Gå til innhold

Chris sitt prosjekt

Ranger emnet

Chriz CivicMan ;)

Anbefalte innlegg

Ruta di datt også ned, hva? Skjedde med meg og for 3 uker siden :)

Jeg bytta hele plata. koster en 1000 lapp ca.

høyre side, 5 dørs:

*Av med dørpanelet

*Borre ut høyttaler (sitter poppet fast)

*av med Motoren

*Av med alle skruene rundt plata (10mm) Tror de er "gull"farget

*Løsne ruta fra hengslene og teip den til toppen

*bytte plata.

Er litt mikk, men det går ;) Jeg sto å så på han som gjorde det på min, så det kan hende jeg ikke har fått med meg alt. Dørlås-hengslet saken måtte ikke av.

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, har fått på eksosen, men det er kun et par 'ferdig montert' bilder jeg har nå for øyeblikket.. Fikk på eksosen forrige helg, men grunnet problemer med noen skjøter, så tok det litt tid med bilde..

Potta er bittelitt skjev, men der er bare en liten justeringsak, noe jeg ikke gadd å gjøre i -9 på et kaldt betong gulv, hehe..

01032006165.jpg

01032006164.jpg

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett det da!! :)

Men sitter den ikke litt langt inn?

Har forresten no parts til deg, ikke fått lakka enda... :)

Den sitter litt langt inn ja, vet ikke hvordan jeg evt. skal få den lenger ut, for får ikke gjort det pga opphenget rett innenfor fanger'n.. Kanskje du har noen tips ?

Parts ? Me like.. Når får du lakket det da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter litt langt inn ja, vet ikke hvordan jeg evt. skal få den lenger ut, for får ikke gjort det pga opphenget rett innenfor fanger'n.. Kanskje du har noen tips ?

Parts ? Me like.. Når får du lakket det da ?

Er litt opphengt i no motorskifte nå, men skal prøve å fixe det til helga...

Fort gjort det da... :)

Er jo bare å sette på en forlenger på eksosen, koster en 50-lapp...

Vet ik om jeg hadde giddi å gjort det men..Er lissom akkurat på grensa... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt opphengt i no motorskifte nå, men skal prøve å fixe det til helga...

Fort gjort det da... :)

Er jo bare å sette på en forlenger på eksosen, koster en 50-lapp...

Vet ik om jeg hadde giddi å gjort det men..Er lissom akkurat på grensa... :)

Forlenger ? Hmm, skjønte ikke helt hva du mente jeg, hehe.. Har fri på søndag, så kunne jo prøvd å tatt en tur utover da ? Hvis du får tid til å sprøyta da.. Så får du speilet mitt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg kommet tilbake etter nok en tur til Kongsvinger :) Denne gangen var det speil som sto på programmet.. Når folk ikke klarer å holde seg på sin side av veien, (ikke meg), så ender det sånn her..

05032006207.jpg

Da var det bare å ringe Anders (TOP GUN) på tirsdag i forrige uke å få han til å bestille opp et nytt original speil til meg.. Og siden ikke alle her har Haynes boka, så tenkte jeg å lage en liten 'how-to skifte speil' i samme slengen, så enjoy :titties:

Aller først må dørtrekket av.. Den sitter festet i 7 skruer. 3 av de er under håndtaket med bryterne til vinduene osv. For å få av denne må du vippe ut den ene delen (dårlig til å forklare, se bilde) som sitter på håndtaket.

05032006202.jpg

Når du har fått av denne er det bare å stikke en skrutrekker eller hva du måtte bruke for å få løsnet resten, da denne bare sitter festet med klips.

Når du har fått av den, sitter det 3 skruer under her.

05032006203.jpg

3 skruer på undersiden.

05032006204.jpg

Og 1 skrue på 'innsiden' av trekket mot A-stolpen som jeg selvsagt glemte å ta bilde av angry

Nå er det bare å løsne trekket å løfte dette vekk. Diverse kontaker og ledninger må løsnes for å få det helt av, bla annet vaieren til døråpneren, denne sitter her:

05032006205.jpg

Når du har tatt av denne er det bare å legge fra seg dørtrekket å begi seg løs på speilet.

Ta vekk dekselet med diskanten og på baksiden sitter speilet festet med en stor TORXX skrue.

05032006206.jpg

Skru ut denne og speilet løsner og det er bare å ta det av.

Når du skal sette på det nye speilet er det viktig å treffe hullene (godt vi har trening, hehe) så det ikke blir mellomrom og sprekker.

05032006208.jpg

Skru fast speilet, sett på plass speilglasset og tre på speilhuset. Av erfaringer så lønner det seg å sette på speilglasset før du setter på huset, da det kan bli litt leit å tre på kablene til varmen.

Hvis noen lurer på noe som jeg har glemt er det bare å spørre, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan.

Resultatet ble ihvertfall slik! Kjempe fornøyd..

05032006209.jpg

05032006210.jpg

05032006211.jpg

05032006212.jpg

Og sist, men ikke minst, Anders i full 'skru-Audi-topp-positur'. Takk og masse credits til deg, Anders !!

05032006213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider