Gå til innhold

forsterker

Ranger emnet

D-1

Anbefalte innlegg

noen som har noe peiling på hvordan disse forsterkerene funker.er på mobilsentrum jeg fant denne.var jo sinnsykt billig for en 1000 w forsterker.men det spørs jo på kvaliteten da!!!

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=143245655&n=517554917&pn=792292538

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen erfaringer med akkurat den forsterkeren du har valgt, men jeg ville nok tenkt meg om både to og ti ganger før jeg kjøpte forsterker fra mobilsentrum. En kamerat av meg kjøpte denne: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=143245655&n=517554917&pn=661814462 Selv om den er billig er den absolutt ikke verdt pengene. Bare juks og bedrag hele greia.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... Trur nok det der blir som å kjøpe katta i sekken... Uten å få med katta tilogmed.

Sjekk dette:

RMS 4 x 100W (4 Ohm)

RMS 4 x 125W (2 Ohm)

Vitner om en strømforsyning som er helt på bærtur. Tipper den går skikkelig tom, når du drar på.

Hm... Nesten så jeg kunne tenkt meg å kjøpt en, for å ha i butikken. Kunne vært kult å demonstrert forskjellen til kunder som trur man får Merchedes kvalitet for prisen av en Lada. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Ryktene sier at Clas Ohlsons nye bilforsterker serie danker ut Rockford Fosgate på de fleste punkter...... hmmm....

Hmmm... Er det mulig at du sitter på et vorschpiel og begynner å få litt innabords? Du må ikke tro på alt du hører.

Rockford Fosgate har endel verdensrekorder i dB... Også er de det største merket i USA. Om Clas Ohlson sine forsterkere hadde vært bedre, så hadde det skapt rystelser verden aldri hadde kommet seg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle ha sagt det selv...

Den dagen noen slår meg med mine RF forsterkere med Claes Olsson forsterkere så selger jeg bilen og anlegget BILLIG !!

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELTEK (http://www.dynabel.no) selger noe bilforsterkere av merket SAGA. Generelt selger ikke eltek "dritt", men disse bilforsterkerne er rett billige jo. 2x75Wrms (500Wmax) koster 898kr, og 4x50Wrms (640Wmax) 1198kr. Ampene har filter, bassboost og høynivåinngang faktisk, slik at man kan koble signalet på ampen rett på høytalerutgangen på cd-spilleren....

Hvert fall, dette kan nesten virke som jeg driver reklame for ELTEK :P Men forsterkerne virker helt "greie"? Har alle funksjoner jeg trenger, har ikke noe påkostet design (som vitner om besparelser i det tekniske!). Det som er med billige forsterkere er at de låter dritt, grunnet "mange oppgitte watt" men allikevel liten strømforsyning som får enorme "pusteproblemer"..

Derfor ser man alltid på størrelsen på SIKRINGEN til forsterkeren for å avgjøre hvor kraftig den er. For da ser man max strømtrekk sånn cirka. På tokanalsforsterkeren er sikringene 2x25A, og på firekanalern er det 2x20A! Dette er vel ikke så værst??

Si jeg hadde kjøpt den tokanalsampen, som da kan trekke 50A før sikringene ryker, og yte 250Wrms brokoblet (tror de er ærlige her!), ville det vært noe å drive ett subelement med? Elementet mitt er forøvrig en Focal 13" med 92,5db følsomhet og 600/300w, som jeg bygger i lukket kasse.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Si jeg hadde kjøpt den tokanalsampen, som da kan trekke 50A før sikringene ryker, og yte 250Wrms brokoblet (tror de er ærlige her!), ville det vært noe å drive ett subelement med? Elementet mitt er forøvrig en Focal 13" med 92,5db følsomhet og 600/300w, som jeg bygger i lukket kasse.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm

Om du har råd til å "kaste bort" pengene den forsterkeren koster, kan du jo prøve. Vanskelig å uttale seg om en forsterker som ikke er prøvd. Og i utgangspunktet trur jeg ikke du får en merchedes til den prisen. Gode komponenter koster mer enn billige/dårlige. Men for all del... Man kan jo bli overrasket.

Når du allerede har et så godt element som du har, så burde du faktisk gi den en forsterker som den fortjener. Focal selv mener at du bør bruke Audison på elementene sine. De har tilogmed lagt ut alle Audison forsterkerene på hjemmesidene sine. Og Audison sine monoforsterkere er strømsterke så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Om du har råd til å "kaste bort" pengene den forsterkeren koster, kan du jo prøve. Vanskelig å uttale seg om en forsterker som ikke er prøvd. Og i utgangspunktet trur jeg ikke du får en merchedes til den prisen. Gode komponenter koster mer enn billige/dårlige. Men for all del... Man kan jo bli overrasket.

Når du allerede har et så godt element som du har, så burde du faktisk gi den en forsterker som den fortjener. Focal selv mener at du bør bruke Audison på elementene sine. De har tilogmed lagt ut alle Audison forsterkerene på hjemmesidene sine. Og Audison sine monoforsterkere er strømsterke så det holder.

har selv komplett focal anlegg i bilen min og jeg har audison forsterker som drar alt sammen(VRx 6.420)jeg er kjempe fornøyd med lyden men skal bytte til en ny spiller om ikke alt for lenge, blir nok alpine spiller da gitt..:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Focal trenger mye strøm iallfall Polykevlar som jeg har erfaring med....

Hadde PG før, 2 kanaler som skulle være veldig bra, kosta ca 7500 når den kom.... Bytta til Audison(Hadde bilen til Taxidriver før... )Og den dro basseren MYE bedre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider