Gå til innhold

Skal prøve meg på B23AT

Ranger emnet


TvåFyraTvå

Anbefalte innlegg

Om du har en komplett b21et ifra før er det vel bare å bytte ut k-jetronicen med trykkgassere,få dette justert så er du jo i mål da. :usa:

 

Så ikke denne posten i farta. Har du noen gode sider for trykkgassere? Regner med jeg må inn på bruktmarkedet da:P

 

Er fryktelig usikker på ET'en siden den har overvintret ute på et jorde og mye vann har sivd inn i motorrommet. Må også ha ny topp da gjengene til eksosmanifoilen har sagt sitt. Nå står den forøvrig på en palle hjemme på plenen min.

 

Ellers, hvis jeg skulle satse på ET'en. (220 - 230k km)

 

Hvordan er det med innmaten? Er orginale stempler, råder etc holdbart? (er ikke veldig inne på dette ..hvilke typer er det foresten i denne motoren?) Hva bør jeg i så fall kjøpe?

 

Har sett megasquirt rundt om kring. Dette er jo forsåvidt billig. Er dette brukervennlig/monteringsvennlig? Hva trenger jeg ekstra hvis jeg kjøper et slikt?

 

Husker ikke i farta hvilken topp jeg har, men er det ett fett hvilken jeg bruker?

 

Turbo.. orginal ubrukelig? Manifoiler?

 

Har noen av dere ca priser på de forskjellige tingene hadde det vært topp! Linker mottas også gladelig!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Klarte ikke å dy meg med denne,sjekk finishn her da gutter:

 

8826470112.jpg

 

8888384302.jpg

 

8851444076.jpg

 

Dette må være et hett tips?

 

 

dette man kaller direkte innsprøytning el?? :wonder

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støpenr. på topp ser du på høyre side, i nærheten av syl nr. 2.

 

nr du høyst sansynlig kan støte på er:

100398

100405

100530

100531

 

 

her er 405 og 531 best.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støpenr. på topp ser du på høyre side, i nærheten av syl nr. 2.

 

nr du høyst sansynlig kan støte på er:

100398

100405

100530

100531

 

 

her er 405 og 531 best.

 

Hva står det på original b23a topp da?

 

Og jeg lurer fortsatt på hva som skal til for mer gamp...

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nå målet ditt om 250hk trenger du en brukbar turbo, type T3/T4 e.l. sleng på doble dellorto eller weber (mulig jeg har 2 stk 40mm dellorto til salgs) og pass på at de får nok suppe, dvs innsprut bensinpumpe og en trykkregulator. Hvis du skal bruke B23a'en din må du nok få ned kompen, helst med andre stempler. Men hvis du har en B23et er jo den fin å bruke. En grei intercooler er heller ikke så dumt. Så er det bare å bestykke gasserne riktig og vri på med trykket så er ikke 250hk utenfor rekkevidde dersom alt er gjort riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nå målet ditt om 250hk trenger du en brukbar turbo, type T3/T4 e.l. sleng på doble dellorto eller weber (mulig jeg har 2 stk 40mm dellorto til salgs) og pass på at de får nok suppe, dvs innsprut bensinpumpe og en trykkregulator. Hvis du skal bruke B23a'en din må du nok få ned kompen, helst med andre stempler. Men hvis du har en B23et er jo den fin å bruke. En grei intercooler er heller ikke så dumt. Så er det bare å bestykke gasserne riktig og vri på med trykket så er ikke 250hk utenfor rekkevidde dersom alt er gjort riktig.

 

Som sagt over så er det turbo bunndel. Altså stempler og råder.

Hva kan jeg kjøre på original turbo og gasser da?

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår