..

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider