Gå til innhold

Golf problemer med varm motor...

Ranger emnet

t_rally

Anbefalte innlegg

Jeg har lest igjennom tråder her inne angående gasserproblemer på Golf, men fant ikke noe som passet beskrivelsen. Dette er en 86 cab med 1.8 liter forgassermotor. Det er nok en av marerittgasserene med kjølevannsoppvarmet bimetallfjær :)

Forløper seg slik: Bilen starter lett når den er kald (Bilen fungerer fint ved kjøring...) - ligger litt over 2k på tomgang og denne avtar ettersom motor blir varmere - helt til den legger seg på 950 omdr.

Men da begynner også problemene: Bilen kutter og stopper når den er driftsvarm, slutter å gå og er et sant helvete å få igang igjen. Det er så kontante rykk at det kan minne om elektrisk kutt - men jeg tror ennå det er forgasseren. Alt i tenning er byttet, men bil er likedan. Den nekter plent å gå på tomgang - dauer ved bealstning og er et helvete å holde i gang stillestående når den er varm.

Forgasserising....njai...jeg er ikke sikker på det assa. Tett dyse som ikke klarer å levere når choke er fraværende (motor er varm)????

Noen som har no tips - det er frustrerende med en bil som ikke kan gå lenger enn til den er driftsvarm....Kommermeg jo ikke ut i verkstedet å får skrudd en gang ...

Mvh

TomR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har jo hatt noen problemer med min golf 1.5l forgasser.. fra 82:

Byttet tenningssystem.. alt av plugger .. rotor.. coil.. osv.. ;)

Åpnet gassern, fant ut at akselerasjonsdysa som skal sprøyte en stråle med bensin rett ned i grenrøret var tett.. fikk den opp og fjernet no guffe i den med lufttrykk.. Det var også endel dritt i de andre vanlige dysene i gassern.. dette fordi bensinrøret hadde rustet og alle restene hadde dratt noen turer i bensinsystemet.. Etter jeg hadde gjort det måtte jeg justere tomgangskruen og blandingsskruen.. Så var det en magnet-pulldown ventil ellernoe sånt som skulle gjøre slik at motoren kutta bensintilførselen når tenningen var skrudd av.. (altså den trekte seg sammen når den fikk 12v) Denne byttet jeg med en som jeg fant på en hugger..

Alt fungerte i .. ja.. ett år.. helt til vintern kom.. da begynte den å kutte når den ble varm akkurat som din.. og gjett hva jeg da hadde glemt.. kondensfjerner.. noe vitner om at noe ikke er så tett siden det virker som at den må ha endel kondensfjerner for å kjøre når den er varm.. (går bra sålenge choken er på .. tydeligvis)

Så når sommmer kommer skal jeg demontere hele motorfaenskapet ;) totalrenov.

Espen :afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer mye av dette som er sagt over. Det kan hende at motoren får overdose av bensin ( feil forgasserjustering). Mulig den også får for lite luft ( choken).Hvordan ser plugger ut, sotede? Bensinlukt på tomgang? Jeg slet litt med dette før, det var bensinoverdose, men da var det på litt lengre turer at den kutter

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo mye av de samme problemene jeg har med min 1,5 gasser golf. Jeg blir egentlig ikke klok på den, å har egentlig gitt den litt opp hvis jeg ikke finner en som er proff på disse bilene. Har hatt min på to verksteder, men ingen ser ut til å finne ut av det. Det jeg nå skal gjøre utover våren tenker jeg er å få tatt ned tanken slik at jeg kan skjekke den for møkk å dritt..

.. Og for et par dager fikk jeg min splitter nye forgasser, så jeg har jo et håp om at jeg kanskje skal få skikk på den etterhvert...

Fler forslag mottas også med takk fra min side!!

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frusterende er jo at bilen går "perfekt" frem til den blir driftsvarm. Ikke noe tull før den blir varm - da er den helt rabiat og lar seg ikke kjøre i det hele tatt. Den går rett og slett ikke lenger. Dette skjedde i forbindelse med et tyveri - så det er en forsikringssak - men jeg sitter jo her uten den forbanna farkosten. 1 måned den 9. februar....og det er vel grenser for hvor lenge et verksted orker å feilsøke på dette - forsikringsselskapet mitt må jo begynne å lure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider