Gå til innhold

Forskjell på 20V motorene...

Ranger emnet


CumsteR

Anbefalte innlegg

Knert deg en 2.8 audi motor og bygg TT ;) Sorry of topic. Jeg er også tro mot 5`ern, men tanken på en Audi Coupe (e.l) med 2.8 TT hadde vært noe ;)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

angående lyd så er det jo bare å finne noen rallyklipp fra 80 tallet og

høre forskjell på rally quattro og rally Sport quattro/S1 bilene og avgjøre

hva som lyder best.

 

Lev etter hva Spangen skrev i innlegget sitt, ift hva som enkelt er

tilgjengelig for en grei penge er det bare tøys å bygge ut ifra en

2.3E hvis du MÅ ha trykkladet motor.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
1.9 var en gammel forgassermotor som gikk ut tidlig på 80-tallet. Femmer det også.

 

2.0 10v ble brukt i Audi 90 og 100 på 80-tallet,

 

2.0 20V er kun solgt i noen få land og satt i Audi Coupé og Audi 90.

 

2.2 20v turbo er den "vanligste" til trimming og satt i noen ur-quattro, 200 20v, S2, S4, S6 og RS2. De gamle (RR, 3B) har tenning med fordeler, de nyere (AAH, ABY, ADU) har en coil pr. sylinder. Selve innmaten i motoren unntatt kamakslene er identisk på alle sammen inkludert RS2.

 

2.3 20v uten turbo satt i Coupé og Audi 90. Dårlig utgangspunkt for turbo siden den ikke har motorstyring tilpasset turbo og høyere kompresjon. Å sette turbo på en sånn medfører at man bl.a. må bytte stempler, og de ekstra 0.1 liter får man ingenting igjen for uansett.

 

Audi har aldri levert noen 5-sylindret bensinmotor med mer enn 2.3 liter volum. Det finnes en beslektet 2.5 10v uten turbo som satt i VW Transporter/Caravelle, men det er alt fra VAG-konsernet.

 

Noen trimfirmaer bygde 10v-motorer på 2.5 liter på 80-tallet. I tillegg er det enkelte som har bygget motorer med større sylindervolum, men som sagt aldri levert originalt.

 

2.1 20v turbo satt bare i Sport-quattro og finnes i veldig lite antall, så den kan man egentlig se bort fra.

 

Lyden er litt forskjellig i 10V uten turbo, 10v turbo, 20v uten turbo og 20v turbo, men ikke mer forskjellig enn at det høres ganske likt ut.

 

 

Litt ot, men må bare gi deg kredit for dette innlegget. Veldig informativt og bra!

Drømmesvar spør du meg:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan man ikke putte Turbo på 2.3 20V...? Hvis man allikvel har planer om annet grenrør og sånn så er vel det like bra det...? Lyden er jo der uansett virker det som så...:s

 

Hvilken motor er det som er likest S1 da...? Må bli den 2.1 tingen det vel...

Men hva koster en grei komplett 2.2 da....? Etter 1996... Er det problemer med blokk/topp på noen av de motorene eller er det holdbart..?

 

 

Du burde jo bytte stempler og sånn også når du skal ha turbo..Hvis ikke kan du brenne stempla!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pssst alu 5ern er bygd i 5000 ex,å KAN sitte i eldre audi 90/100 å muli 4000 å 5000 mod.er litt svake i blokka ,så dem kunne lekke till kjølevatn å olje. at dæ åsså ble plassert i dæm vanlie bila,var for å få dæm godkjent som org motor.

er åsså produsert 2,2liter med 25ventiler!!! å turbo 650 hk!!! bare for race,nå banebilgreier. har bilder av den siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.eurospecsport.com/db/find.php står det nå her til hjelp?? har sjøl en spec bygd,en oettinger 2555ccm 20v hjemme,dog uten turbo,men det ska rettes på. tror krb-trading er forhandler i norge for eurospecsport fatality

Det der er jo ett 'conversion kit' da. Står jo det, fra 2.2->2.6 :)

 

Så ingenting orginalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår