Gå til innhold

hvor mye koster en ny lås..?

Ranger emnet

buljong

Anbefalte innlegg

jaja, det måtte jo skje... da har en fordømt narkis prøvd å komme inn i bilen i natt. Stakk en flat jernstang inn i nøkkelhullet på sjåførsiden og knakk den av, slik at halvparten sitter igjen i låsen. :fuckme2: Skjønner ikke hva han skulle egentlig, da jeg både har rattlås og kodet CD-spiller (gammel blaupunkt). Lar heller aldri noe ligge synlig i bilen.

Men men.. har da i allefall investert i en Fake bil-alarm i dag.

Noen som har opplevd lignende og vet hvor mye dette koster å reparere? regner med at låsen må byttes...

er dette noe man burde klare selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta ut låsen, sjekk tilstanden. helst demonter delene... er ikke vanskelig egentlig. teip rundt låsylinderen før du fjerner jernstangen han knarkisjævelen la igjen... er billigere å få tak i ny sylinder en hele håndtaket.

[-] 2000 Golf 4 1.4 (så var det golf igjen..)

[x] 1998 Mercedes C180 Sport

[x] 1991 BMW 325i e36 (helt original)

[x] 1994 Golf 3 1.8 GL (solgt og ikke savnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe av det samme på bakluka mi - for snart et år siden - brukt trekker og slått inn hele greia... Nøkkelen passer merklig nok fortsatt men ikke gjort noe med det...

Skal du ha ny sylinder må du - så vidt jg har fått inntrykk av fra møller - bytte alle låser, kode på nytt og nye nøkler...

Mulig det ikke stemmer, men...

Evt. hvis det er slik, går det ikke da ann å f.eks. bytte med passasjersiden?

Slik at du får den som fungerer på førersiden og setter inn igjen den ødelagte på passasjersiden??

Trenger jo stengt tatt ikke nøkkel der...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke kode om nøklene så lenge man ikke skal ha nye nøkler, eller ha byttet noe i tenninga (startsperreting)..?

Tror jeg betalte rundt 1200 spenn ellerno for 2 nye nøkler og koding av 3 nøkler..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke kode om nøklene så lenge man ikke skal ha nye nøkler, eller ha byttet noe i tenninga (startsperreting)..?

Tror jeg betalte rundt 1200 spenn ellerno for 2 nye nøkler og koding av 3 nøkler..

Mulig jeg er på bærtur...

Jeg var inne på møller og hørte på noe så enkelt som å få tak i logoen til org.nøkkelen (den med lys, hvor du trykker inn logoen - manglet når jeg overtok bilen) og da måtte de lage helt ny org. nøkkel og kode den og kode om hele dritten, så de måtte ha inn hele bilen min...

Begynner egentlig å tro han dusten på Møller ikke liker meg - for uansett hva jeg spør om kommer han med vansklige og dume svar...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, den er kjei :P

Han gir meg bare dumme og vansklige svar da...

1. Den nøkkelen - jeg kunne betalt for en ny, ukodet nøkkel som var komplett og bare flyttet over og kastet den nye nøkkelen - med det gikk ikke...

2. Var innom og hørte om det var mulig å få takk i deksler til dørene og org. el.vindusheis - nei det gikk ikke det - lagde ikke mer, hvertfall ikke i svart...

3. Prøvde å få tak i ny åpner til hanskerom som passet til den nøkkelen jeg har på bilen nå... Det gikk ikke - for da måtte bilen inn og alle låser og nøkkelsylindere byttes og alt måtte kodes på nytt... Gikk ikke ann å bare lage en sylinder som passet til nøkkelen jeg hadde nå...

Med andre ord - aldri dra til Møller på rødtvedt (for dere som er kjent i oslo)... Han i deledisken er alltid vanskelig...

Men back to topic:

Bør jo egentlig ikke være vanskelig å få laget til en låsesylinder som passer til en bestemt nøkkel da - er jo lissom ikke noe stor tryllekunst å lage såne sylindere... Skulle hatt en sånn selv lissom...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider