Gå til innhold

Fjærer på 760 og 940 like?

Ranger emnet

R-Sport

Anbefalte innlegg

jo, men går det å bruke et helt senkesett da? har hørt at man må kappe og slikt.. blir så fort usikker, mange som sier så mye forskjellig..

men er det riktig det jeg sier når jeg påstår at fjærene på 760`n er like i begge ender mens et sett fjærer fra 940 har kon i ene enden? eller?

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen,med helt senkesett mener jeg 4(!) fjærer.. har hørt at jeg kun kan sette på senkefjærer foran jeg, da bakfjærene er ulike de "andre".... men derfor jeg spør,for å få oppklart ting..! finner da vel fjærer som senker nok skal du se.. men er ikke det jeg lurer på

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, men går det å bruke et helt senkesett da? har hørt at man må kappe og slikt.. blir så fort usikker, mange som sier så mye forskjellig..

men er det riktig det jeg sier når jeg påstår at fjærene på 760`n er like i begge ender mens et sett fjærer fra 940 har kon i ene enden? eller?

De aller gamleste 760 har fjær som er lik i begge ender foran ja,men de er kun de skikkelige gammle...kom nyere type fjær samt tilhørende deler i 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen,med helt senkesett mener jeg 4(!) fjærer.. har hørt at jeg kun kan sette på senkefjærer foran jeg, da bakfjærene er ulike de "andre".... men derfor jeg spør,for å få oppklart ting..! finner da vel fjærer som senker nok skal du se.. men er ikke det jeg lurer på

jeg har selv hatt både 760 og 960 med multilink så jeg skriver ikke noe jeg har lest noen plass altså..

vil tro du har nivåreg på din bil?

har du det kan du senke bilen ved å bygge om demperen i nedkant da den hjelper til med å holde bilen oppe..fjære i seg selv er ikke sterk nok til dette alene..

en gang monterte jeg bakfjærer ifra 940(måtte da kappe bort innsnevringa på fjæra) og sammen med bilstein støtdempere ble bilen så lav at den sto på gummiklossene bak...

beste resultstet fikk jeg ved å kappe framfjærer til 140(merer å huske det var det) å sette på bak sammen med vanlige støtdempere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. hvordan skal man bygge om demperen bak i nedkant da? har nivåreg ja..

Men bilen er passe lav bak, da fjærene har satt seg veldig mye.. er slik at skjermkanten går så vidt over hjula bak.. derfor tenkte jeg kun å senke foran da, for at den skulle bli like lav rundt om.. da slipper jeg jo å bygge om demper bak også?!:)

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. hvordan skal man bygge om demperen bak i nedkant da? har nivåreg ja..

Men bilen er passe lav bak, da fjærene har satt seg veldig mye.. er slik at skjermkanten går så vidt over hjula bak.. derfor tenkte jeg kun å senke foran da, for at den skulle bli like lav rundt om.. da slipper jeg jo å bygge om demper bak også?!:)

er bilen lav ifra før så er det jo ikke noe problem da,er nok nivåregdemperne dine bak som er blitt slitte..

sett på volvo 740/940/960 fjærer foran da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. bile har gått med defekt nivådemper på ene sida i ei go stund nå, så når jeg skiftet ut den så jeg resultatet av lang tids pårøyning av fjærene:b

mener du senkefjærer da eller? spør sikkert dumt nå men...

lenge leve senkede biler! hehe og viss du i et lite håp vil ha enda lågere enn std "høg" senka 7-serie , så kan du prøve fjærer til vanlig 4sylindra 7-serie... da vil tyngden av 6syl motoren kansje gi noen mm ekstra!

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider