Gå til innhold

Senkesett

Ranger emnet

flendis

Anbefalte innlegg

Den høyre rammevangen er vel omtrent det første man setter vinkelsliperen i og sveiser i en rørkvarting.... ;)

Nå slo det meg at jeg ikke hadde drivaksler på bilen min når jeg slapp den ned for å se...

Blir artig å se når jeg får montert alt...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersport gewinden som jeg kjøpte på ebay.de senker ned til 110mm men er bare godkjent ned til 80mm eller no.

Ok, bra og vite :)

Tror jeg prøver et slikt Supersport sett og blir det ikke lavt nok så kan man jo alltids heve støtdemper-tårna eller "senke" hjulbuen :D

Eller kanskje satse på luft-senk men det koster jo litt mer da....

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he :D det hørtes jo bra ut...

Men går det greit å ta vekk hjelpefjæra, eller blir vanlige kjøreegenskaper helt dass (slik det blir når man kutter vanlige senkefjører)?

Supersport er beinhardt og ubrukelig hvis man skrur det helt i bånn med hjelpefjærene. Og det blir neppe noe bedre uten. Skal du senke helt ned i grusen må du nok slå til med kvalitetsgewinde.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersport er beinhardt og ubrukelig hvis man skrur det helt i bånn med hjelpefjærene. Og det blir neppe noe bedre uten. Skal du senke helt ned i grusen må du nok slå til med kvalitetsgewinde.

Jeg liker gocart følelsen jeg ;)

Har jo ikke råd til kvalitetsgewinde, jeg får heller skaffe meg luftfjøring fra en lastebil :D

Så en på et eller annet forum som hadde laget seg luftfjøring av slike som sitter på lastebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gocart følelsen jeg ;)

Har jo ikke råd til kvalitetsgewinde, jeg får heller skaffe meg luftfjøring fra en lastebil :D

Så en på et eller annet forum som hadde laget seg luftfjøring av slike som sitter på lastebil.

Vel... Go-cart feeling er gøy, men det er ikke så stas når bilen begynner å sprette når man kjører i en sving med litt ujevnt underlag. Alt som ligner på demping er fraværende når et Supersport-gewinde er skrudd i bånn.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Go-cart feeling er gøy, men det er ikke så stas når bilen begynner å sprette når man kjører i en sving med litt ujevnt underlag. Alt som ligner på demping er fraværende når et Supersport-gewinde er skrudd i bånn.

Ja jeg skjønner hva du mener.

Føles som om dempinga er i dekka ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min merket eg enorm forskjell i kjøre komfort bare med å heve den en cm fremme og bak!nå kjører eg med bilen forholdsvis lav,(innenfor TUV) området..sammen med 195\45-14 eier ikke bilen kjøreegenskaper! vertfall ikke på litt ujevn vei! men gocart følelsen er på plass ja!! det første som bør byttes ut med noe grommere er nok fjørbeinslagera...de fjører jo like mye som fjørbeinet i mange tilfeller.. er snakk om kw/gule koni bein her forresten..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider