Gå til innhold

viking hjelp i dag:(

Ranger emnet

doffen23

Anbefalte innlegg

Jadda i dag fikk jeg svidd av 500 kr. låsen på fører siden har vært i ustand en liten stund. låsen på bagasjeluka fungerer ikke. i dag når jeg skulle låse igjen låsen på passasjersiden kjente jeg at det var noe som gikk galt. så da var det bare å ringe viking. de måtte ta vindusheiseren for å få det opp klarte det ikke med låsen. det som skjer er at det er ikke noe som tar tak når jeg vrir rundt nøkkelen. kan det være slangen til sentrallåsen som har hoppet av på begge sider eller kan det være selve låssylynderen? et stag som har hoppet av. må jo ta opp å se der uansett. låser ikke bilen før jeg har fikset begge sider ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du ikke låst opp døren i det heletatt? null motstant når du vrir nøkkelen i rundt?

Jeg hadde dette problemet på min gamle golf. En liten dings i låssylinderkoblinga som var knekt.

Er jo bare å skru av dørhandtaket å se selv, enten er det kroken eller så er det den hull greia som kroken hektes i. Hvis det er kun kroken så slipper du å skifte låssylinder.

jeg har opplevd begge deler:P

Her er en liten tegning om hvordan det fungerer inni der.

22.JPG

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du ikke låst opp døren i det heletatt? null motstant når du vrir nøkkelen i rundt?

Jeg hadde dette problemet på min gamle golf. En liten dings i låssylinderkoblinga som var knekt.

Er jo bare å skru av dørhandtaket å se selv, enten er det kroken eller så er det den hull greia som kroken hektes i. Hvis det er kun kroken så slipper du å skifte låssylinder.

jeg har opplevd begge deler:P

Her er en liten tegning om hvordan det fungerer inni der.

22.JPG

Nei det skjer ikke noenting når jeg vrir rundt nøkkelen. det er ingenting som tar tak likssom. det virker veldig sansynlig det du tegner og viser her (tak for god hjelp) skal ta opp og se på søndag. var på rally norway i går og er på vei dit nå igjen. utrolig konge å se henning knuse svensken med dårligere dekk. skal gi tilbakemelding på hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp selv hatt problemer med det samme, men denne gangen var det selve "pinnen" som var knekt. tok en "hillbilly" reperasjon (borret og surret med sterk tråd). typisk problem med golf. ta av dørhåndtaket og sjekk selv. vær forsiktig når du drar ut slik at deler ikke forsvinner inne døren. jævlig å hente opp igjen. ikke gjør dette hvis du ikke gidder dette, få en du kjenner, eller rett og slett, send dritten til verksted...

[-] 2000 Golf 4 1.4 (så var det golf igjen..)

[x] 1998 Mercedes C180 Sport

[x] 1991 BMW 325i e36 (helt original)

[x] 1994 Golf 3 1.8 GL (solgt og ikke savnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud som jeg knota i går. kjøpte deler for 80 kr da. klarte å ødelegge den ene tappen på lås sylynderen så den må jeg nok bytte. men jeg sleit som pokker. hvordan tre innpå den hendelen som skal sitte i selve låsen og samtidig kopple innpå den dingsen der jeg tar opp døra? fikk knota det til slik at jeg får opp døra men da såg jeg ingenting slik at jeg fikk innpå den til låsen.. hjelp søkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud som jeg knota i går. kjøpte deler for 80 kr da. klarte å ødelegge den ene tappen på lås sylynderen så den må jeg nok bytte. men jeg sleit som pokker. hvordan tre innpå den hendelen som skal sitte i selve låsen og samtidig kopple innpå den dingsen der jeg tar opp døra? fikk knota det til slik at jeg får opp døra men da såg jeg ingenting slik at jeg fikk innpå den til låsen.. hjelp søkes:)

De jeg fikk, de nye med krok på var alt for tjukke så jeg måtte slipe de så de passet som den gamle gjorde. ble bra til slutt, holder jo ennå:)

Er bare å prøve seg fram når du skal montere igjen, kommer til slutt etter litt knoting, sleit selv, prøve med låst dør og alt, ble jo til slutt:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider