Gå til innhold

Vil ha bedre lys på bilen

Ranger emnet

EirikGT

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tittet opp og ned på nettet i flere kvelder nå, og funnet noen alternative løsninger til bedre lys.

En mulighet er ulovlig ettermontering av H4 Xenon nærlys + ekstralys til fjernlys. (Vet at det finnes Dual-Xenon som har 2 kammer og deksel for valg av fjern/nærlys. men disse gir vistnok dårlig fjærnlys)

Vet at reflektorene mine ser veldig rene og pene ut, og jeg har nye pærer, men er ikke fornøyd med lyset.. Tåkelysa er bare en VITS, lyser ca 10meter foran bilen, på tørr asfalt.. Ellers merker jeg ikke om de er på engang.

Andre løsningen er montering av slike "styling" lys.. Har funnet ut at InPro leverer noen hovedlyskastere som har LED parklys, linse-nærlys og blank reflektor til fjærnlys. Ser litt snålt ut med linseparklyset men..koster ca 3000 for begge lyktene. SE BILDE:

http://www.in-pro.de/images/katalog/jpg/300dpi/43.jpg

En tredje løsning er en annen type lykte, dvs med TO runde lykter, en til Nærlys og en til Fjærnlys. 909601-bilde2-2.jpg

Fant ut at dette er originale HELLA hovedlys.. ikke billig. men sikkert bra lys med FF og DE-linseteknologi. Mulig Treser leverte noe lignende engang??

Noen ideer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har tittet opp og ned på nettet i flere kvelder nå, og funnet noen alternative løsninger til bedre lys.

En mulighet er ulovlig ettermontering av H4 Xenon nærlys + ekstralys til fjernlys. (Vet at det finnes Dual-Xenon som har 2 kammer og deksel for valg av fjern/nærlys. men disse gir vistnok dårlig fjærnlys)

Vet at reflektorene mine ser veldig rene og pene ut, og jeg har nye pærer, men er ikke fornøyd med lyset.. Tåkelysa er bare en VITS, lyser ca 10meter foran bilen, på tørr asfalt.. Ellers merker jeg ikke om de er på engang.

Andre løsningen er montering av slike "styling" lys.. Har funnet ut at InPro leverer noen hovedlyskastere som har LED parklys, linse-nærlys og blank reflektor til fjærnlys. Ser litt snålt ut med linseparklyset men..koster ca 3000 for begge lyktene. SE BILDE:

http://www.in-pro.de/images/katalog/jpg/300dpi/43.jpg

En tredje løsning er en annen type lykte, dvs med TO runde lykter, en til Nærlys og en til Fjærnlys. 909601-bilde2-2.jpg

Fant ut at dette er originale HELLA hovedlys.. ikke billig. men sikkert bra lys med FF og DE-linseteknologi. Mulig Treser leverte noe lignende engang??

Noen ideer ?

hei

jeg har de siste der men to runde lys.. er bra lys i di ja. men mye vill ha mer så jeg monterte xenon i går i di å det ble bra 6000k... en annen mulighet er å koble di orginale lysene over rele det gjorde jeg på min forrige med orginale lys å det ble veldi mye bedre... får orginalt går det over bryteren inne får det blir sendt ut til lysene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene.. Har godt med spenning til lysa, har målt det til 13,2 Volt ca.

Fant også noen brukte Hella på Ebay til 300euro.

Synes InPro parklyset så litt snålt ut, er det ikke led's innerst?

Fant også et firma som muligens hadde Hella inne til under 300 dollar. NYE

Noen som vet om det er høydejustering på de lysa? Hella eller InPro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk lyktene i posten og fikk se dem "live" for første gang var jeg og skeptisk. Speesielt skeptisk var jeg til disse LED parklysa. SYns det var litt rart med fire lys i vertikal retning.

MEN NÅ!!!

Nå er jeg drit fornøyd. Bilen har blitt minst 10 år "nyere" ;)

For mye tilbakemedliger fra folk som liker dem, og mange stirrer når kommer kjørende..

MEN jeg anbefaler å kjøpe noe annet.. Vil helst være 1 av færrest mulig som har disse lyktene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andy

Tenkte på elektrisk høydejustering.. Alle lykter skal kunne justeres..

Men ettersom jeg har en GT variant, så er det jo plass til en del i bagasjerommet. Da er det grit å bare skru på hjulet ved siden av lysbryteren.

Har lett litt rundt etter en motor for høydejusteringen, da min høyre er død..

Samme firma som leverer originale Hella til 300dollar kan levere høydemotor til 25$ som jeg sikkert ikke trenger å si at er grisebillig.. Koster ca 1400 uoriginalt her i landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha avklart det ..Prisen på 300dollar er for de originale Hella DE lysa..

dvs de doble runde lyktene. I sølvfaget utgave. 400 dollar for de i sotet utgave.

DE-lysa vil si H3 linse-nærlys og H1 fjærnlys.

Hellakatalogen gir anbefalt utsalgspriser :(ref-katalogen)

sølv, ett sett. kroner 4935,-

sotet, ett sett kroner 6355,- (utgående vare vistnok)

Trenger vel ikek si at det billig med 300-400 dollar da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider