Gå til innhold

Problemer med og fyre Chevy 305

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

396 blir jo som å sette inn en 283 eller 305 i en 6er bil.

Det er jo minste big block og nothing beats cubic inches.

 

Har ikke 454 og 427 samme blokka da?

Mener å ha blitt fortalt at 427 er 454 blokk med 396 veiv. :usa:

 

Noen som kan forklare hvorfor 396 er så sagnomsust og populær?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, hmm. Men si at jeg koster på meg en 454, da må jeg vell bytte hele drivlinja da vell? Har en TH 400 kasse med orginal mellomaksel og bakaksel nå.. Regner med at kassa tåler det, men resten vil kanskje bukke under?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

396 blir jo som å sette inn en 283 eller 305 i en 6er bil.

Det er jo minste big block og nothing beats cubic inches.

 

Noen som kan forklare hvorfor 396 er så sagnomsust og populær?

 

 

Enig med deg, i det med størelsen..... derfor....454 ikke 396.... :deng

 

Men jeg har rundt meg 2-3 stykker som ELSKER 396/427, ikke sant

Luzifer :bump

 

De sier det blir så fint "snert" i motoeren, og er så turtallsvillig....

 

De påstår harnakket at dette er den opptimale kombinasjon slag/bor...

 

mulig det, men etter å ha hatt nevnte 396 til luzifer, 402, 454 X 3, 522 med 730hk og til sist nå min 615.....

 

 

Kan huske at når jeg trampa til med 55 med 522cid så var det i mange tilfeller med ukontolert sladd og opplevelser mer enn nok snert i den motoeren.... Devil

 

Men det jeg mener med den setningen er at en trenger ikke bygge en "liten " BB når en kan bygge en større/kjøpe en ny med 720 hk (572Cid)

å da har man mere enn nok å leke med....

 

Skal en på død og liv ha en 427 så kjøp en ny crate small block med 600hk...

den er tross alt 150 kg lettere enn en bigblock!

 

Men vi alle har meninger om dette..... :mat

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, hmm. Men si at jeg koster på meg en 454, da må jeg vell bytte hele drivlinja da vell? Har en TH 400 kasse med orginal mellomaksel og bakaksel nå.. Regner med at kassa tåler det, men resten vil kanskje bukke under?

 

Du...ikke vær redd for det, 400 n holder og en fullsize bakaksel takler også sakene, bare ikke du dytter inn digre sliks og skal leke stripas skrekk.... Devil

 

Men sperre er jo hyggelig så det slurer på begge bakhjula.... yodude

 

Å med å kjøpe en 454 så er jo det motorer på rundt 350hk....til 20-25.000, bytte kam og innsug på en slik motor og du har en skikkelig go cruise og slure motor, spør BB454 brodern med den sorte 68 impalan....gobil det... happyhappy

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal se litt pått.. Er en del som kommer til og gå forran ny motor i førsteomgang.. Må få sveisa no rusthull under forrsetene og få resten av bilen EU godkjennt. Så skal jeg få tak på no ombyggingssett til skivebrems og 2krets bremsesystem + 2" senkespindler.. Også kommer AirRide.. Så det blir en litten stund til det blir no bigblock montert i bilen. Derfor jeg tenkte og kjøpe meg en blokk i god forfattnig til en billig penge, for så og bygge litt etter litt på den..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi....

454 er helt genialt i en Criuse-mobil! ;) Grunnen til mine ideer, grunner nettopp i at jeg ikke har sånn bil! ;)

Hadde jeg hatt denne bilen hadde jeg kjøpt meg en stock 454 m/400 kasse og sperre axl.

Lykke til, og du vil ikke angre på at du bytter til BB! D garanterer jeg deg! yodude

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, lugnt.. Men hva er det for no drivstoff forbruk på en 454 a? Er ikke aktuelt vist den drar 5liter bare på og starte opp og rygge ut av går'n:P Er begrensninger på hvor mye penger jeg tjener som bilmekaniker lærling.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bilmekaniker er det ubegrensede muligheter for å tjene exstra kroner.... happyhappy

 

Bare å ta betalt av alle kompisene som skal ha gjort alt gratis....

Vi ikke de gidder å betale..... da slipper du å gjøre jobben, så kan du heller bruke den tiden på ditt eget!

 

Bin der og don datt....hhihiiiihihi

 

Forbruk? litt mere enn SB, men du så fryktlig morsomere... hverdt hver KRONE! :bump

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har bytta motor for en kompiss idag jeg.. Fikk betaling i form av no øl.. Så things are allready getting started;-)

 

Er ikke noen av gutta her på forumet som har en BB chevy og selge til en rimlig penge eller?? aneglsmili

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 402 jeg lurer på å selge.

Blokken er en 68 modell 396 borret 0.30 til 402.Trenger lett honing, ser fin ut ellers.ARP studs og litt slikt følger med.Toppene er nyoverhalte. Veiven (Smidd) er til sliping nå og blir klar hver dag som helst.Holley dobbelpumper og alu innsug.

Kammen som følger med er en mekanisk LS-6 kam med nye løftere,støtstenger og vippearmer.(Kjørt ca 50 mil).Men obs, dette er en lite gatevennlig kam. Motoren er komplett med dobbelstiftfordeler,vann- og bensinpumpe osv.

Meningene er vel kansje litt delte, men mange mener at denne blokken/toppene skal være blandt det beste Chevy har laget. Motoren stod tidligere i en 71 Chevelle og gikk visst 402 på 13 sek blank uten sperre.

Mer info og bilder her: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=947197&username=

 

Jeg vet ikke helt om jeg skal selge den, får se...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår