TvåFyraTvå Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hei, har tenkt litt på å bygge meg en forgasserturbo med en B23A som utgangspungt. Jeg har aldri bygd motor tidligere så jeg er veldig nysgjerrig på hva som må til for lande på 250hk+. Har ikke handlet motor enda, men jeg vil se etter en som ikke har så veldig høy km stand. Hvilke B23a er best å bygge på? (med tanke på årsmodell) Jeg har en B21ET fra før, hvilke deler kan jeg bruke fra denne? Håper på mange svar her, er veldig gira på å få dette prosjektet i gang. Motoren skal forresten i 242'en når den er ferdig. Har ingen problemer med bensinforbruk, så her er det bare å gi gass!:) Ellers, hva trenger jeg for å nå målet mitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvorfor ikke bygge på ET'n hvis du allerede har den? Har jo innsprøytning også....mekanisk men likevel.... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Motoren har rullet en del og er i forferdelig dårlig stand. Sikler litt etter gasserprosjekt:P Nå er vel den spruten bare god for 180-190hk uten tillegssprut, og elektronikk er noe jeg svetter av bare å tenke på. :) Kommer nesten garantert til å starte et sprutprosjekt ved en senere anledning, men skipper det nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy.horse Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Den elektroniske tenninga kan jo være grei å ha fra ET motoren. Ett par gassere er like tøft det i steden for den mekaniske dritten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 sluuuuuuuuuuuuuurp..! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Den elektroniske tenninga kan jo være grei å ha fra ET motoren. Ett par gassere er like tøft det i steden for den mekaniske dritten.. trimme rått med gassere = kjøre forbi det meste , untatt : shell , esso , statoil , unoX , smart , osv osv osv... :P Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 For all del bare slå til med gassere,men sist jeg så på kalendern sto det 2006. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvorfor ikke bare bygge en heftig gassermotor uten turbo ? <3 N/A lyden <3 Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Den elektroniske tenninga kan jo være grei å ha fra ET motoren. Ett par gassere er like tøft det i steden for den mekaniske dritten.. Mye som går overens på tenningsbiten, eller må jeg bytte over alt? Heh, joda. Er det jeg også tenker:P trimme rått med gassere = kjøre forbi det meste , untatt : shell , esso , statoil , unoX , smart , osv osv osv... :P Hehe!:) For all del bare slå til med gassere,men sist jeg så på kalendern sto det 2006. Hadde jeg brydd meg om hvilket år vi var i nå hadde jeg ikke kjørt rundt i en gammel volvo fra '70 tallet i utgangspunktet. Spurte ikke etter unike motoralternativer, men hvordan jeg kan gjennomføre et gasserprosjekt. Hvorfor ikke bare bygge en heftig gassermotor uten turbo ? <3 N/A lyden <3 Turbo er billig og greit og gir meg en bedre effektøkning for penga. Hadde jeg hatt et stort budsjett hadde dette vært et fint alternativ:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvordan blir bensin forbruket med en gasseturbo? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 ca 2 liter på milå ve blanda rally/kjøreskole kjøring :) d har vertfall eg Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Ingen som har tips, linker, priser etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Ingen som har tips, linker, priser etc? hjelpemiddel litt hjelp på veien til gasserturbo trimming :) Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Om du har en komplett b21et ifra før er det vel bare å bytte ut k-jetronicen med trykkgassere,få dette justert så er du jo i mål da. :usa: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Klarte ikke å dy meg med denne,sjekk finishn her da gutter: Dette må være et hett tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg