Gå til innhold

Rot

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Heisann!

Synes det var litt rotete :rolleyes: , og jeg har et lite forslag.

Hva med å samle ketegoriene 240, 242, 244 og 245 til en kategori, som f.eks heter 240,242,244,245? akuratt som 740/745. Det er litt slitsomt å følge med på 4 plasser også ser det jo litt bedre ut:>

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

Heisann!

Synes det var litt rotete :rolleyes: , og jeg har et lite forslag.

Hva med å samle ketegoriene 240, 242, 244 og 245 til en kategori, som f.eks heter 240,242,244,245? akuratt som 740/745. Det er litt slitsomt å følge med på 4 plasser også ser det jo litt bedre ut:>

Slutt å klag da din Lada Poster ;) Skal du til Hønefoss/Hensmoen den 31 mai eller? Fått gjort noe mer med Volvo'n eller?

Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

Slutt å klag da din Lada Poster ;) Skal du til Hønefoss/Hensmoen den 31 mai eller? Fått gjort noe mer med Volvo'n eller?

Trond

Heisann Trond!

Først må jeg vel skaffe meg litt penger.

Det første jeg skal gjøre er vel å få på senkefjærene. Bilen står jo på stylter nå. Skulle helst hatt på noen 2?5/40R17 på bilen også.

Så må jeg bytte turbotrykksmåleren. Equusen duger bare ikke,som du kanskje så?

Det neste jeg skal gjøre er vel å fikse oljelekasjen, bytte bunndelen til FK/FT, også bruker jeg toppen fra B230ET motoren som står i nå.

Så spørs det hvordan man får ut 250-300hk med motronicen. Vil helst at motoren skal dra godt fra bunnen av da.

Jeg vil helst ikke bruke mye penger på dette. Dette skulle jo være et økonomi prosjekt, så datasprut er ikke aktuelt, men jeg er jo flink til å bruke penger, så kan jo helde at jeg kjøper det.

Jeg er ikke helt sikker på de svake punktene til motronicen. Jeg har litt lyst på langslagsveiv da:) lurer på om jeg kan klare 300hk og lade under 1 bar, for da slipper jeg vel alu-intercooler? Lurer på om jeg kan bruke den samme turboen som jeg har.. Tror det er Garret T3?

Jeg vil jo helst at ingen ting skal ryke, så derfor må jeg vel bytte kraftoverføringen også.

Trenger vel en clutch og trykkplate som holder for 300hk, samtidig som at den ikke tar for hardt. Skal jo være greit å sette igang bilen. Vet ikke helt hva jeg skal velge der. Kanskje et litt lettere svinghjul også?

Når jeg bytter motor, skal jeg vel bytte girkasse også. Det blir vel Getrag eller M90.

Det hadde jo også vært fint med en 1031 med diffbrems, men jeg har ikke funnet noen til rett pris ennå. under 4000kr.

Jeg regner med at jeg skal til Hønefoss 31mai.

Bjørn Tore

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik H

hvis du trenger dekk har jeg 235/45/17 pirelli p6 liggende. Helt nye, aldri brukt... du kan få dem for 3000,-!!¨

Selges pga. feil dim..

fan, jeg hadde kjøpt dem va deg, om bare felgene mine hadde vært brede nok. jeg har 225/45-17 fremm eog bak, kunne tenkt meg bredere bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider