Darkstar Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Hva skal eg kjøpe! Har lyst på både høyde og hardhets justerbar! Det finnes jo mange å velge i mellom. Bilen er en 98 mod Passt 1,8T sedan og har orginalt sportsunderstell, og er vel senket ca 20 mm orginalt... vetsje helt..... Hva skal eg velge til en noe lunde fornuftig pris???? Noen som har erfaringer fra VW eller Audi når det gjelder justerbare senkesett? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by Passat_RS Hva skal eg kjøpe! Har lyst på både høyde og hardhets justerbar! Det finnes jo mange å velge i mellom. Bilen er en 98 mod Passt 1,8T sedan og har orginalt sportsunderstell, og er vel senket ca 20 mm orginalt... vetsje helt..... Hva skal eg velge til en noe lunde fornuftig pris???? Noen som har erfaringer fra VW eller Audi når det gjelder justerbare senkesett? Søk litt på forumet så finner du en del om det.... :) Hadde H&R til Boraen, kjempefornøyd med det. Kommer til å bli enten det eller Bilstein på S3'en etterhvert.... 11500,- kosta H&R settet så er dyrt da.. men justerbart koster stort sett rundt 10' Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by borabora Søk litt på forumet så finner du en del om det.... :) Hadde H&R til Boraen, kjempefornøyd med det. Kommer til å bli enten det eller Bilstein på S3'en etterhvert.... 11500,- kosta H&R settet så er dyrt da.. men justerbart koster stort sett rundt 10' Ok, hvor mye senket det du hadde på Boraen da???? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by Passat_RS Ok, hvor mye senket det du hadde på Boraen da???? Forrige eier sa det var 70mm foran og 100 mm bak. Men hadde mer og gå på.... :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by borabora Forrige eier sa det var 70mm foran og 100 mm bak. Men hadde mer og gå på.... :) Ok, skal sjekke litt priser rundt om.... Blir ikke før i løpet av sommeren/høsten eg kjøper uansett... Lite penger akkurat nå.... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2my Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 kanke du bare bytte bil da? eg tar Passaten og så får du Pysjen? Siter *Løfte *Svimle *Grave *Valse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by 2my kanke du bare bytte bil da? eg tar Passaten og så får du Pysjen? Du får den for 200 000 ,- :) :) :) :) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2my Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Originally posted by Passat_RS Du får den for 200 000 ,- :) :) :) :) 200k for den bilen? jerkoff *løper i banken no eg* EDIT: eg gadd ikke! :D Siter *Løfte *Svimle *Grave *Valse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by 2my 200k for den bilen? jerkoff *løper i banken no eg* EDIT: eg gadd ikke! :D Vil ikke ha den gamle Pysjen din............................. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Hei Jeg har Bilstein PSS9 på TT:n, det ligger på 14995,- + mva Det er vel et av de dyreste settene, men helt klart et av de beste i følge fagfolk. Der kan du justere høyde, stivhet og kompresjon. Kompresjonen justerer seg automatisk i forhold til stivheten så du slipper å justere den manuelt som kan være litt vanskelig. Det er 9 innstiligger å velge mellom på stivhet/kompresjon. Jeg bruker 6 foran og 9 bak. Den er nå senket 60mm foran og bak, men tror jeg må heve den litt bak fordi det subber litt ved aktiv kjøring. Har også funnet ut at jeg må justere camber bak etter senkingen. Skal etterhvert få tak i bærearmer fra Forge, disse koster 2-3000,- ca Fordelen med dette settet i forhold til f.eks KW sitt versjon 3 som har de samme mulighetene så må du på KW sitt sett justere kompresjonen manuelt. Det slipper du som tidligere nevnt på Bilstein settet. KW versjon 2 så er det kun høyde og stivhet du kan stille på. Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by DenimblåTT Hei Jeg har Bilstein PSS9 på TT:n, det ligger på 14995,- + mva Det er vel et av de dyreste settene, men helt klart et av de beste i følge fagfolk. Der kan du justere høyde, stivhet og kompresjon. Kompresjonen justerer seg automatisk i forhold til stivheten så du slipper å justere den manuelt som kan være litt vanskelig. Det er 9 innstiligger å velge mellom på stivhet/kompresjon. Jeg bruker 6 foran og 9 bak. Den er nå senket 60mm foran og bak, men tror jeg må heve den litt bak fordi det subber litt ved aktiv kjøring. Har også funnet ut at jeg må justere camber bak etter senkingen. Skal etterhvert få tak i bærearmer fra Forge, disse koster 2-3000,- ca Fordelen med dette settet i forhold til f.eks KW sitt versjon 3 som har de samme mulighetene så må du på KW sitt sett justere kompresjonen manuelt. Det slipper du som tidligere nevnt på Bilstein settet. KW versjon 2 så er det kun høyde og stivhet du kan stille på. Er det settet her jeg har lyst på oxo.... Men må spare lenge..... Anlegg ble plutselig første prioriet og nye dekk etter helga..... ;) Fått montert alt? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by DenimblåTT Hei Jeg har Bilstein PSS9 på TT:n, det ligger på 14995,- + mva Det er vel et av de dyreste settene, men helt klart et av de beste i følge fagfolk. Der kan du justere høyde, stivhet og kompresjon. Kompresjonen justerer seg automatisk i forhold til stivheten så du slipper å justere den manuelt som kan være litt vanskelig. Det er 9 innstiligger å velge mellom på stivhet/kompresjon. Jeg bruker 6 foran og 9 bak. Den er nå senket 60mm foran og bak, men tror jeg må heve den litt bak fordi det subber litt ved aktiv kjøring. Har også funnet ut at jeg må justere camber bak etter senkingen. Skal etterhvert få tak i bærearmer fra Forge, disse koster 2-3000,- ca Fordelen med dette settet i forhold til f.eks KW sitt versjon 3 som har de samme mulighetene så må du på KW sitt sett justere kompresjonen manuelt. Det slipper du som tidligere nevnt på Bilstein settet. KW versjon 2 så er det kun høyde og stivhet du kan stille på. Høres veldig interessant ut!!! Hvem selger dette da??? Har fått tilbud på FK 40-85 mm justerbart på både høyde og hardhet med gule koni dempere til 10500,- Men vetsje helt.... Noen som har erfaring med dette??? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by borabora Er det settet her jeg har lyst på oxo.... Men må spare lenge..... Anlegg ble plutselig første prioriet og nye dekk etter helga..... ;) Fått montert alt? Jeg er kjempefornøyd med det settet...det skal visst være mye bedre enn KW og HR. Har masse igjen som skal gjøres før jeg er ferdig....eller ferdig blir jeg vel aldri? :) Driver å pusser og mekker på vingen nå...er litt jobb igjen der før den er klar. Har en del styling også som venter på å bli montert, men må foreløpig vente litt pga pengemangel. Så jeg får ta litt og litt som det kommer. Satser på å få unna en del før juli er over. Skal du kjøre på bane på vag treffet til helga? Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by Passat_RS Høres veldig interessant ut!!! Hvem selger dette da??? Har fått tilbud på FK 40-85 mm justerbart på både høyde og hardhet med gule koni dempere til 10500,- Men vetsje helt.... Noen som har erfaring med dette??? Jørgenrud selger dette settet Ring dem på 69 83 30 50 Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2003 Originally posted by DenimblåTT Jeg er kjempefornøyd med det settet...det skal visst være mye bedre enn KW og HR. Har masse igjen som skal gjøres før jeg er ferdig....eller ferdig blir jeg vel aldri? :) Driver å pusser og mekker på vingen nå...er litt jobb igjen der før den er klar. Har en del styling også som venter på å bli montert, men må foreløpig vente litt pga pengemangel. Så jeg får ta litt og litt som det kommer. Satser på å få unna en del før juli er over. Skal du kjøre på bane på vag treffet til helga? Nei, man blir aldri ferdig.... :) Har meldt meg på, aldri kjørt på bane før så er litt spent.... Blir vel et par runder.. Får se ann litt.... Og må skifte dekk nå likevel så greit å slite litt ekstra der... he,he. Skal du utpå el? Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg