Zemeckis Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 ca 2 liter på milå ve blanda rally/kjøreskole kjøring :) d har vertfall eg Au, kan nesten kjenne at det lukter svidd minibankkort:p Blir ikke at jeg turbo konvertere gasseren min før jeg eventuelt har mye mer penger:p Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hehe, somsagt.. trokke jeg skal bekymre meg så alt for mye ang bensinforbruk:P Men kom da lite råd ang deleinnkjøp for å sikre litt ekstra futt:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 maxis: Hva i helv***...?? damndamn Hva / hvem / hvorfor? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Om du har en komplett b21et ifra før er det vel bare å bytte ut k-jetronicen med trykkgassere,få dette justert så er du jo i mål da. :usa: Så ikke denne posten i farta. Har du noen gode sider for trykkgassere? Regner med jeg må inn på bruktmarkedet da:P Er fryktelig usikker på ET'en siden den har overvintret ute på et jorde og mye vann har sivd inn i motorrommet. Må også ha ny topp da gjengene til eksosmanifoilen har sagt sitt. Nå står den forøvrig på en palle hjemme på plenen min. Ellers, hvis jeg skulle satse på ET'en. (220 - 230k km) Hvordan er det med innmaten? Er orginale stempler, råder etc holdbart? (er ikke veldig inne på dette ..hvilke typer er det foresten i denne motoren?) Hva bør jeg i så fall kjøpe? Har sett megasquirt rundt om kring. Dette er jo forsåvidt billig. Er dette brukervennlig/monteringsvennlig? Hva trenger jeg ekstra hvis jeg kjøper et slikt? Husker ikke i farta hvilken topp jeg har, men er det ett fett hvilken jeg bruker? Turbo.. orginal ubrukelig? Manifoiler? Har noen av dere ca priser på de forskjellige tingene hadde det vært topp! Linker mottas også gladelig!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 det må ver det verste jeg har sett! å jeg har sett mye gale :P Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Er det noen som har noe råd angående forgasser trim da? Jeg har tilfeldigvis en b23at allerede og har ingen erfaring fra volvomotorer! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 du vil vel ha en 405 topp, b23ET-stempler og m-råder. turbo og eksosmanifoil kan du sikkert ta fre B21et'n... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Klarte ikke å dy meg med denne,sjekk finishn her da gutter: Dette må være et hett tips? dette man kaller direkte innsprøytning el?? :wonder Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 du vil vel ha en 405 topp, b23ET-stempler og m-råder. turbo og eksosmanifoil kan du sikkert ta fre B21et'n... Innmat er skiftet og turbo montert. Topp vet jeg ikke med. Men hva skal til for ca 250hk? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 støpenr. på topp ser du på høyre side, i nærheten av syl nr. 2. nr du høyst sansynlig kan støte på er: 100398 100405 100530 100531 her er 405 og 531 best. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 støpenr. på topp ser du på høyre side, i nærheten av syl nr. 2. nr du høyst sansynlig kan støte på er: 100398 100405 100530 100531 her er 405 og 531 best. Hva står det på original b23a topp da? Og jeg lurer fortsatt på hva som skal til for mer gamp... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 For å nå målet ditt om 250hk trenger du en brukbar turbo, type T3/T4 e.l. sleng på doble dellorto eller weber (mulig jeg har 2 stk 40mm dellorto til salgs) og pass på at de får nok suppe, dvs innsprut bensinpumpe og en trykkregulator. Hvis du skal bruke B23a'en din må du nok få ned kompen, helst med andre stempler. Men hvis du har en B23et er jo den fin å bruke. En grei intercooler er heller ikke så dumt. Så er det bare å bestykke gasserne riktig og vri på med trykket så er ikke 250hk utenfor rekkevidde dersom alt er gjort riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 For å nå målet ditt om 250hk trenger du en brukbar turbo, type T3/T4 e.l. sleng på doble dellorto eller weber (mulig jeg har 2 stk 40mm dellorto til salgs) og pass på at de får nok suppe, dvs innsprut bensinpumpe og en trykkregulator. Hvis du skal bruke B23a'en din må du nok få ned kompen, helst med andre stempler. Men hvis du har en B23et er jo den fin å bruke. En grei intercooler er heller ikke så dumt. Så er det bare å bestykke gasserne riktig og vri på med trykket så er ikke 250hk utenfor rekkevidde dersom alt er gjort riktig. Som sagt over så er det turbo bunndel. Altså stempler og råder. Hva kan jeg kjøre på original turbo og gasser da? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.