Gå til innhold

hvor mye vakum produserer vakumklokken ?

Ranger emnet


trebor87

Anbefalte innlegg

kanskje d kanskje.. har en dump liggende og det hadde vært artig og prøvd.. selv om 9 av 10 vil si at dette er HARRY.. hehe

 

er jo ikke mage som har det på en gtd da... forhåpentligvis bli det vell litt poffing og smeling på meg og til somern =)

B&B Racers

Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod

x-Golf 93mod

x-Jetta II g60

x-Passat syncro g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva du snakker om nå ?

 

Vakumet blir hentet fra innsugningsmaifoilen ?????

 

Uansett ser jeg ikke for meg at dette er noe å begynne å blande i sammen - bremmser og dump liksom ... Et dump kanskje - men når du skal bremse neste gang har du ikke bremsekraftforsterker......

 

Om du aboslut skal prøve på noe slikt så bruk nå en trykk tank å fyll luft på den med en kompressor .....

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva du snakker om nå ?

 

Vakumet blir hentet fra innsugningsmaifoilen ?????

 

Uansett ser jeg ikke for meg at dette er noe å begynne å blande i sammen - bremmser og dump liksom ... Et dump kanskje - men når du skal bremse neste gang har du ikke bremsekraftforsterker......

 

Om du aboslut skal prøve på noe slikt så bruk nå en trykk tank å fyll luft på den med en kompressor .....

har ikke vakum på innsuget på en dieselbil vett=( Setter en byter på gassvire/pedal.. slik at når jeg slipper gassen leder bryteren som da kobler inn en ventil som fører vakum på toppen av dumpen fra vakumklokken-- hjelper ikke med trykkluft.. må ha vakum..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på vakuumpumpa du, vakuumklokke er aktuatorer og akkumulatorer det.

er vel kanskje ett halvt bars undertrykk der hvis du er heldig, regner med at den har omtrent samme undertrykket som en bensinbil produserer da de fleste vakuumkomponentene er like.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva du snakker om nå ?

 

Vakumet blir hentet fra innsugningsmaifoilen ?????

 

Uansett ser jeg ikke for meg at dette er noe å begynne å blande i sammen - bremmser og dump liksom ... Et dump kanskje - men når du skal bremse neste gang har du ikke bremsekraftforsterker......

 

Om du aboslut skal prøve på noe slikt så bruk nå en trykk tank å fyll luft på den med en kompressor .....

 

Du forstår iallefall ikke hva du prater om her, bruker jo ikke opp vakuumet på det, og dessuten opprettholder den vakuumet hele tida motoren går.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på vakuumpumpa du, vakuumklokke er aktuatorer og akkumulatorer det.

er vel kanskje ett halvt bars undertrykk der hvis du er heldig, regner med at den har omtrent samme undertrykket som en bensinbil produserer da de fleste vakuumkomponentene er like.

Riktig knock

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvertfall nok til å åpne en dump! har det på min! men vil anbefale deg å bruke en åpnelukke ventil fra for eks en annen diesel bil! sitter som oftest oppå diesel pumpa! min er tatt fra en ford courier å funker utmerket! en magnet ventil blir ikke så bra da den ikke har no utlufting.. pluss at det er ikke alle magnetventiler som klarer å holde igjen vacum trykket! min fra en audi 1.8t klarte ikke det..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvertfall nok til å åpne en dump! har det på min! men vil anbefale deg å bruke en åpnelukke ventil fra for eks en annen diesel bil! sitter som oftest oppå diesel pumpa! min er tatt fra en ford courier å funker utmerket! en magnet ventil blir ikke så bra da den ikke har no utlufting.. pluss at det er ikke alle magnetventiler som klarer å holde igjen vacum trykket! min fra en audi 1.8t klarte ikke det..

tengte på dette med avlufting.. men fant ikke noe 3/2 ventil som var 12v=( Tviler på at den vil slippe gjennom.. Den holder til 50 bar så..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke noe vakum for å åpne dumen - trykket på andre siden er mer en nok.

 

Det du trenger er :

en dump

en bryter på gassen ( normalt lukket)

en ventil( feks en n45 ventil)som kan veksle mellom å slippe luft i 2 rettninger

og et tidsrele type forsinket ut ...

 

Kobler opp dumpen på trykksiden som normalt - sett en liten vakum slange fra trykksiden til ventilen - og fra ventilen til dumpen.

Monter en bryter som er normalt lukket på gasspedallen slik at den blir åpnet når gassen treffer bunn. Monter tidsreleet etter bryteren. Når du nå gir gass er bryteren åpen - når du slipper den får spolen strøm og stenger ventilen. Da åpner overtrykket dumpen og luften slippes ut. Etter den tiden som tidsreleet er stilt inn på er gått - så fjernes strømmen til ventilen og den slipper igjen luften videre til dumpen og den stenges.

 

Litt krokkete forklart men det skal ivertfall teoretisk virke ...

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. så du mener at dumpen vil åpne hvis det ikke er trykk på oversiden også? Alså at jeg kan få problem med at den åpner seg når jeg ikke vil? Den er stillbar mener jeg å tru.. hadde egentlig ikke tenkt at dette skulle koste så mye.. så ny ventil og tidsrele blir det nokk ikke.. vi får se.. må ordne meg en rørstump først, til å feste dumpen på.. men det er bare kjekt å få meninger=)=)

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår